4 мин. четене

Тенденции в растежа на електронната търговия в Холандия: Услугите увеличават онлайн разходите

Въпреки че са закупени по-малко продукти, тенденциите за растеж на електронната търговия в Холандия показват 6% увеличение на онлайн търговията на дребно, достигайки 17,5 милиарда евро. Услугите, особено здравните застраховки и застраховките за щети, бяха основните двигатели на този растеж. Тези резултати идват от проучването на Thuiswinkel Markt Monitor, което е направено от GfK за Thuiswinkel.org и Retail Insiders в сътрудничество с PostNL и Betaalvereniging Nederland. Въпреки че почти една трета от всички покупки на дребно сега се случват онлайн, са закупени само 173 милиона артикула, което е с 2% по-малко от предходната година.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Тенденции в растежа на електронната търговия в Холандия: Услугите увеличават онлайн разходите
Източник: Depositphotos (edited in Canva Pro)

Услугите движат тенденциите за растеж на електронната търговия в Холандия

Най-голямото нещо, което накара холандската електронна търговия да расте, бяха услугите, които се увеличиха с 13%. Имаше огромен ръст от 27% на здравните застраховки и застраховките за щети, а продажбите на билети за обекти и събития също се увеличиха. Това отчасти се дължи на факта, че Олимпиадата идва във Франция.

Разходите за стоки останаха доста стабилни, само с 1% увеличение, но броят на закупените стоки намаля с 4%. Някои категории, като Обувки и личен начин на живот и Храна/Nearfood, отбелязаха спад от 11%.

Разнообразни онлайн разходи в различни категории

Процентът на онлайн пазаруването, което хората правят, се променя много между категориите. По-често хората купуват услуги онлайн, вместо стоки.

Например, само 8% от разходите за храна и напитки в близост до храна се случват онлайн, което намалява общата средна стойност. Когато тази категория бъде извадена, потребителите харчат 37% от доходите си на дребно за онлайн покупки.

Dutch ecommerce grows 6% in 2024: Services boost spending, cross-border shopping rises.

Source: Thuiswinkel

Трансгранично пазаруване: Нарастваща тенденция в холандската електронна търговия

С ръст от 6% до 20,3 милиона продажби, направени извън Холандия, трансграничното пазаруване се увеличава. Китайските онлайн магазини станаха много известни. Като цяло хората са похарчили 16% повече в чуждестранни онлайн магазини, или 2,3 милиарда евро.

През първата половина на 2024 г. холандците са купили 6 милиона неща от Китай. Всяка покупка струва средно 41 евро, което е много по-малко от средното в Холандия (101 евро) или други европейски страни като Германия (110 евро).

Мобилни методи за харчене и плащане

Продажбите на смартфони са в застоя, но техният дял във всички онлайн разходи се е увеличил от 25% на 28%, което показва, че потребителите харчат повече пари чрез мобилните си устройства.

Все повече хора също започнаха да предпочитат iDEAL като метод на плащане, като основно се отдалечават от използването на кредитни карти.

Тези нарастващи тенденции в холандската електронна търговия показват как онлайн пазаруването се променя в Холандия, като услугите и трансграничното пазаруване стават все по-важни.

Споделяне на статия
Подобни статии
Четирима тийнейджъри са арестувани за кибератаки, струващи M&S 300 милиона паунда
3 мин. четене

Четирима тийнейджъри са арестувани за кибератаки, струващи M&S 300 милиона паунда

Полицията арестува четирима души на възраст между 17 и 20 години във връзка с опустошителни кибератаки, които поставиха на колене големите британски търговци на дребно. Заподозрените са изправени пред обвинения, включително изнудване, пране на пари и участие в организирана престъпност.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Новият германски закон ви позволява да анулирате онлайн поръчки с едно кликване
4 мин. четене

Новият германски закон ви позволява да анулирате онлайн поръчки с едно кликване

От юни 2026 г. всеки онлайн търговец на дребно в Германия трябва да включи виден бутон „Анулиране на договор“, който работи само с едно щракване. Германското министерство на правосъдието го нарича защита на потребителите, но фирмите за електронна търговия го наричат ненужна бюрокрация.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Продажбите на хранителни стоки в TikTok скочиха със 120% тази година
4 мин. четене

Продажбите на хранителни стоки в TikTok скочиха със 120% тази година

Напоследък в TikTok се случва нещо диво. Lidl, германският супермаркет с намаления, пуска ограничени продукти в TikTok Shop и те се разпродават по-бързо от всякога. Техните шоколадови блокчета в Дубай – онези, пълни от шам фъстък, по които всички са обсебени – продаваха 72 блокчета всяка секунда и свършваха наличностите за 90 минути. На редовни […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU