През 2022 г. европейската трансгранична електронна търговия възлиза на 179 милиарда евро. От тях онлайн магазините генерират рекордно висок оборот от 105,5 милиарда евро. В доклада за трансграничната търговия в Европа се посочва, че до 32 % от всички онлайн продажби в Европа идват от трансгранични продажби.
Общите B2C онлайн продажби в Европа достигнаха 741 милиарда евро. Това представлява увеличение от 13% в сравнение с 2022 г. От този общ оборот до 32 % е генериран от трансгранични продажби.
Кой се справя добре?
Компанията ежегодно класира 500-те най-големи трансгранични онлайн магазина в Европа, с изключение на туристическия сегмент.
В класацията на 10-те най-добри европейски търговци на дребно за 2023 г. IKEA е номер едно. Тя постигна оборот от 5,2 милиарда евро. Следват Zalando, H&M, Lego, Zara, Jysk, Lidl, Decathlon, Adidas и Notino
.
500-те най-големи трансгранични онлайн търговци на дребно в Европа отбелязаха спад на продажбите си поради нестабилната икономическа среда и конкуренцията от страна на американски и китайски марки. Оборотът на ТОП 500 е спаднал с 18% до 50 милиарда евро през 2023 г.