4 мин. четене

Стратегията на Zalando за екосистемата за електронна търговия подхранва ускорен растеж за 2025 г.

Миналата седмица висшият мениджмънт на Zalando се появи пред медиите и сподели оптимизма си относно стратегията си за екосистемата за електронна търговия за новата година. Въпреки преобладаващите икономически предизвикателства в някои региони на Европа, модният търговец на дребно имаше отлично представяне през 2024 г. и прогнозира още по-добро представяне през 2025 г.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Стратегията на Zalando за екосистемата за електронна търговия подхранва ускорен растеж за 2025 г.
Източник: Depositphotos

„Успяхме да увеличим клиентската си база до 51,8 милиона активни потребители„, каза Робърт Генц по време на съобщението. Тази сума е с 4,5% по-висока от предходната година.

Финансови акценти за 2024 г.

Някои от финансовите резултати за 2024 г. включват ръст на GMV от 4,5% до 15,3 милиарда евро и ръст на приходите от 4,2% до 10,6 милиарда евро. Това, което беше особено важно, беше коригираният EBIT от 511 милиона евро, което е много по-високо от 350 милиона евро през предходната година. Увеличението повиши коригирания марж на EBIT от 3,5% до по-здравословните 4,8%.

През 2025 г. Zalando очаква GMV и ръст на приходите между 4% и 9%. Тези прогнози не включват придобиването на ABOUT YOU.

Стратегия за растеж: Фокус върху потребителите и бизнеса

Zalando приписва успеха си на това, което Gentz нарича своя „екосистемна стратегия“ – паралелно развитие на потребител и бизнес към бизнес.

Компанията планира да разшири своята програма за лоялност Zalando Plus до повечето пазари през 2025 г., надграждайки сегашното си присъствие в седем европейски държави:

  • Германия
  • Италия
  • Испания
  • Франция
  • Холандия
  • Швейцария
  • Австрия

Междувременно модната селекция продължава да расте с скорошни попълнения , включително мъжко облекло на Versace, Marine Serre, On и Fjällräven. През февруари Zalando стана единственият европейски търговец на дребно на Diane von Furstenberg.

Key figures - zalando

Source: corporate.zalando.com

Разширяване на начина на живот

Освен модата, Zalando се разширява и в лайфстайл категориите. Подразделението за красота ще се разшири в Испания и Финландия, което ще бъде достъпно на 13 европейски пазара. През 2025 г. ще бъдат добавени още 5 територии към Lounge by Zalando за общо 22 пазара.

Бизнес инфраструктура и стратегически растеж

Операционната система ZEOS на Zalando вече обслужва 12 пазара след разширяване в Швейцария, Полша и Испания. Търговците имат достъп до 10 канала за продажба, включително 9 пазара, покриващи 85% от обема на пазара в Европа.

ZEOS беше избрана от британския търговец на дребно NEXT за изпълнение в континентална Европа, което доведе до разширяване на 10 допълнителни пазара, където NEXT оперира.

Zalando си осигури над 90% от акциите на ABOUT YOU, като се очаква придобиването да приключи до лятото на 2025 г. Този ход ще позволи на компанията да следва стратегия за двойна марка и да комбинира ZEOS с технологията SCAYLE на ABOUT YOU.

Цели за устойчивост

Устойчивите практики се подобряват с 82% намаление на оперативните емисии на парникови газове и 48% намаление на интензитета на емисиите на продукти с частни марки от 2018 г. насам. Някои от дългосрочните цели са да станем климатично неутрални в операциите и частните марки до 2040 г. и да станем напълно въглеродно неутрална платформа до 2050 г.

Резултатите от първото тримесечие на 2025 г. ще бъдат обявени на 6 май.

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Подобни статии
WhatsApp тихомълком пуска реклами за 2 милиарда потребители
4 мин. четене

WhatsApp тихомълком пуска реклами за 2 милиарда потребители

Meta току-що разби кода на нещо, което изглеждаше невъзможно: печелене на пари от WhatsApp, без да унищожава това, което потребителите обичат най-много в него. WhatsApp, който обслужва над 2 милиарда потребители по целия свят, току-що обяви нещо, което фундаментално ще промени начина, по който преживяваме приложението. И честно казано, повечето хора няма да го видят.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
83% от купувачите откриват нови марки в TikTok Shop
6 мин. четене

83% от купувачите откриват нови марки в TikTok Shop

8 милиона часа потоци за пазаруване на живо, 70 милиона продукта и един зашеметяващ факт: повечето клиенти намират марки, за които никога не са знаели, че съществуват. Това не е просто растеж – това е пълно прекъсване на пазара, според последните данни за ефективността на TikTok Shop.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
AliExpress предизвиква Amazon с нова европейска фулфилмънт мрежа
5 мин. четене

AliExpress предизвиква Amazon с нова европейска фулфилмънт мрежа

Китайският пазарен гигант AliExpress току-що придоби 10 склада в цяла Европа, обещавайки 7-дневна доставка, за да се конкурира с Amazon, Temu и Shein. Ето какво означава това за милиони европейски купувачи. Това развитие може да промени начина, по който европейците пазаруват онлайн, според доклади на EcommerceNews.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+