4 мин. четене

Преразглеждане на европейските директиви: Промените в опаковките в ръцете на Европейския парламент

Миналата седмица Европейският парламент гласува в подкрепа на преразглеждането на Директивата за опаковките и отпадъците от опаковки. Електронната търговия се подготвя да реагира и търси начини за справяне с опаковъчната икономика. Съгласно преразглеждането всички опаковки ще трябва да бъдат за многократна употреба или рециклиране до 2030 г.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Преразглеждане на европейските директиви: Промените в опаковките в ръцете на Европейския парламент
Източник: Depositphotos

Опаковките са нарастващ източник на отпадъци. Повечето стоки изискват опаковане на няколко етапа от жизнения цикъл на продукта. През 2009 г. ЕС е генерирал 66 милиона тона опаковки. 12 години по-късно, през 2021 г., цифрата ще нарасне до 84 милиона тона. Всеки европеец ще генерира 188,7 кг отпадъци от опаковки през 2021 г. Без по-нататъшни действия се очаква тази цифра да нарасне до 209 кг до 2030 г.

Евродепутатите искат да се забрани продажбата на много леки найлонови торбички (по-малко от 15 микрона). Изключение ще бъде направено за продукти, които ги изискват от хигиенни съображения или когато се използват като първична опаковка за насипни храни.

Върнатите опаковки имат своите критици

До 2030 г. 10% от всички пратки трябва да се изпращат в затворена система. Това означава, че опаковката ще трябва да се използва повторно. Потребителите също ще трябва да върнат опаковките, ако запазят всички продукти в поръчката.

Преразглеждането беше критикувано от няколко страни, тъй като ЕС все още не е определил единни логистични стандарти в цяла Европа.

Сред критиците е германската асоциация за електронна търговия Bundesverband E-commerce und Versandhandel (Bevh), която заяви в изявление: „При липсата на единни решения за опаковки за многократна употреба в Европейския съюз, ние смятаме, че връщането на опаковки за многократна употреба е проблематично, особено в трансграничната електронна търговия.

Освен ако не е гарантирано, че опаковките за многократна употреба ще бъдат приети от всички доставчици на услуги в ЕС, считаме, че е неприемливо празните опаковки да се изпращат постоянно в цяла Европа при трансгранична търговия. Връщането ще се случи и ако клиентът запази стоките“, казва Кристоф Венк-Фишер, главен изпълнителен директор на Bevh.

Source: Depositphotos

Решението на този проблем може да бъде включването на доставчици на логистични услуги или пощенски компании. В този случай потребителите могат да върнат опаковката за многократна употреба на доставчика на вратата. Въпреки това, според Бевх, в момента няма стандартизирани логистични процеси, които да направят този процес на връщане възможно най-лесен.

Промени на хоризонта

Все още не е ясно как и кога ще се проведе прегледът. Европейският парламент гласува в подкрепа на промените, но все още не е преговарял с Европейския съвет. Европейският съвет все още не е приел позицията на Парламента относно преразглеждането.

Както онлайн търговците на дребно, така и логистичните компании взеха под внимание промените, обявени по-рано тази година, и въведоха някои от промените. Например, Amazon започна да използва рециклируеми опаковки в Европа и премахна двойните опаковки, а Packeta разработи свои собствени опаковки за многократна употреба.

Споделяне на статия
Подобни статии
Meta AI се разпространява в Европа
4 мин. четене

Meta AI се разпространява в Европа

Технологичният гигант Meta разкри тази седмица, че неговият инструмент за разговорен AI ще бъде внедрен в 41 европейски държави, включително тези в Европейския съюз, както и в 21 отвъдморски територии – отбелязвайки най-голямото им глобално разширяване на Meta AI до момента.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.
4 мин. четене

Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.

Balkan Ecommerce Summit 2025, едно от водещите събития за дигитална търговия в региона, ще превърне София в център за електронна търговия за целия балкански регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. Това забележително събитие ще събере над 4,000 участници от повече от 20 държави, включително Съединените щати и Индия.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността
5 мин. четене

Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността

От тази седмица Meta фундаментално променя начина, по който се проверява информацията във Facebook, Instagram и Threads. Вместо да си сътрудничат с независими проверители на факти, те въвеждат Community Notes, механизъм, базиран на краудсорсинг. Тази промяна е противоречива, но Meta я представя като начин за намаляване на пристрастията. За марките това означава нова реалност – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+