6 мин. четене

Стратегия за видео маркетинг в здравеопазването: Изграждане на доверие на потребителите въпреки скептицизма в индустрията

През 2025 г. марките в здравния, фармацевтичния и здравния сектор в САЩ ще похарчат повече от 31 милиарда долара за реклама – надхвърляйки индустрии като телекомуникации, пътувания или технологии. Въпреки че марките инвестират милиарди, само малка част от потребителите се доверяват на здравната реклама повече от другите видове. Този рязък контраст подчертава спешната нужда от ефективна стратегия за видео маркетинг в здравеопазването, която може да преодолее пропастта между огромните разходи и минималното доверие на потребителите.

Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Стратегия за видео маркетинг в здравеопазването: Изграждане на доверие на потребителите въпреки скептицизма в индустрията
Източник: Depositphotos
Това поразително несъответствие между обхват и надеждност е основният фокус на доклад на EMARKETER и StackAdapt. Те анкетираха повече от 1000 възрастни американци, за да открият как потребителите възприемат маркетинга в здравеопазването и къде смятат, че не е достатъчен.

Подобна тенденция се вижда и в проучването на Edelman Trust Barometer – в 15 страни по света повече от половината хора смятат, че лидерите в бизнеса, правителството и медиите умишлено изопачават здравната информация.

Проблемът с доверието в здравния сектор

Маркетингът в здравеопазването има широк обхват, но се сблъсква с дълбоко недоверие. Близо 87% от анкетираните са видели реклама, свързана със здравето през последната година, най-често по телевизията, социалните медии и CTV платформите.

Достигането до хората обаче не означава да се свържете с тях. Повече от една трета от хората не вярват на реклами за здравеопазване, а близо 60% от американците подкрепят забраната на фармацевтичната реклама по телевизията.

Годините на критики, насочени към здравните компании – че дават приоритет на печалбите пред пациентите – посяха дълбоко недоверие. В такава атмосфера традиционните рекламни стратегии просто не работят.

Резултатите от Edelman Trust Barometer показват, че хората имат най-голямо доверие на своите лекари и близки – лекарите се радват на до 82% доверие, докато правителството, медиите и фармацевтичните компании изостават.

healtcare advertising

Source: EMARKETER

Залагането на автентичност се изплаща

Хората очакват рекламите на здравни продукти да съответстват на тежестта на техните решения. Какво работи? Факти, премерен тон и надеждни комуникатори – особено лекари или експерти. Според проучване от американския пазар:

  • 45,1% от потребителите биха се доверили повече на реклама, ако избягва преувеличени твърдения
  • 40,6% стойност, когато марката има доказано доверие
  • 38,8 % искат да видят по-голяма прозрачност по отношение на рисковете, страничните ефекти и действителните резултати

Разчитането на знаменитости и влиятелни лица може да бъде контрапродуктивно в този случай. Известни лица не работят в този сектор – повече от половината от анкетираните заявяват, че присъствието им в рекламата по-скоро ще ги обезкуражи.

Констатациите на Edelman показват, че за много потребители емпатията, личните преживявания и просто обяснените факти са по-важни от официалните академични титли. Следователно автентичността е също толкова важна, колкото и професионалният опит.

По-изгодно е да се съсредоточите върху откритостта, експертната информация и съдържанието, основано на доказателства.

Стратегия за видео маркетинг в здравеопазването: ключов канал за изграждане на доверие

CTV (Connected TV) се превръща в ключов канал за изграждане на доверие с марките за здравеопазване. Традиционната телевизия все още има най-широк обхват, но CTV бързо настига. И предлага не само по-висока ангажираност, но и по-добро насочване.

През 2025 г. възрастните американци ще прекарват само 16 минути по-малко дневно с CTV, отколкото с традиционната телевизия – преди четири години разликата беше 96 минути.

От тези, които вече рекламират чрез CTV, до 69% смятат, че този формат е най-важен за постигане на целите им. CTV позволява доставянето на прецизно и надеждно видео съдържание в безопасна медийна среда. Въпреки че данните от другата страна на Атлантическия океан може да не отразяват точно европейския контекст, поведението на потребителите в САЩ често показва тенденции, които в крайна сметка ще се проявят и на нашия пазар.

Младите хора (особено поколението Z) реагират на кратки, визуално привлекателни видеоклипове – особено ако засягат теми като психично здраве или равенство в достъпа до здравеопазване. Освен това Еделман посочва, че младите хора днес по-често се доверяват на връстници и онлайн общности , отколкото на традиционните институции.

Интересът е налице. Просто го активирайте правилно

Въпреки недоверието, потребителите са активни, когато става въпрос за тяхното здраве. Повече от 64% от анкетираните са предприели някакви действия, след като са видели реклама за здравеопазване – най-често са търсили повече информация онлайн или са се консултирали с лекар.

По-младите възрастови групи също са значително чувствителни към цените. Повече от половината от поколението Z сравнява цените, след като види реклама.

За марките това означава, че уместността и прозрачността на цените могат пряко да повлияят на поведението на потребителите.

Какво означава това за маркетолозите?

За марките и агенциите, работещи в сектора на здравето, уелнес и благополучието, посланието е ясно:

  1. Без доверие дори най-големият бюджет е безсмислен
  2. Видеото – особено CTV – е ключов канал за изграждане на марка
  3. Силните марки не убеждават; те образоват

Успешните кампании ще приличат повече на професионално образование, отколкото на традиционна реклама – изградена върху факти, излъчвана чрез надеждни канали и настроена към ценностите на целевата група. И едновременно с това те ще вземат предвид нуждата от съпричастност, автентичност и общност, които днешните потребители все повече изискват.

Споделяне на статия
Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Подобни статии
Съсредоточете се върху оценката на възможностите: AI ще ви каже какво да подобрите в рекламата си
4 мин. четене

Съсредоточете се върху оценката на възможностите: AI ще ви каже какво да подобрите в рекламата си

Meta разширява Opportunity Score – показател, който незабавно разкрива в Ads Manager как можете да подобрите кампаниите и да намалите разходите. Този нов показател, базиран на изкуствен интелект, достига до повече рекламодатели след тестване. Той предоставя ясен резултат от кампанията и конкретни предложения за подобрение.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Търговците на дребно в Обединеното кралство са изправени пред нарастващи заплахи за киберсигурността
4 мин. четене

Търговците на дребно в Обединеното кралство са изправени пред нарастващи заплахи за киберсигурността

Наскоро три големи британски марки за търговия на дребно – Marks & Spencer, Co-op и Harrods – станаха жертва на мащабни кибератаки, които значително нарушиха дейността им и разкриха сериозни пропуски в сигурността на техните ИТ системи. Тези инциденти подчертават нарастващите заплахи за киберсигурността, пред които е изправен секторът на търговията на дребно в Обединеното […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
GPeC SUMMIT 2025: Честване на 20 години електронна търговия в Букурещ
4 мин. четене

GPeC SUMMIT 2025: Честване на 20 години електронна търговия в Букурещ

GPeC SUMMIT, най-значимото събитие за електронна търговия и онлайн маркетинг в Румъния и Източна Европа, ще отпразнува своята 20-та годишнина през май 2025 г. с изключителна двудневна програма. Събитието ще привлече елита на дигиталния пазар, включително повече от 800 участници на ниво C.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+