5 мин. четене

Франция наложи глоба от 40 милиона евро за фалшиви цени

СпоредF rance24.com Франция току-що наложи рекордна глоба от 40 милиона евро на гиганта за бърза мода Shein за подвеждане на клиенти относно отстъпки и екологични твърдения. Разследването установи, че компанията манипулира цените, за да направи фалшивите продажби да изглеждат като истински сделки.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Франция наложи глоба от 40 милиона евро за фалшиви цени
Източник: Depositphotos: Photo by MingPhoto(edited in Canva Pro)

Схемата за манипулиране на цените

Френската агенция за конкуренция прекара близо година в разследване на ценовите практики на Shein и откри някои доста изобличаващи доказателства. Компанията повишаваше цените точно преди да ги намали, за да създаде илюзията за огромни отстъпки.

Цифрите разказват историята. От всички проверени рекламирани отстъпки 11% всъщност са увеличени цените. В 57% от случаите „промоциите“ на Shein не предлагат никакво намаление на цената. Други 19% са имали спад в цените, който е много по-малък от рекламираните.

„Тези практики на силно намалени цени и постоянни промоции създават у потребителите впечатлението, че получават страхотна сделка“, заяви френската служба за конкуренция DGCCRF.

Основаният в Китай търговец на дребно не се противопостави на наказанието, като прие глобата от 40 милиона евро с подкрепата на парижката прокуратура. Shein каза, че е приложила коригиращи мерки в рамките на два месеца, след като научи за разследването през март 2024 г.

Компанията твърди, че приема правните задължения във Франция „много сериозно“ и остава ангажирана с прозрачността.

Въпреки продължаващите противоречия, Shein отбеляза експлозивен растеж във Франция , откакто стартира там през 2015 г. Пазарният дял на компанията в местното облекло и обувки скочи от 2% през 2021 г. до 3% миналата година – значителен ръст на фрагментиран пазар.

Този растеж идва дори когато Shein е изправен пред критики за замърсяване на околната среда, нелоялна конкуренция и лоши условия на труд по цялата верига на доставки.

Глобата представлява последният ход на Франция срещу практиките на бързата мода. Френският Сенат наскоро прие законодателство, специално насочено към индустрията за бърза мода, което показва, че регулаторите заемат по-твърда позиция по отношение на бизнес моделите на „ултрабързата мода“.

Shein се превърна в гръмоотвод за критики към целия свръхбърз моден сектор, който произвежда евтини дрехи с безпрецедентна скорост и мащаб.

Какво означава това за електронната търговия

Тази санкция изпраща ясно послание, че европейските регулатори няма да толерират измамни ценови практики, дори от големи международни платформи. Глобата от 40 милиона евро е достатъчно значителна, за да привлече вниманието на други компании за електронна търговия, работещи във Франция.

Констатациите на разследването за фалшиви отстъпки могат да повлияят на начина, по който другите търговци на дребно структурират своите промоционални стратегии. Ако 11% от рекламираните отстъпки всъщност са увеличения на цените, това предполага систематична манипулация, а не изолирани инциденти.

За потребителите разследването потвърждава опасенията дали тези „невероятни сделки“ изобщо са сделки. Практиката на повишаване на цените преди продажбите, за да се създадат изкуствени отстъпки, не е нова, но регулаторите я приемат по-сериозно.

Санкцията от 40 милиона евро може да е значителна за изпращане на послание, но не е ясно дали ще промени значително бизнес практиките на Shein или ще забави европейската му експанзия. Растежът на компанията предполага, че потребителите остават привлечени от ниските цени, дори на фона на продължаващите противоречия.

Френските власти показаха, че са готови да се изправят срещу големи международни платформи за електронна търговия заради измамни практики. Други европейски регулатори може да последват примера, тъй като бързата мода продължава да расте въпреки екологичните и етичните опасения.

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Подобни статии
Стартиране на онлайн магазин? По-лесно е, отколкото си мислите.
7 мин. четене

Стартиране на онлайн магазин? По-лесно е, отколкото си мислите.

Преди няколко години стартирането на онлайн магазин означаваше да прекарате един месец с разработчик и да пуснете няколко хиляди долара предварително. Днес? Можете да имате работещ магазин за следобед и това няма да ви струва нищо да започнете. Ако сте мислили да започнете собствен онлайн бизнес, но технологичните неща или началните разходи ви спират, имам […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Глобалната електронна търговия надхвърля 5 трилиона долара. Какво се променя през 2026 г.?
4 мин. четене

Глобалната електронна търговия надхвърля 5 трилиона долара. Какво се променя през 2026 г.?

Онлайн пазаруването влезе в историята – за първи път премина границата от 5 трилиона долара годишно, според ECDB. Докато растежът се забавя до стабилни 8,6%, картата на печелившите и губещите се променя драстично. Shein и Temu губят скорост, докато електронната търговия с хранителни стоки напредва с двуцифрени темпове.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Празничното пазаруване сега започва през лятото и продължава 3 месеца, разкриват изследванията
8 мин. четене

Празничното пазаруване сега започва през лятото и продължава 3 месеца, разкриват изследванията

Amazon Ads пусна маркетингово ръководство за празничния сезон 2025 г. Констатациите показват радикална промяна в поведението при пазаруване: 14% от клиентите започват да пазаруват през лятото, а 31% извършват покупки след Кибер понеделник. Цената и качеството на съдържанието са по-важни от всякога.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU