Швейцарска електронна търговия Категории Покажи доминацията на електрониката
ЕЦБР прогнозира комбиниран годишен темп на растеж от 4,5% между 2024 г. и 2028 г. Очаква се този пазар да достигне стойност от 17 милиарда щатски долара до 2028 г.
Очакваният ръст на швейцарския пазар от 10,4% през 2024 г. е в съответствие с оценката за глобалния растеж за същата година.
С 27,3% от приходите от електронна търговия в Швейцария електрониката е най-често срещаната категория в данните на ECDB, следвана от:
- Мода (23.7%)
- Хоби и свободно време (15.1%)
- Хранителни стоки (14.0%)
- Мебели и домашни (9.3%)
- Продукти за грижа (7.1%)
- Направи си сам (3.5%)
Докладът отбелязва малка промяна към електроника и хранителни стоки между 2020 и 2025 г., въпреки факта, че цялостното разпределение на категориите остава относително стабилно.
Приемане и най-добрите търговци на дребно
Степента на навлизане на онлайн търговията на дребно в Швейцария в момента е 14% и се очаква да достигне 15,8% до 2025 г., което все още е по-ниско от средното за света и това на съседите й Австрия и Германия.
Процентът на изоставяне на количката през 2023 г. е 8,4%, процентът на добавяне в количката е 11,4%, а процентът на реализация е 3%, според анализа на ECDB на KPI на фунията за преобразуване.
Според документа петте най-големи швейцарски онлайн търговци на дребно през 2023 г. са:
- Digitec.ch (с годишни приходи от 1,05 милиарда щатски долара)
- Galaxus.ch (с 1,02 милиарда щатски долара)
- Zalando.ch (с 0,82 милиарда щатски долара)
- Brack.ch
- Apple.com
Първите три магазина заедно държат 26,3% пазарен дял сред 100-те най-добри магазина.
Най-добрите пазари за електронна търговия в Швейцария
Amazon води швейцарския пазар за електронна търговия по отношение на представянето на пазара, с GMV от 1,83 милиарда щатски долара, според ECDB.
След Amazon, Digitec и Galaxus имат GMV съответно от 1,48 милиарда щатски долара и 1,44 милиарда щатски долара.
Докладът посочва, че GMV (брутна стойност на стоките) включва както продажби на първа, така и на трета страна, заедно с данъци, разходи за доставка и други такси, преди да се вземат предвид удръжки като отстъпки или връщания.