4 мин. четене

Скандинавската електронна търговия се променя заради младите клиенти

Според проучването на PostNord скандинавската електронна търговия се променя бързо, като младите хора водят тази трансформация. Техните навици за пазаруване променят дигиталната търговия на дребно в Дания, Норвегия, Швеция и други скандинавски страни.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Скандинавската електронна търговия се променя заради младите клиенти
Източник: Depositphotos

Навиците за пазаруване на различните поколения

В скандинавския регион хора от различни възрасти пазаруват онлайн на много различни цени. Хората от Дания (18–29 години) и Норвегия (30–49 години) са най-активните онлайн купувачи. Когато става въпрос за по-възрастни купувачи, Швеция и Дания са интересни. Хората на възраст между 65 и 79 години са два пъти по-склонни да пазаруват онлайн веднъж седмично, отколкото хората в други скандинавски страни.

Швеция е една от малкото скандинавски страни, където възрастта не оказва толкова голям ефект върху това колко често хората пазаруват. Но в целия регион хората над 50 години пазаруват онлайн по-рядко всяка седмица, което показва, че използването на електронна търговия е ясно различно между поколенията.

Как различните поколения искат нещата да бъдат доставени

Силното желание на младите хора за гъвкавост и малко човешко взаимодействие променя това, което хората очакват от услугите за доставка. За разлика от по-старите си колеги, те са изненадващо отворени за нови идеи като шкафчета за пратки и нови начини за доставка на пакети. Това е много различно от по-възрастните потребители, които ценят повече безопасността и познатостта и обикновено избират традиционните пунктове за обслужване и доставки до дома.

Nordic e-commerce : Consumers shopping online at least weekly

Source: Postnord

Младите хора водят нови идеи за плащане

Най-голямата разлика може да е в начина, по който хората избират да плащат. Младите хора са водещи в използването на опциите за мобилни плащания. Начинът, по който хората плащат, се променя, защото те харесват опции за незабавно плащане като Swish, Vipps и MobilePay, както и дигитални портфейли като Apple Pay и Google Pay.

Младите хора в скандинавските страни са два пъти по-склонни да използват мобилни плащания от възрастните хора. Това означава, че в бъдеще мобилните плащания могат да се превърнат в норма, а не в изключение.

Preffered payment method

Source: Postnord

Поглед напред

За бъдещето на скандинавската електронна търговия е важно да се разберат тези разлики между поколенията. Вкусовете на по-младите потребители , особено колко отворени са за дигитални решения и гъвкавост, могат да ни кажат много за това накъде ще отиде онлайн пазаруването в бъдеще в региона.

Тъй като тези по-млади купувачи придобиват по-голяма покупателна способност, техните вкусове вероятно ще определят стандарта за онлайн пазаруване в скандинавските страни.

Споделяне на статия
Подобни статии
Shein прекроява модната търговия на дребно
3 мин. четене

Shein прекроява модната търговия на дребно

Китайският гигант Shein става все по-важен играч на онлайн модния пазар. Известна със своето агресивно ценообразуване и ултрабърза мода, компанията се разраства по начини, които бяха немислими само преди няколко години. Следващият анализ на данните се основава на данни на ECDB.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Актуализация за зареждане на маркера на GTM: Основни промени за проследяване на реализациите в електронната търговия
4 мин. четене

Актуализация за зареждане на маркера на GTM: Основни промени за проследяване на реализациите в електронната търговия

Получили ли сте имейл за промени в начина, по който Мениджър на маркери на Google (GTM) ще зарежда маркерите на Google Ads и Floodlight от 10 април 2025 г.? Тази актуализация може да засегне проследяването на реализациите, ремаркетинга и начина, по който управлявате маркерите в GTM. Какво точно се променя, защо се случва и какво […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Увеличете резултата си за ефективност на TikTok Shop с нови бенчмаркове за категории
3 мин. четене

Увеличете резултата си за ефективност на TikTok Shop с нови бенчмаркове за категории

В сила от вчера, 13 март 2025 г., TikTok завърши голяма актуализация на своята система за оценка на ефективността на магазина . Новият подход вече сравнява представянето на вашия продавач с други продавачи в същата категория продуктови обяви, а не с пазара като цяло.

Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+