3 мин. четене

Растежът на швейцарския пазар на електронна търговия достига 14.2 милиарда долара през 2024 г

Според последния доклад на ECDB пазарът на електронна търговия в Швейцария е 28-ият по големина в света с прогнозирани приходи от 14,2 милиарда щатски долара през 2024 г. Пазарът отбеляза 3% спад на приходите през 2022 г. в резултат на силната експанзия, предизвикана от COVID през предходните години.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Растежът на швейцарския пазар на електронна търговия достига 14.2 милиарда долара през 2024 г
Източник: Depositphotos

Швейцарска електронна търговия Категории Покажи доминацията на електрониката

ЕЦБР прогнозира комбиниран годишен темп на растеж от 4,5% между 2024 г. и 2028 г. Очаква се този пазар да достигне стойност от 17 милиарда щатски долара до 2028 г.

Очакваният ръст на швейцарския пазар от 10,4% през 2024 г. е в съответствие с оценката за глобалния растеж за същата година.

С 27,3% от приходите от електронна търговия в Швейцария електрониката е най-често срещаната категория в данните на ECDB, следвана от:

  • Мода (23.7%)
  • Хоби и свободно време (15.1%)
  • Хранителни стоки (14.0%)
  • Мебели и домашни (9.3%)
  • Продукти за грижа (7.1%)
  • Направи си сам (3.5%)
switzerland net ecommerce revenue split by category

Source: ecommercedb.com/ECDB

Докладът отбелязва малка промяна към електроника и хранителни стоки между 2020 и 2025 г., въпреки факта, че цялостното разпределение на категориите остава относително стабилно.

Приемане и най-добрите търговци на дребно

Степента на навлизане на онлайн търговията на дребно в Швейцария в момента е 14% и се очаква да достигне 15,8% до 2025 г., което все още е по-ниско от средното за света и това на съседите й Австрия и Германия.

Процентът на изоставяне на количката през 2023 г. е 8,4%, процентът на добавяне в количката е 11,4%, а процентът на реализация е 3%, според анализа на ECDB на KPI на фунията за преобразуване.

Според документа петте най-големи швейцарски онлайн търговци на дребно през 2023 г. са:

  • Digitec.ch (с годишни приходи от 1,05 милиарда щатски долара)
  • Galaxus.ch (с 1,02 милиарда щатски долара)
  • Zalando.ch (с 0,82 милиарда щатски долара)
  • Brack.ch
  • Apple.com
Switzerland net sales in 2023

Source: ecommercedb.com/ECDB

Първите три магазина заедно държат 26,3% пазарен дял сред 100-те най-добри магазина.

Най-добрите пазари за електронна търговия в Швейцария

Amazon води швейцарския пазар за електронна търговия по отношение на представянето на пазара, с GMV от 1,83 милиарда щатски долара, според ECDB.

След Amazon, Digitec и Galaxus имат GMV съответно от 1,48 милиарда щатски долара и 1,44 милиарда щатски долара.

Докладът посочва, че GMV (брутна стойност на стоките) включва както продажби на първа, така и на трета страна, заедно с данъци, разходи за доставка и други такси, преди да се вземат предвид удръжки като отстъпки или връщания.

Споделяне на статия
Подобни статии
Практическо ръководство за участниците в Балканската среща на върха за електронна търговия следващата седмица
4 мин. четене

Практическо ръководство за участниците в Балканската среща на върха за електронна търговия следващата седмица

Дългоочакваната Balkan Ecommerce Summit 2025 е само след дни, която ще превърне София в център за електронна търговия на Балканския регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. С наближаването на събитието, това ръководство за участниците в Balkan Ecommerce Summit предоставя всичко, което трябва да знаете, за да се възползвате максимално от това първокласно […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Instagram стартира редакции: Какво предлага този нов инструмент за редактиране на видео?
4 мин. четене

Instagram стартира редакции: Какво предлага този нов инструмент за редактиране на видео?

Instagram официално представи Editits – свое собствено приложение за редактиране на видео. Той ще бъде особено оценен от създателите на съдържание и малките марки, които искат да разширят своята видео продукция. Това е пряк отговор на популярния инструмент CapCut, който попада в ByteDance. По какво се различават тези приложения и какъв потенциал имат за електронната […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Еволюция на телевизията: Промяна на навиците за гледане и последиците за марката
5 мин. четене

Еволюция на телевизията: Промяна на навиците за гледане и последиците за марката

Как хората гледат видео съдържание днес? Какво смятат за „телевизия“ и къде рекламата работи най-добре? CTV (Connected TV) все още не е в центъра на вниманието на нашата електронна търговия, но развитието в чужбина предполага, че това скоро може да се промени. Ново проучване на RTL AdAlliance предлага ясни данни и тенденции, които си струва […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+