4 мин. четене

Скандинавската електронна търговия се променя заради младите клиенти

Според проучването на PostNord скандинавската електронна търговия се променя бързо, като младите хора водят тази трансформация. Техните навици за пазаруване променят дигиталната търговия на дребно в Дания, Норвегия, Швеция и други скандинавски страни.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Скандинавската електронна търговия се променя заради младите клиенти
Източник: Depositphotos

Навиците за пазаруване на различните поколения

В скандинавския регион хора от различни възрасти пазаруват онлайн на много различни цени. Хората от Дания (18–29 години) и Норвегия (30–49 години) са най-активните онлайн купувачи. Когато става въпрос за по-възрастни купувачи, Швеция и Дания са интересни. Хората на възраст между 65 и 79 години са два пъти по-склонни да пазаруват онлайн веднъж седмично, отколкото хората в други скандинавски страни.

Швеция е една от малкото скандинавски страни, където възрастта не оказва толкова голям ефект върху това колко често хората пазаруват. Но в целия регион хората над 50 години пазаруват онлайн по-рядко всяка седмица, което показва, че използването на електронна търговия е ясно различно между поколенията.

Как различните поколения искат нещата да бъдат доставени

Силното желание на младите хора за гъвкавост и малко човешко взаимодействие променя това, което хората очакват от услугите за доставка. За разлика от по-старите си колеги, те са изненадващо отворени за нови идеи като шкафчета за пратки и нови начини за доставка на пакети. Това е много различно от по-възрастните потребители, които ценят повече безопасността и познатостта и обикновено избират традиционните пунктове за обслужване и доставки до дома.

Nordic e-commerce : Consumers shopping online at least weekly

Source: Postnord

Младите хора водят нови идеи за плащане

Най-голямата разлика може да е в начина, по който хората избират да плащат. Младите хора са водещи в използването на опциите за мобилни плащания. Начинът, по който хората плащат, се променя, защото те харесват опции за незабавно плащане като Swish, Vipps и MobilePay, както и дигитални портфейли като Apple Pay и Google Pay.

Младите хора в скандинавските страни са два пъти по-склонни да използват мобилни плащания от възрастните хора. Това означава, че в бъдеще мобилните плащания могат да се превърнат в норма, а не в изключение.

Preffered payment method

Source: Postnord

Поглед напред

За бъдещето на скандинавската електронна търговия е важно да се разберат тези разлики между поколенията. Вкусовете на по-младите потребители , особено колко отворени са за дигитални решения и гъвкавост, могат да ни кажат много за това накъде ще отиде онлайн пазаруването в бъдеще в региона.

Тъй като тези по-млади купувачи придобиват по-голяма покупателна способност, техните вкусове вероятно ще определят стандарта за онлайн пазаруване в скандинавските страни.

Споделяне на статия
Подобни статии
Растежът на швейцарския пазар на електронна търговия достига 14.2 милиарда долара през 2024 г
3 мин. четене

Растежът на швейцарския пазар на електронна търговия достига 14.2 милиарда долара през 2024 г

Според последния доклад на ECDB пазарът на електронна търговия в Швейцария е 28-ият по големина в света с прогнозирани приходи от 14,2 милиарда щатски долара през 2024 г. Пазарът отбеляза 3% спад на приходите през 2022 г. в резултат на силната експанзия, предизвикана от COVID през предходните години.

Прочетете статия
Германският пазар на електронна търговия е изправен пред голяма промяна, тъй като китайските платформи печелят позиции
4 мин. четене

Германският пазар на електронна търговия е изправен пред голяма промяна, тъй като китайските платформи печелят позиции

Според ECDB (база данни за електронната търговия) европейският пейзаж на електронната търговия се променя драстично, тъй като китайските платформи заемат по-голяма част от пазара. Тъй като растежът на вътрешната електронна търговия в Китай се забавя до едва 3,5% през 2023 г. – по-малко от растежа на повечето от първите 10 световни пазара – китайските гиганти […]

Прочетете статия
58% споделят имейл за отстъпки, но защитават социалните данни
4 мин. четене

58% споделят имейл за отстъпки, но защитават социалните данни

Търговците на дребно откриват, че докато клиентите обичат отстъпките, те също са загрижени за поверителността си, когато споделят лична информация. Според скорошно проучване на консултантската компания за дигитална трансформация Daemon, промоционалните оферти и имейлите за отстъпки остават силна привлекателност през поколенията; Милениалите водят с 67%, следвани от бейби бумърите с 65% и поколението Z с […]

Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+