4 мин. четене

Предпочитания на потребителите в ерата на персонализираните оферти

Представете си, че влизате в любимия си магазин и ви посрещат с оферта, която се чувства така, сякаш е направена само за вас. Звучи страхотно, нали? Е, според скорошно проучване на PYMNTS, точно за това копнеят купувачите - но много фирми пропускат целта.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Предпочитания на потребителите в ерата на персонализираните оферти
Източник: Depositphotos

Това проучване хвърля светлина върху една завладяваща тенденция: почти половината от потребителите са готови да преминат към търговци, които могат да обслужват по-подходящи сделки. А ако сте милениал, е още по-вероятно да търсите тези перфектни персонализирани оферти.

Но тук е най-важното – само 44% от потребителите смятат, че офертите, които получават, наистина уцелват мястото. Това е като да вземете чорапи за рождения си ден, когато сте се надявали на тази лъскава нова джаджа. Бизнесът трябва да засили играта си и наистина да опознае клиентите си, ако иска да ги накара да се връщат.

Сега не става въпрос само за това, което предлагате, но и за това как го предлагате. Проучването показва, че ако е лесно да се сключи тази сделка, клиентите са по-склонни да дадат шанс на нов търговец. По-младите хора са изцяло за тези дигитални оферти – помислете за текстове, приложения и дори тези досадни изскачащи прозорци.

Проучването също така разкрива, че лицевото разпознаване и персонализираните оферти се превръщат в готините деца в квартала, като една трета от купувачите казват, че те са от решаващо значение за тяхното пазаруване. И ако сте в категорията на хилядолетието или хората с високи доходи, е още по-вероятно да се занимавате с този персонализиран живот.

Source: PYMNTS Intelligence

Но тук става трудно за бизнеса. Не е достатъчно просто да изпращате оферти волю-неволю. Тайният сос е в данните. Компаниите трябва да бъдат умни в анализирането на цялата тази сочна потребителска информация, за да създадат оферти, които наистина говорят на всеки купувач.

И докато всеки обича добрата отстъпка, изследванията показват, че непаричните привилегии могат да бъдат също толкова примамливи за изграждане на лоялност. Помислете за изключителен достъп до нови продукти или персонализирани препоръки. Това е като да си част от таен клуб, а кой не обича това чувство?

Различни щрихи за различни хора. Проучването установи, че потребителите с ниски доходи са изцяло за тези парични спестявания, особено за безплатната доставка. Междувременно поколението Z и милениалите са по-склонни да се вълнуват от непарични оферти като първи подаръци за нови продукти.

Source: PYMNTS Intelligence

Персонализация е името на играта в днешния свят на пазаруване. Но не винаги е лесно да се направи. Фирмите трябва да сложат детективските си шапки, да се потопят в данните и наистина да разберат какво кара клиентите им да действат.

Така че следващия път, когато получите оферта, която се чувства така, сякаш е направена само за вас, знайте, че има много наука и стратегия зад това перфектно персонализирано представяне. А за бизнеса посланието е ясно: станете лични или изоставени!

Споделяне на статия
Подобни статии
Meta AI се разпространява в Европа
4 мин. четене

Meta AI се разпространява в Европа

Технологичният гигант Meta разкри тази седмица, че неговият инструмент за разговорен AI ще бъде внедрен в 41 европейски държави, включително тези в Европейския съюз, както и в 21 отвъдморски територии – отбелязвайки най-голямото им глобално разширяване на Meta AI до момента.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.
4 мин. четене

Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.

Balkan Ecommerce Summit 2025, едно от водещите събития за дигитална търговия в региона, ще превърне София в център за електронна търговия за целия балкански регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. Това забележително събитие ще събере над 4,000 участници от повече от 20 държави, включително Съединените щати и Индия.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността
5 мин. четене

Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността

От тази седмица Meta фундаментално променя начина, по който се проверява информацията във Facebook, Instagram и Threads. Вместо да си сътрудничат с независими проверители на факти, те въвеждат Community Notes, механизъм, базиран на краудсорсинг. Тази промяна е противоречива, но Meta я представя като начин за намаляване на пристрастията. За марките това означава нова реалност – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+