
Проучване сред над 2000 потребители в Обединеното кралство разглежда текущите потребителски нагласи и предпочитания към отвореното банкиране. 22% от анкетираните подкрепят картите, като отвореното банкиране е на второ място. Смята се, че 19% от потребителите в Обединеното кралство ще го изберат в рамките на 5 години.
Отвореното банкиране е практиката да се позволява на трети страни (напр. финтех приложения) да имат достъп до финансови данни на клиенти от банки чрез API. Това означава, че клиентите могат сигурно да споделят финансовата си информация с други банки или упълномощени финансови организации, като доставчици на платежни услуги, кредитори и застрахователи.

Source: emerchantpay
Въпреки че терминът отворено банкиране не резонира в обществото, проучването установи, че когато дефиницията е обяснена на респондентите, 45% от анкетираните във Великобритания потвърждават, че са я използвали.
42% от анкетираните казват, че е вероятно да използват Open Banking за плащания в магазина, докато 37% казват, че е вероятно да го използват за онлайн плащания. Освен това потребителите в Обединеното кралство, които биха използвали предимно отворено банкиране за дигитални покупки, казват, че ще го използват за онлайн покупки на дребно (44%), следвани от комунални плащания (36%), самолетни билети (30%), хотели (34%) и онлайн абонаментни услуги (25%).
Това поставя отвореното банкиране пред други методи на плащане като ръчни банкови преводи (13%), криптовалути (7%) и купи сега, плати по-късно (14%), според проучването. 42% от потребителите казват, че биха използвали Open Banking за бъдещи покупки, ако поддържа мобилни и онлайн плащания директно от банковата им сметка. Графиката по-долу показва потребителите, които планират да използват отвореното банкиране по-често през следващите пет години, по възраст.
Графиката по-долу показва потребителите, които планират да използват отвореното банкиране по-често през следващите пет години, по възраст.

Source: emerchantpay