3 мин. четене

Растежът на швейцарския пазар на електронна търговия достига 14.2 милиарда долара през 2024 г

Според последния доклад на ECDB пазарът на електронна търговия в Швейцария е 28-ият по големина в света с прогнозирани приходи от 14,2 милиарда щатски долара през 2024 г. Пазарът отбеляза 3% спад на приходите през 2022 г. в резултат на силната експанзия, предизвикана от COVID през предходните години.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Растежът на швейцарския пазар на електронна търговия достига 14.2 милиарда долара през 2024 г
Източник: Depositphotos

Швейцарска електронна търговия Категории Покажи доминацията на електрониката

ЕЦБР прогнозира комбиниран годишен темп на растеж от 4,5% между 2024 г. и 2028 г. Очаква се този пазар да достигне стойност от 17 милиарда щатски долара до 2028 г.

Очакваният ръст на швейцарския пазар от 10,4% през 2024 г. е в съответствие с оценката за глобалния растеж за същата година.

С 27,3% от приходите от електронна търговия в Швейцария електрониката е най-често срещаната категория в данните на ECDB, следвана от:

  • Мода (23.7%)
  • Хоби и свободно време (15.1%)
  • Хранителни стоки (14.0%)
  • Мебели и домашни (9.3%)
  • Продукти за грижа (7.1%)
  • Направи си сам (3.5%)
switzerland net ecommerce revenue split by category

Source: ecommercedb.com/ECDB

Докладът отбелязва малка промяна към електроника и хранителни стоки между 2020 и 2025 г., въпреки факта, че цялостното разпределение на категориите остава относително стабилно.

Приемане и най-добрите търговци на дребно

Степента на навлизане на онлайн търговията на дребно в Швейцария в момента е 14% и се очаква да достигне 15,8% до 2025 г., което все още е по-ниско от средното за света и това на съседите й Австрия и Германия.

Процентът на изоставяне на количката през 2023 г. е 8,4%, процентът на добавяне в количката е 11,4%, а процентът на реализация е 3%, според анализа на ECDB на KPI на фунията за преобразуване.

Според документа петте най-големи швейцарски онлайн търговци на дребно през 2023 г. са:

  • Digitec.ch (с годишни приходи от 1,05 милиарда щатски долара)
  • Galaxus.ch (с 1,02 милиарда щатски долара)
  • Zalando.ch (с 0,82 милиарда щатски долара)
  • Brack.ch
  • Apple.com
Switzerland net sales in 2023

Source: ecommercedb.com/ECDB

Първите три магазина заедно държат 26,3% пазарен дял сред 100-те най-добри магазина.

Най-добрите пазари за електронна търговия в Швейцария

Amazon води швейцарския пазар за електронна търговия по отношение на представянето на пазара, с GMV от 1,83 милиарда щатски долара, според ECDB.

След Amazon, Digitec и Galaxus имат GMV съответно от 1,48 милиарда щатски долара и 1,44 милиарда щатски долара.

Докладът посочва, че GMV (брутна стойност на стоките) включва както продажби на първа, така и на трета страна, заедно с данъци, разходи за доставка и други такси, преди да се вземат предвид удръжки като отстъпки или връщания.

Споделяне на статия
Подобни статии
Италия призовава ЕС да облага с данък колетите с ниска стойност две години по-рано
2 мин. четене

Италия призовава ЕС да облага с данък колетите с ниска стойност две години по-рано

Италианският министър на икономиката Джанкарло Джорджети иска от Европейския съюз да въведе такса върху колетите с ниска стойност от 2028 до 2026 г., съобщи Ройтерс. Според Джорджети ЕС се нуждае от „силни и бързи“ правила срещу евтини и нерегулирани продукти извън ЕС.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Черен петък 2024: Какво разкриват цифрите за електронната търговия в Гърция
5 мин. четене

Черен петък 2024: Какво разкриват цифрите за електронната търговия в Гърция

Черният петък продължава да служи като един от най-значимите показатели за секторите на търговията на дребно и електронната търговия. В Гърция тя се превърна от новост в утвърдено събитие за пазаруване, оформяйки очакванията на потребителите и тестващо оперативната готовност на онлайн магазините всеки ноември. Данните за 2024 г. подчертават не само как гръцките потребители пазаруват, […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz
Печеливши цени: 78% от скандинавските потребители вече пазаруват трансгранично
4 мин. четене

Печеливши цени: 78% от скандинавските потребители вече пазаруват трансгранично

До 78% от скандинавските клиенти са направили покупка в чужбина през изминалата година, което е с 4 процентни пункта повече от 2024 г., според PostNord E-commerce in the Nordics 2025: Autumn Report. Китай остава най-популярната дестинация с дял от 30%, като цената е ясният основен мотив – цитиран от повече от половината купувачи.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU