
Цифрите отразяват предпазливата клиентска база, която все още преговаря за икономическа несигурност. Матю Шей, президент и главен изпълнителен директор на NRF, посочи, че потребителите все още имат избор относно разходите си и предпочитат основните нужди пред лукса. Въпреки че инфлацията, свързана с услугите, остава тревожна, тази тенденция е валидна дори при почти нулев процент на инфлация за стоките.
Разглеждайки цифрите, общите продажби на дребно – с изключение на автомобили и бензин – отбелязаха скромно увеличение от 0,47% на месечна база и по-значителни 3,42% на годишна база. От представянето на Мей тези цифри показват оскъдно подобрение.
С ръст от 23,08% онлайн и извън магазините спрямо предходната година, секторът на електронната търговия излезе като категоричен победител. Този темп на развитие надхвърли този на физическата търговия на дребно, подчертавайки непрекъснатата промяна в потребителските вкусове към онлайн среда за пазаруване.
Тези разнообразни резултати в няколко сектора на търговията на дребно подчертават сложните процеси, които се действат в настоящата икономическа среда. Моделите на харчене на потребителите се променят, тъй като те договарят високи лихви по заемите и продължаващата инфлация в някои индустрии, като по този начин трансформират сцената на търговията на дребно в неочаквани досега посоки.