И така, какви са тенденциите в пазаруването на онлайн пазара в наши дни? Много хора купуват неща на пазарите. Около 30,9% от отговорилите, купуват нещо няколко пъти месечно, а около 20,1% купуват нещо няколко пъти седмично. Хората, които отговориха, казаха, че използват интернет пазари; само 0,69% не са сигурни колко често ги използват.
Модели на пазаруване на пазара
Повечето хора (78,1% от отговорилите) са купили нещо от продавач на Amazon от трета страна. 35,2% от купувачите на Amazon не са сигурни дали идват от бизнес или продавач на пазар. Около една трета от отговорилите (32,84%) казват, че предпочитат да купуват директно от Amazon , отколкото от продавач от трета страна.
Анкетата също така разглежда тенденциите за пазаруване на онлайн пазари в други сайтове, които имат пазари. 38,05% от отговорилите, са купили нещо от пазара на Walmart, а 37,56% са купили нещо от американски пазар, различен от Amazon, eBay или Walmart. 27,53% от купувачите са били в специализирани сайтове като Etsy и Newegg, а 28,12% са купили нещо от китайски сайтове като Tmall или AliExpress.
Като цяло изглежда, че наличността на продукта е доста добра; Само 13,37% от отговорилите казаха, че имат проблеми с нещата да изтичат или да идват твърде бавно. По-малко от 6,78% от тези, които саотговорили за неща, които са неверни или подвеждащи.
Тенденции в пазаруването и потребителско поведение в електронната търговия
Хората имат различни представи за пазарите. От отговорилите 21,53% казват, че цените са по-ниски, отколкото в други сайтове за пазаруване, а 16,52% казват, че таксите, които включват доставка, също са по-ниски. 19,37% от клиентите харесват пазарите повече от другите магазини , защото имат повече стоки.
21,14% от клиентите казват, че ще използват повече пазарите през 2024 г., докато 58,11% казват, че ще продължат да купуват неща в тях на същото ниво. Когато става въпрос за пазаруване, възрастта има голямо значение. През следващата година по-младите хора са по-склонни да купуват повече. С 52,61% от анкетираните, които казват, че по-добрите цени са голяма причина, цената все още е основната причина хората да избират пазарите пред директните уебсайтове на магазините. Бързото пристигане (38,74%) и безплатната или евтина доставка (50,34%) също са важни.
Въпреки че пазарите са доста добре познати, все още има някои неща, за които да се притеснявате. Клиентите трябва да се справят най-вече с високи разходи за доставка (39,23%), дълги срокове за доставка (37,36%) и притеснения за измама или фалшиви стоки (33,43%).
Последици за Европейския съюз и поуки за извличане
Констатациите от това проучване, макар и фокусирани предимно върху пазара в САЩ, предлагат ценна информация за пейзажа на електронната търговия в Европейския съюз:
- Регулиране на пазара: Доминирането на платформи като Amazon предполага, че политиците в ЕС трябва да се съсредоточат върху лоялната конкуренция и антитръстовите мерки в сектора на електронната търговия.
- Защита на потребителя: Справяне с опасенията относно фалшифицираните продукти и измамните практики на онлайн местата за търговия чрез целенасочени разпоредби.
- Подкрепа за МСП: Разработване на политики, които да помогнат на малките предприятия в ЕС да процъфтяват на платформите на пазара, като се използва желанието на потребителите да купуват от неизвестни продавачи.
- Трансгранични възможности: Насърчаване на пазарите в ЕС да се разширят в рамките на Съюза и в световен мащаб, като се възползват от отвореността на потребителите към международните платформи.
- Оптимизация на логистиката : Инвестиране в подобряване на скоростта на доставка и намаляване на разходите за доставка в целия ЕС, за да отговори на очакванията на потребителите.
- Специфични за възрастта стратегии: Адаптирайте политиките за електронна търговия и програмите за дигитална грамотност, за да се справите с различното поведение във възрастовите групи.
- Доверие и прозрачност: Прилагане на мерки за повишаване на прозрачността при прегледите на продуктите и идентификацията на продавачите на пазарите.
Като се учи от тези тенденции в САЩ и адаптира стратегиите, за да отговарят на уникалните характеристики на европейския пазар, ЕС може да работи за по-конкурентоспособна, удобна за потребителите и иновативна екосистема за електронна търговия. Това може да включва комбинация от регулаторни мерки, подкрепа за иновации и инициативи за повишаване на цифровите умения както сред потребителите, така и сред предприятията в целия Съюз.