3 мин. четене

Сравненията на цените под Axel Springer ще приключат поради ниска видимост в Google

Axel Springer, една от водещите издателски групи в Европа, ще прекрати дейността на своите магазини до края на този месец. Затварянето до голяма степен се дължи на намалената видимост в Google.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Сравненията на цените под Axel Springer ще приключат поради ниска видимост в Google
Източник: Depositphotos

Контекст и контекст

  • Ladenzeile е двигател за сравнение на цените, основан от Rocket Internet през 2008 г. Той играе важна роля в германската и австрийската електронна търговия. Rocket Internet също стои зад марки като Zalando, Delivery Hero и HelloFresh.
  • Idealo е и немски сайт за сравняване на цени, който работи на няколко европейски пазара. Тя работи от 2000 г. и се превърна в най-голямата платформа за пазаруване и сравняване на цени в Европа.
  • Shopalike работи и като сайт за сравняване на цени, но също така е платформа за онлайн пазаруване, фокусирана върху категории като дрехи, обувки, чанти, бижута и спортни стоки. Бизнес моделът на Shopalike се основава на агрегиране на продукти от множество онлайн магазини. Това не е пазар в традиционния смисъл, където множество продавачи изброяват своите продукти, а платформа за онлайн пазаруване, която обединява продукти от различни онлайн продавачи и позволява на клиентите да сравняват цените и да намират най-добрите оферти. Оперира в десет европейски държави.

Axel Springer придоби Ladenzeile през 2011 г. и го интегрира със съществуващия си сайт за сравнение Idealo. Въпреки това Ladenzeile и Shopalike ще прекратят дейността си на 30 юни. Решението засегна 70 служители, които получиха обезщетения.

Стратегически промени

Важен фактор за решението енамалената способност за привличане на трафик от Google. Сайтовете за сравнение са имали проблеми с видимостта на тази платформа, което се отразява на техния трафик и приходи. В миналото платформите са коментирали недостатъците си в Google.

Source: Omr.com

Порталът OMR публикува еволюцията на видимостта на Ladenzeile.de в Google според SEO инструмента Sistrix.

Аксел Шпрингер сега реши да съсредоточи усилията си върху Idealo. Компанията се надява, че предстоящият Закон за цифровите пазари ще помогне за изравняване на условията и увеличаване на рентабилността на услугите за сравнение.

Какво означава това за вътрешната електронна търговия?

Закриването на чуждестранни услуги за сравнение е малко вероятно да има пряко въздействие върху други европейски електронни търговски услуги. Значението на диверсифицирането на източниците на трафик обаче е илюстрирано от този пример.

Решението на Аксел Спрингер да се съсредоточи върху Idealo предполага стратегия за концентриране върху основните, печеливши бизнеси. Все още има надежда за сайтове за сравняване на цени с Европейския акт за цифровия маркетинг (DMA), който би могъл да отвори нови възможности за сайтове за сравнение.

Споделяне на статия
Подобни статии
Meta AI се разпространява в Европа
4 мин. четене

Meta AI се разпространява в Европа

Технологичният гигант Meta разкри тази седмица, че неговият инструмент за разговорен AI ще бъде внедрен в 41 европейски държави, включително тези в Европейския съюз, както и в 21 отвъдморски територии – отбелязвайки най-голямото им глобално разширяване на Meta AI до момента.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.
4 мин. четене

Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.

Balkan Ecommerce Summit 2025, едно от водещите събития за дигитална търговия в региона, ще превърне София в център за електронна търговия за целия балкански регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. Това забележително събитие ще събере над 4,000 участници от повече от 20 държави, включително Съединените щати и Индия.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността
5 мин. четене

Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността

От тази седмица Meta фундаментално променя начина, по който се проверява информацията във Facebook, Instagram и Threads. Вместо да си сътрудничат с независими проверители на факти, те въвеждат Community Notes, механизъм, базиран на краудсорсинг. Тази промяна е противоречива, но Meta я представя като начин за намаляване на пристрастията. За марките това означава нова реалност – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+