
Единният пазар, обхващащ 99,8 % от предприятията, осигурява 42 % от продукцията на Франция от БВП и осигурява заетост на 52 % от работниците в частния сектор. Въпреки това 69 % от анкетираните МСП посочват различните разпоредби между държавите от ЕС като пречка за тяхното разширяване.
85% от анкетираните смятат, че използването на цифрови технологии може да увеличи продажбите им в този сектор. Съгласуването и опростяването на политиките между държавите от ЕС може да освободи истинския потенциал на единния пазар, което потенциално ще доведе до годишно увеличение на френския БВП на глава от населението с 0,6% и създаване на 160 000 нови работни места.

Source: Depositphotos
Цифровизацията подкрепя развитието на МСП и увеличава капацитета за износ, но френските МСП изостават от колегите си от ЕС по отношение на приемането на електронната търговия. Докладът предлага няколко препоръки за увеличаване на участието на МСП в единния пазар, включително приоритизиране на интеграцията в ЕС, създаване на единен идентификационен номер по ДДС и възприемане на цифровото етикетиране като жизнеспособен заместител на реалното етикетиране.