
Премиум тласъкът на X не е достатъчен въпреки агресивните тактики на кампанията
Изскачащите реклами на цял екран за X Premium са част от агресивна кампания, започната от X (бивш Twitter). Лошо позициониран бутон „x“, който се слива с фона, затруднява потребителите да затворят тези реклами, което доведе до критики към техния дизайн.
Въпреки че потребителската база на платформата се свива и нейният процент на реализация на X Premium е по-малък от 1%, тя все още настоява за платени абонаменти. Илон Мъск прогнозираше , че по това време ще има 9 милиона абонати, а до 2028 г. се надява да има 104 милиона.

Source: Socialmediatoday.com
Според текущите оценки само приблизително 1,3 милиона потребители са избрали да използват премиум услугата. В опит да увеличи броя на абонатите, платформата рекламира и функции като X Premium подаръци.
Абонаментната кампания изглежда е компонент на по-широк план за намаляване на зависимостта на X от приходите от реклама. Въпреки това не изглежда вероятно тези маркетингови инициативи да доведат до значителното увеличение на абонаментите, които платформата търси, като се има предвид текущото предложение за премиум функции.
Meta натиска VR хардуера, но съдържанието все още изостава
Междувременно Meta възприе подобна стратегия, показвайки своите VR слушалки – ключов елемент от стратегията си за метавселена – чрез основно рекламно пространство във Facebook и Instagram. Но подобно на премиум услугата на X, Meta има основен проблем: в настоящата екосистема няма достатъчно интригуващи VR приложения и преживявания, които да превърнат хардуера в необходимост.
Въпреки че библиотеката със съдържание се разширява и самата технология е впечатляваща, тя все още не е достигнала нивото на основните потребителски технологии. Въпреки това, планът на Meta да направи тези продукти достъпни за своите милиарди потребители може в крайна сметка да се изплати.
Трудната продажба на социалните приложения се проваля
Изпращайки реклами за Snapchat+ направо във входящите кутии за съобщения на потребителите, Snapchat последва примера. Социалните медии сега приличат повече на дигиталните пазари, отколкото на социалните пространства в резултат на тази стратегия за директен маркетинг и работата на другите платформи.
Тези агресивни маркетингови стратегии обаче са по-малко ефективни сега, отколкото може би са били в миналото, тъй като потребителите са по-опитни в пресяването на промоционално съдържание.