7 мин. четене

Разработване на PPC стратегия

Интересувате ли се от изработването на PPC план за вашата компания? Това подробно ръководство очертава етапите за създаване и надзор на платени маркетингови инициативи в различни канали. От определяне на цели до усъвършенстване на тактиките за офериране, открийте как да увеличите възвръщаемостта на инвестициите си, като достигнете до правилната аудитория с персонализирано съдържание с Давид Крумпар, ръководител на ефективността в Lighthouse Media Solutions.

Dávid Krumpár
Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Разработване на PPC стратегия
Източник: Depositphotos

Какво е PPC стратегия?

PPC стратегията е план за създаване и управление на платени рекламни кампании в множество платформи като Google Ads, Bing Ads и социални медии. Добре дефинираната стратегия помага на бизнеса да увеличи видимостта, трафика и приходите. Със следната оптимизация те са в състояние да увеличат максимално възвръщаемостта на инвестициите си, като се насочат към правилната аудитория с правилното послание.

Как да създадете ефективна PPC стратегия в 7 стъпки

✔️Определете вашите PPC цели

От решаващо значение е да се определят ясни цели при стартиране на PPC кампания. Най-често срещаните PPC цели включват уеб трафик, генериране на потенциални клиенти, увеличаване на продажбите и повишаване на осведомеността за марката.

✔️Анализирайте конкуренцията си

Извършете конкурентен анализ, за да разберете опонентите си в индустрията.

  • За кои целеви ключови думи оферира?
  • Какво комуникират те?
  • Какви са техните уникални предложения за продажба?

Много от конкурентите биха се опитали да се насочат към всяка ключова дума в областта, така че в началото се опитайте да се съсредоточите върху най-ефективните си аспекти.

💡Използвайте най-добрите и уникални предложения за продажба, които имате, не съобщавайте неясни ползи от вашия бизнес.

PPC Strategy

Source: Depositphotos

✔️Извършване на проучване на ключови думи

Проучването на ключови думи е задължително при създаването на успешна PPC стратегия. Можете да използвате безплатни инструменти като Google Keyword Planner или платени като SEMrush или Ahrefs. Основната разлика е подходът и количеството данни, които ще ви бъдат предоставени.

В началото Google Keyword Planner ще ви даде добра представа за това за какво ще рекламирате.

Съсредоточете се върху ключови думи с високо намерение и добавете няколко дълги ключови думи за по-нишово насочване. Това ще ви даде добра комбинация от производителност в началото.

От друга страна, отрицателните ключови думи ще ви помогнат да изключите неподходящ трафик.

✔️Създайте рекламите си

Рекламното Ви копие трябва да бъде просто, завладяващо и възможно най-подходящо.

Следвайте най-добрите практики като:

  • Силен призив за действие
  • Подчертайте вашите уникални предложения за продажба (безплатна доставка, налични наличности, …)
  • Съгласуване на рекламното съобщение с целевата страница

Много е важно да комуникирате същото нещо на целевата страница , както е в рекламата, за да не се обърка човек още в началото. Добавете всички възможни разширения, ако можете да покажете цените, работното време, наличните наличности и т.н.

Настройване на насочване по аудитория

От най-основната кампания в мрежата за търсене до разширената максимална ефективност е много важно да определите аудиторията си.

Можете да започнете с основен сегмент , като използвате:

  • демографски данни (възраст/пол/доход на домакинство)
  • географски (местен, национален, глобален)
  • онлайн поведение (взаимодействия, интереси)

Това ще ви даде добър старт да работите със собствените си данни като пренасочване, добавяне към колички, покупки и повторно активиране.

✔️Изберете стратегията си за офериране

Стратегията Ви за офериране за PPC оказва влияние върху ефективността на рекламите Ви, разположението на рекламите и разходите за реклама.

От самото начало започнете с ръчната CPC, където имате пълен контрол върху офертите. Това ще ви даде незабавна обратна връзка за цената на пазара, на който работите. Можете да коригирате офертите, за да преместите рекламата си по-високо , за да бъде по-видима, или по-ниска, за да намалите разходите.

След като получите някои данни и потенциални реализации, отговаряте на условията за промяна на ръчната CPC на подобрена CPC или на целевата CPA или целевата ROAS, където Google ще Ви помогне да коригирате цените си въз основа на реализациите.

Това изглежда като лайфхак, но бъдете много внимателни, тъй като Google е по-вероятно да похарчи целия ви бюджет, ако в системата липсват данни и реализации. Тази стратегия се използва повече над определен брой реализации.

