5 мин. четене

Тенденции в пазаруването на онлайн пазара и поведение на потребителите в електронната търговия

Ново проучване на Digital Commerce 360 и Bizrate Insights показва някои интересни модели в начина, по който хората пазаруват онлайн в САЩ. Анкетата сред 1,017 души хвърля светлина върху мотивацията, предпочитанията и притесненията на потребителите относно пазаруването на онлайн пазара.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Тенденции в пазаруването на онлайн пазара и поведение на потребителите в електронната търговия
Източник: Depositphotos

И така, какви са тенденциите в пазаруването на онлайн пазара в наши дни? Много хора купуват неща на пазарите. Около 30,9% от отговорилите, купуват нещо няколко пъти месечно, а около 20,1% купуват нещо няколко пъти седмично. Хората, които отговориха, казаха, че използват интернет пазари; само 0,69% не са сигурни колко често ги използват.Online Marketplace Shopping Trends: A significant portion of consumers are frequent marketplace shoppers, with 30.09% buying a few times a month and 20.16% making purchases a few times a week.

Модели на пазаруване на пазара

Повечето хора (78,1% от отговорилите) са купили нещо от продавач на Amazon от трета страна. 35,2% от купувачите на Amazon не са сигурни дали идват от бизнес или продавач на пазар. Около една трета от отговорилите (32,84%) казват, че предпочитат да купуват директно от Amazon , отколкото от продавач от трета страна.

Анкетата също така разглежда тенденциите за пазаруване на онлайн пазари в други сайтове, които имат пазари. 38,05% от отговорилите, са купили нещо от пазара на Walmart, а 37,56% са купили нещо от американски пазар, различен от Amazon, eBay или Walmart. 27,53% от купувачите са били в специализирани сайтове като Etsy и Newegg, а 28,12% са купили нещо от китайски сайтове като Tmall или AliExpress.

Като цяло изглежда, че наличността на продукта е доста добра; Само 13,37% от отговорилите казаха, че имат проблеми с нещата да изтичат или да идват твърде бавно. По-малко от 6,78% от тези, които саотговорили за неща, които са неверни или подвеждащи.

Online Marketplace Shopping Trends: Amazon dominates the marketplace landscape, with 75.81% of surveyed consumers having bought from third-party sellers on the platform.

 

Тенденции в пазаруването и потребителско поведение в електронната търговия

Хората имат различни представи за пазарите. От отговорилите 21,53% казват, че цените са по-ниски, отколкото в други сайтове за пазаруване, а 16,52% казват, че таксите, които включват доставка, също са по-ниски. 19,37% от клиентите харесват пазарите повече от другите магазини , защото имат повече стоки.

21,14% от клиентите казват, че ще използват повече пазарите през 2024 г., докато 58,11% казват, че ще продължат да купуват неща в тях на същото ниво. Когато става въпрос за пазаруване, възрастта има голямо значение. През следващата година по-младите хора са по-склонни да купуват повече. С 52,61% от анкетираните, които казват, че по-добрите цени са голяма причина, цената все още е основната причина хората да избират пазарите пред директните уебсайтове на магазините. Бързото пристигане (38,74%) и безплатната или евтина доставка (50,34%) също са важни.

Въпреки че пазарите са доста добре познати, все още има някои неща, за които да се притеснявате. Клиентите трябва да се справят най-вече с високи разходи за доставка (39,23%), дълги срокове за доставка (37,36%) и притеснения за измама или фалшиви стоки (33,43%).Online Marketplace Shopping Trends: Despite the popularity of marketplaces, concerns persist. The top issues for consumers include high shipping costs (39.23%), long shipping times (37.36%), and fears of fraudulent practices or counterfeit products (33.43%).

Последици за Европейския съюз и поуки за извличане

Констатациите от това проучване, макар и фокусирани предимно върху пазара в САЩ, предлагат ценна информация за пейзажа на електронната търговия в Европейския съюз:

  • Регулиране на пазара: Доминирането на платформи като Amazon предполага, че политиците в ЕС трябва да се съсредоточат върху лоялната конкуренция и антитръстовите мерки в сектора на електронната търговия.
  • Защита на потребителя: Справяне с опасенията относно фалшифицираните продукти и измамните практики на онлайн местата за търговия чрез целенасочени разпоредби.
  • Подкрепа за МСП: Разработване на политики, които да помогнат на малките предприятия в ЕС да процъфтяват на платформите на пазара, като се използва желанието на потребителите да купуват от неизвестни продавачи.
  • Трансгранични възможности: Насърчаване на пазарите в ЕС да се разширят в рамките на Съюза и в световен мащаб, като се възползват от отвореността на потребителите към международните платформи.
  • Оптимизация на логистиката : Инвестиране в подобряване на скоростта на доставка и намаляване на разходите за доставка в целия ЕС, за да отговори на очакванията на потребителите.
  • Специфични за възрастта стратегии: Адаптирайте политиките за електронна търговия и програмите за дигитална грамотност, за да се справите с различното поведение във възрастовите групи.
  • Доверие и прозрачност: Прилагане на мерки за повишаване на прозрачността при прегледите на продуктите и идентификацията на продавачите на пазарите.

Като се учи от тези тенденции в САЩ и адаптира стратегиите, за да отговарят на уникалните характеристики на европейския пазар, ЕС може да работи за по-конкурентоспособна, удобна за потребителите и иновативна екосистема за електронна търговия. Това може да включва комбинация от регулаторни мерки, подкрепа за иновации и инициативи за повишаване на цифровите умения както сред потребителите, така и сред предприятията в целия Съюз.

Споделяне на статия
Подобни статии
Италия призовава ЕС да облага с данък колетите с ниска стойност две години по-рано
2 мин. четене

Италия призовава ЕС да облага с данък колетите с ниска стойност две години по-рано

Италианският министър на икономиката Джанкарло Джорджети иска от Европейския съюз да въведе такса върху колетите с ниска стойност от 2028 до 2026 г., съобщи Ройтерс. Според Джорджети ЕС се нуждае от „силни и бързи“ правила срещу евтини и нерегулирани продукти извън ЕС.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Черен петък 2024: Какво разкриват цифрите за електронната търговия в Гърция
5 мин. четене

Черен петък 2024: Какво разкриват цифрите за електронната търговия в Гърция

Черният петък продължава да служи като един от най-значимите показатели за секторите на търговията на дребно и електронната търговия. В Гърция тя се превърна от новост в утвърдено събитие за пазаруване, оформяйки очакванията на потребителите и тестващо оперативната готовност на онлайн магазините всеки ноември. Данните за 2024 г. подчертават не само как гръцките потребители пазаруват, […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz
Печеливши цени: 78% от скандинавските потребители вече пазаруват трансгранично
4 мин. четене

Печеливши цени: 78% от скандинавските потребители вече пазаруват трансгранично

До 78% от скандинавските клиенти са направили покупка в чужбина през изминалата година, което е с 4 процентни пункта повече от 2024 г., според PostNord E-commerce in the Nordics 2025: Autumn Report. Китай остава най-популярната дестинация с дял от 30%, като цената е ясният основен мотив – цитиран от повече от половината купувачи.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU