
„Успяхме да увеличим клиентската си база до 51,8 милиона активни потребители„, каза Робърт Генц по време на съобщението. Тази сума е с 4,5% по-висока от предходната година.
Финансови акценти за 2024 г.
Някои от финансовите резултати за 2024 г. включват ръст на GMV от 4,5% до 15,3 милиарда евро и ръст на приходите от 4,2% до 10,6 милиарда евро. Това, което беше особено важно, беше коригираният EBIT от 511 милиона евро, което е много по-високо от 350 милиона евро през предходната година. Увеличението повиши коригирания марж на EBIT от 3,5% до по-здравословните 4,8%.
През 2025 г. Zalando очаква GMV и ръст на приходите между 4% и 9%. Тези прогнози не включват придобиването на ABOUT YOU.
Стратегия за растеж: Фокус върху потребителите и бизнеса
Zalando приписва успеха си на това, което Gentz нарича своя „екосистемна стратегия“ – паралелно развитие на потребител и бизнес към бизнес.
Компанията планира да разшири своята програма за лоялност Zalando Plus до повечето пазари през 2025 г., надграждайки сегашното си присъствие в седем европейски държави:
- Германия
- Италия
- Испания
- Франция
- Холандия
- Швейцария
- Австрия
Междувременно модната селекция продължава да расте с скорошни попълнения , включително мъжко облекло на Versace, Marine Serre, On и Fjällräven. През февруари Zalando стана единственият европейски търговец на дребно на Diane von Furstenberg.

Source: corporate.zalando.com
Разширяване на начина на живот
Освен модата, Zalando се разширява и в лайфстайл категориите. Подразделението за красота ще се разшири в Испания и Финландия, което ще бъде достъпно на 13 европейски пазара. През 2025 г. ще бъдат добавени още 5 територии към Lounge by Zalando за общо 22 пазара.
Бизнес инфраструктура и стратегически растеж
Операционната система ZEOS на Zalando вече обслужва 12 пазара след разширяване в Швейцария, Полша и Испания. Търговците имат достъп до 10 канала за продажба, включително 9 пазара, покриващи 85% от обема на пазара в Европа.
ZEOS беше избрана от британския търговец на дребно NEXT за изпълнение в континентална Европа, което доведе до разширяване на 10 допълнителни пазара, където NEXT оперира.
Zalando си осигури над 90% от акциите на ABOUT YOU, като се очаква придобиването да приключи до лятото на 2025 г. Този ход ще позволи на компанията да следва стратегия за двойна марка и да комбинира ZEOS с технологията SCAYLE на ABOUT YOU.
Цели за устойчивост
Устойчивите практики се подобряват с 82% намаление на оперативните емисии на парникови газове и 48% намаление на интензитета на емисиите на продукти с частни марки от 2018 г. насам. Някои от дългосрочните цели са да станем климатично неутрални в операциите и частните марки до 2040 г. и да станем напълно въглеродно неутрална платформа до 2050 г.
Резултатите от първото тримесечие на 2025 г. ще бъдат обявени на 6 май.