4 мин. четене

Проучване на Snapchat потвърждава, че създателите на съдържание поддържат по-дълго внимание и стимулират продажбите

Инфлуенсър маркетингът се свързва предимно с разпознаваемостта на марката. Snapchat, в сътрудничество с медийната агенция OMG и изследователската компания eye square, проведе проучване, изследващо въздействието на създателите върху електронната търговия. Проучването показва, че създателите на съдържание оказват реално влияние върху продажбите, не само в горните етапи на маркетинговата фуния, но и при вземането на крайни решения от клиентите.

Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Проучване на Snapchat потвърждава, че създателите на съдържание поддържат по-дълго внимание и стимулират продажбите
Източник: Depositphotos

Проучването е проведено върху извадка от 12 000 потребители на социални медии (на възраст 13-49 години) в САЩ, Великобритания, Канада, Франция и Саудитска Арабия. Проучването комбинира въпросници за повдигане на марката, тестване на реклами в реален контекст и симулирано пазаруване, където респондентите могат да търсят продукти и да ги добавят в кошницата си.

Резултатите показват, че водените от създателите реклами поддържат вниманието за по-дълго време, увеличават запомняемостта на марката и водят до по-високо намерение за покупка.

Интересното е, че създателите на платформата Snapchat излязоха от проучването като по-автентични и надеждни в сравнение с други платформи. Резултатите обаче показват, че създателите могат да повлияят на продажбите, особено когато са стратегически интегрирани в кампании.

Snapchat Study

Source: Snapchat

Създателите на съдържание стимулират продажбите, а не само осведомеността за марката

68% от потребителите съобщават , че са се сблъсквали със спонсорирано съдържание от създатели. Икономиката на създателите преживява бум и се очаква да нарасне до 480 милиарда долара до 2027 г.

Проучването разкрива, че рекламите, водени от създатели, могат да поддържат вниманието по-ефективно – средно 12% по-дълго от стандартните рекламни формати. Това означава, че потребителите прекарват повече време с тях и е по-вероятно да усвоят ключовото послание на марката.

Този ефект се отрази и на поведението при покупка. Когато клиентите за първи път са били изложени на реклама, водена от създатели, последвана от реклама на продукти, те са били по-склонни да видят подробности за продукта и в крайна сметка да направят покупка.

Освен това марките, които използват партньорства със създатели, са по-склонни да влязат в разглеждането на потребителите по време на окончателните им решения за покупка, което им дава предимство в конкурентната среда.

Snapchat Study

Source: Snapchat

Създателите укрепват доверието и репутацията на марката

Освен директните продажби, създателите повишават доверието в марката. Потребителите, които виждат комбинация от водена от създатели и продуктова реклама , възприемат марките като по-надеждни в сравнение с тези, които виждат само продуктова реклама.

„Глобалните потребители ни казаха, че мненията на създателите са подходящи както по време на обмислянето (71%), така и по време на покупката (70%) от тяхното пазаруване“, се казва в доклада на Snapchat.

Snapchat твърди, че създателите му се възприемат като по-автентични и надеждни от влиятелните лица на други платформи. Според платформата това е свързано с нейния фокус върху комуникацията между приятели и семейство, което естествено укрепва връзката и със създателите на съдържание.

Snapchat твърди, че препоръките от неговите създатели имат по-силно въздействие върху решенията за покупка. Това е така, защото техните последователи ги гледат повече като приятели, отколкото като традиционни инфлуенсъри.

Изследването обаче не предлага конкретни сравнения с други социални мрежи или твърди данни, които окончателно да потвърдят тази разлика.

Споделяне на статия
Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Подобни статии
Инвестиционен план на Google за изкуствен интелект за 75 милиарда долара за 2025 г.
3 мин. четене

Инвестиционен план на Google за изкуствен интелект за 75 милиарда долара за 2025 г.

В изявление на главния изпълнителен директор Сундар Пичай относно публикуването на приходите на Alphabet за Q4 2024 г. компанията заяви, че възнамерява да похарчи около 75 милиарда долара капиталови разходи през 2025 г. Това е значително увеличение спрямо 32.3 милиарда долара, които бяха похарчени през 2023 г., и показва как се увеличава конкуренцията между технологичните […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Видеото в LinkedIn придобива все по-голяма известност
6 мин. четене

Видеото в LinkedIn придобива все по-голяма известност

Видеосъдържанието привлича вниманието – виждаме това в почти всички платформи. Reels доминират в Instagram, Facebook е пълен с видеоклипове и дори YouTube, който е изграден върху видеоклипове, има своите Shorts. И накрая, срещаме ги в електронната търговия, когато представяме продукти. Бизнес мрежата LinkedIn съобщи, че гледаемостта на видеоклипове се е увеличила с 36% на годишна […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
DeepSeek забранен: Защо страните забраняват този китайски AI?
3 мин. четене

DeepSeek забранен: Защо страните забраняват този китайски AI?

Спомняте ли си скорошната ни статия за китайската сензация за изкуствен интелект, наречена DeepSeek? Е, изглежда, че тази история е взела доста интересен обрат. Докато миналия път пишех за успеха му, днес трябва да ви разкажа как този обещаващ проект се озова в доста затруднено положение.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+