4 мин. четене

Стратегията на Shein за игрите под микроскоп на ЕС с нарастващ растеж

Китайското приложение за бърза мода Shein отбеляза огромен растеж и трябва да отвори врати на Лондонската фондова борса по-късно тази година. Европейските служители обаче са притеснени от агресивните стратегии на компанията за набиране на потребители. Един такъв подход е играта Shein, която предоставя безплатни продукти в замяна на препоръчване на нови потребители на приложението.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Стратегията на Shein за игрите под микроскоп на ЕС с нарастващ растеж
Източник: Depositphotos

Тийнейджърката потребителка на TikTok Емили прекара часове в игри, но не получи нищо. Тъй като видеото стана вирусно, хиляди хора отговориха и повече потребители на TikTok започнаха да използват техните кодове за препоръка.

Пристрастяващите игри в приложението доведоха бизнеса до превръщането му в една от най-големите компании за бърза мода в света, като му помогнаха да се развива с невероятна скорост. Шест различни игри в приложението, включително тази, която играеше Емили, могат да бъдат достъпни от четири страни от ЕС, както и от Съединените щати и Обединеното кралство. Игрите обещават на потребителите да спечелят безплатен кредит или „безплатни подаръци“ на стойност до 3,000 евро.

Експерти предупреждават, че действията на Шейн могат да нарушат закона за защита на потребителите и да доведат до глоби в милиарди евро за евентуални законодателни нарушения на правилата на Европейския съюз за контрол на големите интернет компании. Чрез индикатори за напредък, таймери и изскачащи прозорци, показващи всички екстри, които другите хора получават абсолютно безплатно, програмата предлага и геймифицирано изживяване, насърчаващо потребителите да се присъединят.

Source: Shein

 

От април насам Европейската комисия следи отблизо Shein, търговец на дребно, известен с играта си на „безплатни подаръци“. Съгласно Закона за цифровите услуги на ЕС магазинът е класифициран като „много голяма онлайн платформа„, така че Shein попада под пряк надзор. Заедно със седемнадесет други национални потребителски групи, BEUC наскоро съди китайския конкурент на Shein Temu за предполагаемо използване на принуда съгласно новото правило.

Системите за „примамка и смяна“ на играта, както и използването на фалшиви таймери и загадъчни ленти за напредъка, могат да накарат Shein да наруши и Закона за цифровите услуги. Европейската комисия зададе на Shein и Temu още въпроси за това как гарантират, че техните дейности следват Законодателния акт за цифровите услуги.

Глобата може да достигне 1,7 милиарда евро. Shein вече беше подложена на критики за използването на принудителен труд във веригата си за доставки, а екологични активисти посочиха проблемите с устойчивостта, повдигнати от ниските цени на бързите модни продажби.

За Шейн засиленият контрол от страна на европейските власти идва в ключов момент, след като базирана във Великобритания група за защита на човешките права подаде петиция до британския регулатор, отговарящ за листването на фондовата борса, да спре IPO-то на Shein в Лондон поради твърдения за принудителен труд.

Споделяне на статия
Подобни статии
Lidl изпробва функцията за сканиране на смартфони в четири магазина
2 мин. четене

Lidl изпробва функцията за сканиране на смартфони в четири магазина

Lidl тества технология, която може да промени начина, по който милиони британци пазаруват. Гигантът за отстъпки изпробва функция, която позволява на клиентите да сканират артикули с телефоните си и да отидат направо до самообслужване.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
SEO се промени. Готови ли сте?
5 мин. четене

SEO се промени. Готови ли сте?

Вашите конкуренти вече печелят в ChatGPT, Reddit и инструментите за търсене с изкуствен интелект, докато вие все още изграждате обратни връзки и оптимизирате за Google. По-младите потребители вече започват своите проучвания в социалните платформи вместо в традиционното търсене. Ако вашата SEO стратегия не работи извън Google, пропускате огромна промяна в начина, по който хората всъщност […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Just Eat стартира лятно членство за £5.99 с неограничени безплатни доставки
3 мин. четене

Just Eat стартира лятно членство за £5.99 с неограничени безплатни доставки

Новата услуга за членство на Just Eat струва по-малко от две такси за доставка, но покрива неограничени поръчки за три месеца. Моментът е насочен към летните купувачи, които поръчват всичко – от сладолед до забравени плажни стоки.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU