4 мин. четене

Растеж на скандинавската електронна търговия: Пазарът ще достигне 56 милиарда долара до 2027 г.

Въпреки трудните икономически условия, скандинавската индустрия за електронна търговия демонстрира устойчивост и потенциал за растеж, според последния доклад Nordics 360 2024. С висока цифрова зрялост и почти универсален достъп до интернет в региона, онлайн търговията на дребно продължава да изпреварва традиционния растеж на търговията на дребно въпреки инфлационния натиск и различните прогнози за БВП.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Растеж на скандинавската електронна търговия: Пазарът ще достигне 56 милиарда долара до 2027 г.
Източник: Depositphotos

Преглед на скандинавската електронна търговия

С население от 27,6 милиона души, регионът постоянно има по-висок БВП на глава от населението от средния за Северна Европа.

Регионът е изправен пред икономически насрещни ветрове, включително високи лихвени проценти, инфлационен натиск и рецесия във Финландия. Въпреки тези предизвикателства, скандинавската електронна търговия поддържа растеж, особено в Дания, където се очаква БВП да нарасне с 1,9% през 2024 г.

Въпреки равнището на безработица от 6,1%, което е по-ниско от равнището на 2022 г., доверието на потребителите остана ниско през 2023 г. поради високата инфлация.

Големите търговци на дребно показаха гъвкавост в тази обстановка. Шведският моден търговец на дребно Boozt отчете силни продажби през периода на Черния петък през 2023 г., като главният изпълнителен директор Херман Харалдсон подчерта пазаруването в няколко категории и по-високите средни стойности на поръчките през първото тримесечие на 2024 г.

Подразделението за хранителни стоки на Kesko във Финландия ефективно използва дигитална персонализация и изкуствен интелект, за да противодейства на преминаването на потребителите към частни марки.

Специфичните за всяка държава икономически прогнози се различават

  • Очаква се Дания да води с ръст на БВП от 1,9% през 2024 г.
  • следвана от Норвегия (1%) и Швеция (0,4%)
  • докато Финландия се очаква да продължи да изпитва рецесия с -1% ръст
Nordic ecommerce

Source: Internetretailing

Приходи и потребителски тенденции

Въпреки икономическите трудности, електронната търговия расте със стабилни темпове. Според доклада:

  • Скандинавската електронна търговия ще генерира общо 56 милиарда долара приходи до 2027 г.
  • В Дания 25% от онлайн купувачите планират да увеличат разходите си, в сравнение с 19%
  • 40% от норвежките и датските потребители очакват да пазаруват повече хранителни стоки онлайн
  • Онлайн модата е нараснала с 30%, докато електрониката е нараснала с 21%.
  • Тъй като 83% от онлайн купувачите правят международни покупки , а 44% го правят на месечна база, трансграничното пазаруване все още е много популярно
  • Temu, Zalando и шведската компания на Amazon са основни конкуренти

Въпреки настоящите икономически предизвикателства, регионът е в добра позиция за продължаващ растеж на електронната търговия поради високия си БВП на глава от населението и дигиталната зрялост, която включва почти универсален достъп до интернет.

Споделяне на статия
Подобни статии
Растежът на швейцарския пазар на електронна търговия достига 14.2 милиарда долара през 2024 г
3 мин. четене

Растежът на швейцарския пазар на електронна търговия достига 14.2 милиарда долара през 2024 г

Според последния доклад на ECDB пазарът на електронна търговия в Швейцария е 28-ият по големина в света с прогнозирани приходи от 14,2 милиарда щатски долара през 2024 г. Пазарът отбеляза 3% спад на приходите през 2022 г. в резултат на силната експанзия, предизвикана от COVID през предходните години.

Прочетете статия
Германският пазар на електронна търговия е изправен пред голяма промяна, тъй като китайските платформи печелят позиции
4 мин. четене

Германският пазар на електронна търговия е изправен пред голяма промяна, тъй като китайските платформи печелят позиции

Според ECDB (база данни за електронната търговия) европейският пейзаж на електронната търговия се променя драстично, тъй като китайските платформи заемат по-голяма част от пазара. Тъй като растежът на вътрешната електронна търговия в Китай се забавя до едва 3,5% през 2023 г. – по-малко от растежа на повечето от първите 10 световни пазара – китайските гиганти […]

Прочетете статия
58% споделят имейл за отстъпки, но защитават социалните данни
4 мин. четене

58% споделят имейл за отстъпки, но защитават социалните данни

Търговците на дребно откриват, че докато клиентите обичат отстъпките, те също са загрижени за поверителността си, когато споделят лична информация. Според скорошно проучване на консултантската компания за дигитална трансформация Daemon, промоционалните оферти и имейлите за отстъпки остават силна привлекателност през поколенията; Милениалите водят с 67%, следвани от бейби бумърите с 65% и поколението Z с […]

Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+