PPC strategy

Source: Depositphotos

✔️Проследявайте, коригирайте и модифицирайте вашата PPC кампания

С добра PPC стратегия трябва да наблюдавате и много основни данни като:

  • Честота на кликване
  • подобрени реализации
  • Цена на клик
  • Потенциална възвръщаемост на разходите за реклама

Това са основните показатели, които трябва да започнете в света на PPC и да оптимизирате и подобрите ефективността на вашите реклами като цяло. Ако стратегията ви ви дава добро количество реализации на разумна цена, можете да увеличите бюджета си, за да видите дали ще получите значително повече реализации или само разходите за реклама ще се увеличат.

❗Имайте предвид, че Google ще се опита да предостави възможно най-много импресии и кликвания, дори ако това означава, че ще получите повече реализации или дори по-скъпи реализации.

Най-добри практики за високоефективни PPC реклами

Реномиран моден търговец на дребно започна с рекламите в мрежата за търсене и положи много усилия в отрицателните ключови думи. След известно време установи, че трафикът и реализациите се генерират само от 2 основни ключови думи, от които той се нуждае, за да бъде на първа 1 позиция през повечето време.

Това с комбинация от реклами за пазаруване и дисплейни реклами за ретаргетиране, носи солидно представяне в 4-те държави, а поведението на клиентите във всяка страна е много сходно. Това им позволява да разширят бизнеса си в друга страна, използвайки същата стратегия.

Извод

Ефективната PPC стратегия изисква ясни цели, подробно проучване на ключови думи, приличен бюджет, сегментиране на аудиторията и стратегическо офериране.Непрекъснатата оптимизация е ключът към успеха, има само няколко от тях, които работят над очакванията от самото начало.

FAQ

Source: Depositphotos

Често задавани въпроси

Какво е PPC реклама?

PPC рекламата е модел на дигитален маркетинг, при който рекламодателите плащат такса всеки път, когато се кликне върху рекламата им.

Какви са видовете PPC реклама?

Най-често срещаните видове PPC реклама са реклами в мрежата за търсене, дисплейни реклами, реклами за пазаруване, видео реклами.

Колко би ви струвало да изберете управление на Amazon PPC?

Разходите варират в зависимост от конкуренцията, категорията и стратегията за офериране.

Какво е PPC управление?

Управлението на PPC включва оптимизиране на рекламните кампании за увеличаване на резултатите или намаляване на разходите.

Как да създам възможно най-добрата реклама за моя продукт и как да го проведа?

Използвайте висококачествени изображения и подходящо копие. Насочвайте към високоефективни ключови думи, оптимизирайте офертите и оптимизирайте бюджетите.

[бюлетин

Споделяне на статия
Dávid Krumpár
Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Lighthouse Media Solutions
Тази статия Ви е предоставена от

Lighthouse Media Solutions

Lighthouse Media Solutions is a creative digital marketing agency specializing in web analytics and performance marketing. Thanks to its years of experience, it ranks among the leading web analytics consultants in Bratislava.

Подобни статии
От $25K до $175K месечни приходи: PPC стратегия казус за модна електронна търговия
10 мин. четене

От $25K до $175K месечни приходи: PPC стратегия казус за модна електронна търговия

Търсите вдъхновение как да разширите бизнеса си с електронна търговия чрез платена реклама? Дейвид Крумпар от Lighthouse Media Solutions е подготвил този изключителен казус, показващ как устойчива модна марка е постигнала забележителни резултати. Само за шест месеца тяхната цялостна PPC стратегия трансформира дигиталното представяне на модната марка DTC от средния пазар – увеличавайки месечните приходи […]

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Прочетете статия
Разбиране на платената реклама в социалните медии
19 мин. четене

Разбиране на платената реклама в социалните медии

Платената реклама в социалните медии се очертава като мощен инструмент за фирми, които се стремят да подобрят своето онлайн присъствие и да се ангажират ефективно с целевата си аудитория. За разлика от органичните публикации, платените реклами позволяват на марките да използват огромния обхват на платформите за социални медии, за да доставят персонализирани съобщения, които резонират […]

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Прочетете статия
Разбиране на платената реклама в социалните медии
19 мин. четене

Разбиране на платената реклама в социалните медии

Платената реклама в социалните медии се очертава като мощен инструмент за фирми, които се стремят да подобрят своето онлайн присъствие и да се ангажират ефективно с целевата си аудитория. За разлика от органичните публикации, платените реклами позволяват на марките да използват огромния обхват на платформите за социални медии, за да доставят персонализирани съобщения, които резонират […]

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+