Услугите движат тенденциите за растеж на електронната търговия в Холандия
Най-голямото нещо, което накара холандската електронна търговия да расте, бяха услугите, които се увеличиха с 13%. Имаше огромен ръст от 27% на здравните застраховки и застраховките за щети, а продажбите на билети за обекти и събития също се увеличиха. Това отчасти се дължи на факта, че Олимпиадата идва във Франция.
Разходите за стоки останаха доста стабилни, само с 1% увеличение, но броят на закупените стоки намаля с 4%. Някои категории, като Обувки и личен начин на живот и Храна/Nearfood, отбелязаха спад от 11%.
Разнообразни онлайн разходи в различни категории
Процентът на онлайн пазаруването, което хората правят, се променя много между категориите. По-често хората купуват услуги онлайн, вместо стоки.
Например, само 8% от разходите за храна и напитки в близост до храна се случват онлайн, което намалява общата средна стойност. Когато тази категория бъде извадена, потребителите харчат 37% от доходите си на дребно за онлайн покупки.
Трансгранично пазаруване: Нарастваща тенденция в холандската електронна търговия
С ръст от 6% до 20,3 милиона продажби, направени извън Холандия, трансграничното пазаруване се увеличава. Китайските онлайн магазини станаха много известни. Като цяло хората са похарчили 16% повече в чуждестранни онлайн магазини, или 2,3 милиарда евро.
През първата половина на 2024 г. холандците са купили 6 милиона неща от Китай. Всяка покупка струва средно 41 евро, което е много по-малко от средното в Холандия (101 евро) или други европейски страни като Германия (110 евро).
Мобилни методи за харчене и плащане
Тези нарастващи тенденции в холандската електронна търговия показват как онлайн пазаруването се променя в Холандия, като услугите и трансграничното пазаруване стават все по-важни.