
Контекст и контекст
- Ladenzeile е двигател за сравнение на цените, основан от Rocket Internet през 2008 г. Той играе важна роля в германската и австрийската електронна търговия. Rocket Internet също стои зад марки като Zalando, Delivery Hero и HelloFresh.
- Idealo е и немски сайт за сравняване на цени, който работи на няколко европейски пазара. Тя работи от 2000 г. и се превърна в най-голямата платформа за пазаруване и сравняване на цени в Европа.
- Shopalike работи и като сайт за сравняване на цени, но също така е платформа за онлайн пазаруване, фокусирана върху категории като дрехи, обувки, чанти, бижута и спортни стоки. Бизнес моделът на Shopalike се основава на агрегиране на продукти от множество онлайн магазини. Това не е пазар в традиционния смисъл, където множество продавачи изброяват своите продукти, а платформа за онлайн пазаруване, която обединява продукти от различни онлайн продавачи и позволява на клиентите да сравняват цените и да намират най-добрите оферти. Оперира в десет европейски държави.
Axel Springer придоби Ladenzeile през 2011 г. и го интегрира със съществуващия си сайт за сравнение Idealo. Въпреки това Ladenzeile и Shopalike ще прекратят дейността си на 30 юни. Решението засегна 70 служители, които получиха обезщетения.
Стратегически промени
Важен фактор за решението енамалената способност за привличане на трафик от Google. Сайтовете за сравнение са имали проблеми с видимостта на тази платформа, което се отразява на техния трафик и приходи. В миналото платформите са коментирали недостатъците си в Google.

Source: Omr.com
Аксел Шпрингер сега реши да съсредоточи усилията си върху Idealo. Компанията се надява, че предстоящият Закон за цифровите пазари ще помогне за изравняване на условията и увеличаване на рентабилността на услугите за сравнение.
Какво означава това за вътрешната електронна търговия?
Закриването на чуждестранни услуги за сравнение е малко вероятно да има пряко въздействие върху други европейски електронни търговски услуги. Значението на диверсифицирането на източниците на трафик обаче е илюстрирано от този пример.
Решението на Аксел Спрингер да се съсредоточи върху Idealo предполага стратегия за концентриране върху основните, печеливши бизнеси. Все още има надежда за сайтове за сравняване на цени с Европейския акт за цифровия маркетинг (DMA), който би могъл да отвори нови възможности за сайтове за сравнение.