3 мин. четене

Сравненията на цените под Axel Springer ще приключат поради ниска видимост в Google

Axel Springer, една от водещите издателски групи в Европа, ще прекрати дейността на своите магазини до края на този месец. Затварянето до голяма степен се дължи на намалената видимост в Google.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Сравненията на цените под Axel Springer ще приключат поради ниска видимост в Google
Източник: Depositphotos

Контекст и контекст

  • Ladenzeile е двигател за сравнение на цените, основан от Rocket Internet през 2008 г. Той играе важна роля в германската и австрийската електронна търговия. Rocket Internet също стои зад марки като Zalando, Delivery Hero и HelloFresh.
  • Idealo е и немски сайт за сравняване на цени, който работи на няколко европейски пазара. Тя работи от 2000 г. и се превърна в най-голямата платформа за пазаруване и сравняване на цени в Европа.
  • Shopalike работи и като сайт за сравняване на цени, но също така е платформа за онлайн пазаруване, фокусирана върху категории като дрехи, обувки, чанти, бижута и спортни стоки. Бизнес моделът на Shopalike се основава на агрегиране на продукти от множество онлайн магазини. Това не е пазар в традиционния смисъл, където множество продавачи изброяват своите продукти, а платформа за онлайн пазаруване, която обединява продукти от различни онлайн продавачи и позволява на клиентите да сравняват цените и да намират най-добрите оферти. Оперира в десет европейски държави.

Axel Springer придоби Ladenzeile през 2011 г. и го интегрира със съществуващия си сайт за сравнение Idealo. Въпреки това Ladenzeile и Shopalike ще прекратят дейността си на 30 юни. Решението засегна 70 служители, които получиха обезщетения.

Стратегически промени

Важен фактор за решението енамалената способност за привличане на трафик от Google. Сайтовете за сравнение са имали проблеми с видимостта на тази платформа, което се отразява на техния трафик и приходи. В миналото платформите са коментирали недостатъците си в Google.

Source: Omr.com

Порталът OMR публикува еволюцията на видимостта на Ladenzeile.de в Google според SEO инструмента Sistrix.

Аксел Шпрингер сега реши да съсредоточи усилията си върху Idealo. Компанията се надява, че предстоящият Закон за цифровите пазари ще помогне за изравняване на условията и увеличаване на рентабилността на услугите за сравнение.

Какво означава това за вътрешната електронна търговия?

Закриването на чуждестранни услуги за сравнение е малко вероятно да има пряко въздействие върху други европейски електронни търговски услуги. Значението на диверсифицирането на източниците на трафик обаче е илюстрирано от този пример.

Решението на Аксел Спрингер да се съсредоточи върху Idealo предполага стратегия за концентриране върху основните, печеливши бизнеси. Все още има надежда за сайтове за сравняване на цени с Европейския акт за цифровия маркетинг (DMA), който би могъл да отвори нови възможности за сайтове за сравнение.

Споделяне на статия
Подобни статии
Lidl изпробва функцията за сканиране на смартфони в четири магазина
2 мин. четене

Lidl изпробва функцията за сканиране на смартфони в четири магазина

Lidl тества технология, която може да промени начина, по който милиони британци пазаруват. Гигантът за отстъпки изпробва функция, която позволява на клиентите да сканират артикули с телефоните си и да отидат направо до самообслужване.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
SEO се промени. Готови ли сте?
5 мин. четене

SEO се промени. Готови ли сте?

Вашите конкуренти вече печелят в ChatGPT, Reddit и инструментите за търсене с изкуствен интелект, докато вие все още изграждате обратни връзки и оптимизирате за Google. По-младите потребители вече започват своите проучвания в социалните платформи вместо в традиционното търсене. Ако вашата SEO стратегия не работи извън Google, пропускате огромна промяна в начина, по който хората всъщност […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Just Eat стартира лятно членство за £5.99 с неограничени безплатни доставки
3 мин. четене

Just Eat стартира лятно членство за £5.99 с неограничени безплатни доставки

Новата услуга за членство на Just Eat струва по-малко от две такси за доставка, но покрива неограничени поръчки за три месеца. Моментът е насочен към летните купувачи, които поръчват всичко – от сладолед до забравени плажни стоки.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU