3 мин. четене

Социалните платформи се борят с празничния премиум тласък

С наближаването на празниците има забележима промяна в начина, по който големите компании за социални медии рекламират своите абонаментни услуги и стоки. Тези платформи в момента използват реклами на цял екран в собствените си приложения като част от агресивните си маркетингови стратегии. Въпреки че тази стратегия ефективно използва огромната им потребителска база, нейният потенциално натрапчив характер предизвиква критики.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Социалните платформи се борят с празничния премиум тласък
Източник: Unsplash

Премиум тласъкът на X не е достатъчен въпреки агресивните тактики на кампанията

Изскачащите реклами на цял екран за X Premium са част от агресивна кампания, започната от X (бивш Twitter). Лошо позициониран бутон „x“, който се слива с фона, затруднява потребителите да затворят тези реклами, което доведе до критики към техния дизайн.

Въпреки че потребителската база на платформата се свива и нейният процент на реализация на X Premium е по-малък от 1%, тя все още настоява за платени абонаменти. Илон Мъск прогнозираше , че по това време ще има 9 милиона абонати, а до 2028 г. се надява да има 104 милиона.

X Premium

Source: Socialmediatoday.com

Според текущите оценки само приблизително 1,3 милиона потребители са избрали да използват премиум услугата. В опит да увеличи броя на абонатите, платформата рекламира и функции като X Premium подаръци.

Абонаментната кампания изглежда е компонент на по-широк план за намаляване на зависимостта на X от приходите от реклама. Въпреки това не изглежда вероятно тези маркетингови инициативи да доведат до значителното увеличение на абонаментите, които платформата търси, като се има предвид текущото предложение за премиум функции.

Meta натиска VR хардуера, но съдържанието все още изостава

Междувременно Meta възприе подобна стратегия, показвайки своите VR слушалки – ключов елемент от стратегията си за метавселена – чрез основно рекламно пространство във Facebook и Instagram. Но подобно на премиум услугата на X, Meta има основен проблем: в настоящата екосистема няма достатъчно интригуващи VR приложения и преживявания, които да превърнат хардуера в необходимост.

Въпреки че библиотеката със съдържание се разширява и самата технология е впечатляваща, тя все още не е достигнала нивото на основните потребителски технологии. Въпреки това, планът на Meta да направи тези продукти достъпни за своите милиарди потребители може в крайна сметка да се изплати.

Трудната продажба на социалните приложения се проваля

Изпращайки реклами за Snapchat+ направо във входящите кутии за съобщения на потребителите, Snapchat последва примера. Социалните медии сега приличат повече на дигиталните пазари, отколкото на социалните пространства в резултат на тази стратегия за директен маркетинг и работата на другите платформи.

Тези агресивни маркетингови стратегии обаче са по-малко ефективни сега, отколкото може би са били в миналото, тъй като потребителите са по-опитни в пресяването на промоционално съдържание.

Споделяне на статия
Подобни статии
Практическо ръководство за участниците в Балканската среща на върха за електронна търговия следващата седмица
4 мин. четене

Практическо ръководство за участниците в Балканската среща на върха за електронна търговия следващата седмица

Дългоочакваната Balkan Ecommerce Summit 2025 е само след дни, която ще превърне София в център за електронна търговия на Балканския регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. С наближаването на събитието, това ръководство за участниците в Balkan Ecommerce Summit предоставя всичко, което трябва да знаете, за да се възползвате максимално от това първокласно […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Instagram стартира редакции: Какво предлага този нов инструмент за редактиране на видео?
4 мин. четене

Instagram стартира редакции: Какво предлага този нов инструмент за редактиране на видео?

Instagram официално представи Editits – свое собствено приложение за редактиране на видео. Той ще бъде особено оценен от създателите на съдържание и малките марки, които искат да разширят своята видео продукция. Това е пряк отговор на популярния инструмент CapCut, който попада в ByteDance. По какво се различават тези приложения и какъв потенциал имат за електронната […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Еволюция на телевизията: Промяна на навиците за гледане и последиците за марката
5 мин. четене

Еволюция на телевизията: Промяна на навиците за гледане и последиците за марката

Как хората гледат видео съдържание днес? Какво смятат за „телевизия“ и къде рекламата работи най-добре? CTV (Connected TV) все още не е в центъра на вниманието на нашата електронна търговия, но развитието в чужбина предполага, че това скоро може да се промени. Ново проучване на RTL AdAlliance предлага ясни данни и тенденции, които си струва […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+