Според доклада неизпълнените очаквания за сигурността, надеждността на плащанията и стабилността на приложенията може да попречат на реализациите на мобилната търговия. „Въздействието на мобилната производителност за генериране на доверие на потребителите“, новият доклад за мобилен бенчмарк подчертава няколко важни прозрения:
- Въпреки че покупките на мобилни устройства все още са ниски, използването на смартфони е нараснало с 20% в сравнение с 2023 г.
- Докато 69% от потребителите проучват артикули с висока стойност на мобилни устройства, повечето покупки се извършват на настолен компютър. До 10% от мобилните колички се изоставят повече от тези на настолните компютри.
- От потребителите забележителни 45% са имали проблеми при покупката на мобилни устройства, което кара 51% да спрат да използват устройството си. Освен това 55% биха се отказали от покупки, обхващащи три до пет минути.
- Само 17% от анкетираните се чувстват уверени, когато правят значителни покупки на мобилни устройства, като само £250 са удобни. За покупки под £50 тази статистика се изкачва до едва 59%.
- Грешки, причиняващи грешки или пречки (43%), последвани от липса на инструменти в сравнение с настолните компютри (33%).
- Опасенията за сигурността (25%) са основните причини за мобилното недоверие.
„Бизнесът очевидно намира за скъпо, когато увеличаването на използването на смартфони води до ниски конверсии в мобилната търговия.“, каза глобалният вицепрезидент и ръководител на стратегията за пътувания и хотелиерство в Quantum Metric Даниел Харви
Стратегическите разходи, особено преди Черния петък и Кибер понеделника, обаче могат да решат проблемите на потребителите и да освободят действителния потенциал на мобилните устройства.
Фирмите могат да превърнат потенциала на мобилните устройства в печалба, като използват прозрения, управлявани от данни, за да разберат по-добре пътуванията на мобилните клиенти, да осигурят персонализирани изживявания и да поддържат сигурността.