
Проучването е проведено върху извадка от 12 000 потребители на социални медии (на възраст 13-49 години) в САЩ, Великобритания, Канада, Франция и Саудитска Арабия. Проучването комбинира въпросници за повдигане на марката, тестване на реклами в реален контекст и симулирано пазаруване, където респондентите могат да търсят продукти и да ги добавят в кошницата си.
Резултатите показват, че водените от създателите реклами поддържат вниманието за по-дълго време, увеличават запомняемостта на марката и водят до по-високо намерение за покупка.
Интересното е, че създателите на платформата Snapchat излязоха от проучването като по-автентични и надеждни в сравнение с други платформи. Резултатите обаче показват, че създателите могат да повлияят на продажбите, особено когато са стратегически интегрирани в кампании.

Source: Snapchat
Създателите на съдържание стимулират продажбите, а не само осведомеността за марката
68% от потребителите съобщават , че са се сблъсквали със спонсорирано съдържание от създатели. Икономиката на създателите преживява бум и се очаква да нарасне до 480 милиарда долара до 2027 г.
Проучването разкрива, че рекламите, водени от създатели, могат да поддържат вниманието по-ефективно – средно 12% по-дълго от стандартните рекламни формати. Това означава, че потребителите прекарват повече време с тях и е по-вероятно да усвоят ключовото послание на марката.
Този ефект се отрази и на поведението при покупка. Когато клиентите за първи път са били изложени на реклама, водена от създатели, последвана от реклама на продукти, те са били по-склонни да видят подробности за продукта и в крайна сметка да направят покупка.
Освен това марките, които използват партньорства със създатели, са по-склонни да влязат в разглеждането на потребителите по време на окончателните им решения за покупка, което им дава предимство в конкурентната среда.

Source: Snapchat
Създателите укрепват доверието и репутацията на марката
Освен директните продажби, създателите повишават доверието в марката. Потребителите, които виждат комбинация от водена от създатели и продуктова реклама , възприемат марките като по-надеждни в сравнение с тези, които виждат само продуктова реклама.
„Глобалните потребители ни казаха, че мненията на създателите са подходящи както по време на обмислянето (71%), така и по време на покупката (70%) от тяхното пазаруване“, се казва в доклада на Snapchat.
Snapchat твърди, че създателите му се възприемат като по-автентични и надеждни от влиятелните лица на други платформи. Според платформата това е свързано с нейния фокус върху комуникацията между приятели и семейство, което естествено укрепва връзката и със създателите на съдържание.
Snapchat твърди, че препоръките от неговите създатели имат по-силно въздействие върху решенията за покупка. Това е така, защото техните последователи ги гледат повече като приятели, отколкото като традиционни инфлуенсъри.
Изследването обаче не предлага конкретни сравнения с други социални мрежи или твърди данни, които окончателно да потвърдят тази разлика.