4 мин. четене

Предпочитания на потребителите в ерата на персонализираните оферти

Представете си, че влизате в любимия си магазин и ви посрещат с оферта, която се чувства така, сякаш е направена само за вас. Звучи страхотно, нали? Е, според скорошно проучване на PYMNTS, точно за това копнеят купувачите - но много фирми пропускат целта.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Предпочитания на потребителите в ерата на персонализираните оферти
Източник: Depositphotos

Това проучване хвърля светлина върху една завладяваща тенденция: почти половината от потребителите са готови да преминат към търговци, които могат да обслужват по-подходящи сделки. А ако сте милениал, е още по-вероятно да търсите тези перфектни персонализирани оферти.

Но тук е най-важното – само 44% от потребителите смятат, че офертите, които получават, наистина уцелват мястото. Това е като да вземете чорапи за рождения си ден, когато сте се надявали на тази лъскава нова джаджа. Бизнесът трябва да засили играта си и наистина да опознае клиентите си, ако иска да ги накара да се връщат.

Сега не става въпрос само за това, което предлагате, но и за това как го предлагате. Проучването показва, че ако е лесно да се сключи тази сделка, клиентите са по-склонни да дадат шанс на нов търговец. По-младите хора са изцяло за тези дигитални оферти – помислете за текстове, приложения и дори тези досадни изскачащи прозорци.

Проучването също така разкрива, че лицевото разпознаване и персонализираните оферти се превръщат в готините деца в квартала, като една трета от купувачите казват, че те са от решаващо значение за тяхното пазаруване. И ако сте в категорията на хилядолетието или хората с високи доходи, е още по-вероятно да се занимавате с този персонализиран живот.

Source: PYMNTS Intelligence

Но тук става трудно за бизнеса. Не е достатъчно просто да изпращате оферти волю-неволю. Тайният сос е в данните. Компаниите трябва да бъдат умни в анализирането на цялата тази сочна потребителска информация, за да създадат оферти, които наистина говорят на всеки купувач.

И докато всеки обича добрата отстъпка, изследванията показват, че непаричните привилегии могат да бъдат също толкова примамливи за изграждане на лоялност. Помислете за изключителен достъп до нови продукти или персонализирани препоръки. Това е като да си част от таен клуб, а кой не обича това чувство?

Различни щрихи за различни хора. Проучването установи, че потребителите с ниски доходи са изцяло за тези парични спестявания, особено за безплатната доставка. Междувременно поколението Z и милениалите са по-склонни да се вълнуват от непарични оферти като първи подаръци за нови продукти.

Source: PYMNTS Intelligence

Персонализация е името на играта в днешния свят на пазаруване. Но не винаги е лесно да се направи. Фирмите трябва да сложат детективските си шапки, да се потопят в данните и наистина да разберат какво кара клиентите им да действат.

Така че следващия път, когато получите оферта, която се чувства така, сякаш е направена само за вас, знайте, че има много наука и стратегия зад това перфектно персонализирано представяне. А за бизнеса посланието е ясно: станете лични или изоставени!

Споделяне на статия
Подобни статии
Четирима тийнейджъри са арестувани за кибератаки, струващи M&S 300 милиона паунда
3 мин. четене

Четирима тийнейджъри са арестувани за кибератаки, струващи M&S 300 милиона паунда

Полицията арестува четирима души на възраст между 17 и 20 години във връзка с опустошителни кибератаки, които поставиха на колене големите британски търговци на дребно. Заподозрените са изправени пред обвинения, включително изнудване, пране на пари и участие в организирана престъпност.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Новият германски закон ви позволява да анулирате онлайн поръчки с едно кликване
4 мин. четене

Новият германски закон ви позволява да анулирате онлайн поръчки с едно кликване

От юни 2026 г. всеки онлайн търговец на дребно в Германия трябва да включи виден бутон „Анулиране на договор“, който работи само с едно щракване. Германското министерство на правосъдието го нарича защита на потребителите, но фирмите за електронна търговия го наричат ненужна бюрокрация.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Продажбите на хранителни стоки в TikTok скочиха със 120% тази година
4 мин. четене

Продажбите на хранителни стоки в TikTok скочиха със 120% тази година

Напоследък в TikTok се случва нещо диво. Lidl, германският супермаркет с намаления, пуска ограничени продукти в TikTok Shop и те се разпродават по-бързо от всякога. Техните шоколадови блокчета в Дубай – онези, пълни от шам фъстък, по които всички са обсебени – продаваха 72 блокчета всяка секунда и свършваха наличностите за 90 минути. На редовни […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU