2 мин. четене

Трансгранична електронна търговия: Amazon води глобалната надпревара за 360 милиарда долара

Данните за електронната търговия в световен мащаб от ECDB показват, че Amazon и Alibaba са водещите субекти в трансграничната електронна търговия. Amazon постигна 360 милиарда долара трансграничен GMV през 2023 г., според ECDB, като същевременно поддържа превъзходен глобален обхват и удовлетвореност на клиентите, което се равнява на БВП на Египет.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Трансгранична електронна търговия: Amazon води глобалната надпревара за 360 милиарда долара
Източник: Depositphotos

Alibaba контролира четири от десетте най-големи трансгранични пазара, според данни на ECDB. Техните пазари в Югоизточна Азия генерират значителни трансгранични приходи в Taobao и Tmall, които възлизат съответно на 19.9 милиарда долара и 13.4 милиарда долара през 2023 г.

Lazada води пазара в Индонезия, но AliExpress работи в световен мащаб. Докладването на платформата на ECDB показва, че има трансгранични операции за електронна търговия отвъд тези титани.

Shopee е лидер както в Югоизточна Азия, така и в Латинска Америка, докато eBay заедно със Zalando се концентрира върху продажбите на европейския пазар.

cross-border e-commerce

Source: ECDB

MercadoLibre контролира пазара в Латинска Америка, докато Walmart има значителна власт както в Канада, така и в Мексико.

Този анализ на пазарните тенденции показва, че успехът на трансграничната електронна търговия произтича от селективен регионален фокус, а не от световно покритие.

Тъй като развиващите се пазари се разширяват чрез подобрена логистика, фокусната стратегия продължава да осигурява ефективност.

Анализът показва, че селективният пазарен избор често надхвърля общия географски обхват като ключов фактор за успех в трансграничните сектори на електронната търговия.

Споделяне на статия
Подобни статии
Lidl изпробва функцията за сканиране на смартфони в четири магазина
2 мин. четене

Lidl изпробва функцията за сканиране на смартфони в четири магазина

Lidl тества технология, която може да промени начина, по който милиони британци пазаруват. Гигантът за отстъпки изпробва функция, която позволява на клиентите да сканират артикули с телефоните си и да отидат направо до самообслужване.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
SEO се промени. Готови ли сте?
5 мин. четене

SEO се промени. Готови ли сте?

Вашите конкуренти вече печелят в ChatGPT, Reddit и инструментите за търсене с изкуствен интелект, докато вие все още изграждате обратни връзки и оптимизирате за Google. По-младите потребители вече започват своите проучвания в социалните платформи вместо в традиционното търсене. Ако вашата SEO стратегия не работи извън Google, пропускате огромна промяна в начина, по който хората всъщност […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Just Eat стартира лятно членство за £5.99 с неограничени безплатни доставки
3 мин. четене

Just Eat стартира лятно членство за £5.99 с неограничени безплатни доставки

Новата услуга за членство на Just Eat струва по-малко от две такси за доставка, но покрива неограничени поръчки за три месеца. Моментът е насочен към летните купувачи, които поръчват всичко – от сладолед до забравени плажни стоки.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU