В сравнение с предходния период германската компания отчете значително увеличение на коригираната печалба преди лихви и данъци от 28,3 милиона евро. Брутният обем на стоките (GMV) се е увеличил с 1,3% на годишна база до 3,3 милиарда евро. В същото време обаче продажбите са намалели от 2,3 милиарда евро през първото тримесечие на 2023 г. до 2,2 милиарда евро през първото тримесечие на 2024 г. Zalando вижда фокуса си както върху B2C, така и върху B2B като ключови стълбове на успеха си.
В рамките на B2C Zalando ще се съсредоточи върху подобряването на лайфстайл предлагането за крайните клиенти. Компанията разшири продуктовата си гама, като включи адаптивни обувки за деца с увреждания. В допълнение, тя пусна асистент за пазаруване с изкуствен интелект с възможности за измерване на тялото. Новият инструмент се предлага само на 6 пазара.
В B2B сектора Zalando използва своята операционна система ZEOS. Това дава възможност на марките да използват широката логистична мрежа на компанията за доставка и връщане, независимо дали продуктите са закупени в Zalando, в собствения електронен магазин на търговеца или на друга европейска платформа. През първото тримесечие бяха добавени пет допълнителни многоканални партньори на ZEOS, с което общият брой на партньорите достигна 27. В сегмента на едро на Zalando приходите нараснаха с 13% до 215 милиона евро.
„B2C клиентите проявяват повишен интерес към нашата висококачествена продуктова гама, дигитални инструменти, оферти и вдъхновяващо съдържание. B2B клиентите се възползват от нашето уникално предложение. И двата ни вектора на растеж са силни и допринасят за резултатите, демонстрирайки силата на нашите планове“, каза финансовият директор на Zalando, д-р Сандра Дембек.
Пълните годишни резултати на компанията могат да бъдат намерени в официалния доклад.