3 мин. четене

След 5 години отвореното банкиране ще бъде по-популярно от криптовалутата и BNPL

Скорошно проучване на emerchantpay показва, че картите ще останат най-популярният метод за плащане след 5 години (22% от анкетираните), но отвореното банкиране ще бъде на второ място (19% от потребителите в Обединеното кралство ще го изберат след 5 години).

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
След 5 години отвореното банкиране ще бъде по-популярно от криптовалутата и BNPL
Източник: Depositphotos

Проучване сред над 2000 потребители в Обединеното кралство разглежда текущите потребителски нагласи и предпочитания към отвореното банкиране. 22% от анкетираните подкрепят картите, като отвореното банкиране е на второ място. Смята се, че 19% от потребителите в Обединеното кралство ще го изберат в рамките на 5 години.

Отвореното банкиране е практиката да се позволява на трети страни (напр. финтех приложения) да имат достъп до финансови данни на клиенти от банки чрез API. Това означава, че клиентите могат сигурно да споделят финансовата си информация с други банки или упълномощени финансови организации, като доставчици на платежни услуги, кредитори и застрахователи.

Source: emerchantpay

Въпреки че терминът отворено банкиране не резонира в обществото, проучването установи, че когато дефиницията е обяснена на респондентите, 45% от анкетираните във Великобритания потвърждават, че са я използвали.

42% от анкетираните казват, че е вероятно да използват Open Banking за плащания в магазина, докато 37% казват, че е вероятно да го използват за онлайн плащания. Освен това потребителите в Обединеното кралство, които биха използвали предимно отворено банкиране за дигитални покупки, казват, че ще го използват за онлайн покупки на дребно (44%), следвани от комунални плащания (36%), самолетни билети (30%), хотели (34%) и онлайн абонаментни услуги (25%).
Това поставя отвореното банкиране пред други методи на плащане като ръчни банкови преводи (13%), криптовалути (7%) и купи сега, плати по-късно (14%), според проучването. 42% от потребителите казват, че биха използвали Open Banking за бъдещи покупки, ако поддържа мобилни и онлайн плащания директно от банковата им сметка. Графиката по-долу показва потребителите, които планират да използват отвореното банкиране по-често през следващите пет години, по възраст.

Графиката по-долу показва потребителите, които планират да използват отвореното банкиране по-често през следващите пет години, по възраст.

Source: emerchantpay

Споделяне на статия
Подобни статии
7,000+ маркетолози се насочват към Будапеща – ето защо
4 мин. четене

7,000+ маркетолози се насочват към Будапеща – ето защо

Affiliate World Europe идва в Будапеща на 4-5 септември 2025 г. в конгресния и изложбен център Hungexpo Budapest. Тази първокласна конференция за партньорски маркетинг събира най-добрите търговци, рекламодатели и технологични иноватори в индустрията за два дни работа в мрежа, обучение и бизнес растеж.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Оценката на възможностите за изкуствен интелект на Meta вече е достъпна за всички рекламни акаунти
3 мин. четене

Оценката на възможностите за изкуствен интелект на Meta вече е достъпна за всички рекламни акаунти

Meta завърши глобалното внедряване на своята функция Opportunity Score във всички рекламни акаунти, след първоначалните фази на тестване, които започнаха по-рано тази година. Инструментът за оптимизиране, управляван от изкуствен интелект, има за цел да помогне на рекламодателите да подобрят ефективността на кампаниите си чрез систематични препоръки.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Instagram добавя седмични обобщения и сигнали за постижения за създателите
3 мин. четене

Instagram добавя седмични обобщения и сигнали за постижения за създателите

Вчера Instagram пусна две функции, ориентирани към създателите , предназначени да подобрят ангажираността на потребителите и да осигурят по-добра видимост на производителността за създателите на съдържание в платформата.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+