
По-внимателно разглеждайки цифрите, интернет пазарите доминират на сцената и представляват шокиращите 69% от общите продажби, или 225 милиарда евро. Само с продажбите си на стойност 197,01 милиарда евро, 100-те най-големи трансгранични пазара показаха забележимо увеличение от 39,29%. Още по-удивително е, че първите 10 пазара представляват приблизително половината от оборота, задвижван от пазара.
„Резултатите от последния ни анализ показват колко динамично се развива трансграничната електронна търговия в цяла Европа“, каза основателят на Cross-border commerce Europe Carine Moitier.
Потребителите избират трансграничното пазаруване все повече и повече, което предполага обещаващо бъдеще както за съществуващите предприятия в този бързо променящ се сектор, така и за новите конкуренти.
Динамиката на пазара също ще се измести малко напред. Докато трансграничният GMV в Европа вероятно ще се увеличи – оценките показват, че 97,3% от посетителите ще бъдат трансгранични до 2025 г. – делът на пазарите в общата електронна търговия се очаква да намалее от 69% на 67,9%. Това показва зрял пазар.
Едно интригуващо наблюдение е, че този модел на разширяване не е уникален. Трансграничната електронна търговия в Европа отбеляза по-рано тази година увеличение от 32% през 2023 г. спрямо предходната година. Европейските онлайн магазини са реализирали общо 107 милиарда евро трансгранични продажби през този период.
Виждайки това бързо разширяване на трансграничната електронна търговия в Европа , става ясно, че бизнесът, както и потребителите, се възползват от възможностите, които предлага този развиващ се сектор. Забележителните темпове на увеличение на водещите пазари не само отразяват устойчивостта на промишлеността, но и подчертават нарастващата тенденция на трансгранично пазаруване сред европейските потребители.