
Zara води испанските марки
Модният гигант Inditex потвърждава доминиращата си позиция, като неговият флагман Zara води класацията с 33,947 милиарда долара, което представлява впечатляващо увеличение от 36% спрямо предходната година.
Други марки от групата отбелязаха още по-значителен ръст – Massimo Dutti (+50%), Pull&Bear (+45%), Bershka (+47%) и Stradivarius (+44%). Конкурентът Mango също се подобри с 26%, за да достигне 1,835 милиарда долара.
Movistar и банковите гиганти завършват топ класациите
Movistar е водещата марка в телекомуникациите със стойност на марката от 12.619 милиарда долара, докато BBVA води банковия сектор със стойност на марката от 11.350 милиарда долара, а Santander изостава с 9.203 милиарда долара.

Source: kantar.com
Търговия на дребно и технологии: Цифровият тласък на Mercadona срещу ограниченото присъствие на стартиращи компании
Mercadona е единствената компания за търговия на дребнов списъка, която поддържа стойността си от 3,011 милиарда долара след 33% увеличение и обяви планове да похарчи 250 милиона евро от сега до 2028 г. за дигиталната си трансформация.
Класацията показва минимално присъствие на технологични стартъпи , с изключение на Glovo, която се очертава като единствената фирма от ново поколение на 22-ра позиция със стойност от 587 милиона долара.
Откритието разкрива, че Испания остава фундаментално зависима от утвърдени сектори, включително модата, заедно с банковото дело и енергетиката.

Source: kantar.com
Глобална перспектива: Стойността на марката на Испания от 115 милиарда долара в световната класация
Стойността на марката на Испания на стойност 115,589 милиарда долара показва широка сила на вътрешния пазар. Франция заема първото място с огромна стойност на марката от 398,845 милиарда долара, следвана от Германия с 377,390 милиарда долара и Индия с 345,780 милиарда долара.
Япония (200,485 милиарда долара) и Канада (183,842 милиарда долара) са доста над Испания, но последната държи по-силни позиции от няколко ключови пазара, включително Бразилия (72,520 милиарда долара), Мексико (68,308 милиарда долара) и Южна Африка (29,744 милиарда долара).
Това позициониране показва, че въпреки че испанските модни марки са добре позиционирани, има много възможности за растеж, който да предизвика водещите световни марки.