
Скорошно проучване на BRC установи:
- 13% от нас ще увеличат разходите си за хранителни стоки, бира, вино и спиртни напитки
- 9% ще бъдат домакини или ще присъстват на събирания с приятели и семейство, за да гледат мачовете
- 6% ще си купят нов телевизор или електронно устройство, за да бъдат в крак с действието.
Според Крис Хамер, директор на BRC „британските търговци на дребно могат да отбележат хеттрик“ с хранителни стоки, електроника и официални стоки.
Отделно проучване на VoucherCode и GlobalData разглежда въздействието на Евро 2024 върху икономиката на Обединеното кралство. Проучването установи, че 35,4 милиона от нас ще гледат турнира от вкъщи, кръчми и ресторанти, като 30,7 милиона ще гледат поне един мач с участието на отбора на Англия.

Source: Euronews.com
Докладът изчислява, че Евро 2024 ще добави 2,75 милиарда паунда към икономиката на Обединеното кралство с увеличени разходи за продажби на храни и напитки, електроника, сувенири, градинска кухня и др. Половината от тях ще бъдат за храна и напитки, 1,67 милиарда паунда.
По отношение на напитките, бирата е категоричният победител с 82 милиона пинти, които се очаква да бъдат консумирани по време на турнира. Вино и Aperol Spritzes също ще бъдат популярни.
Турнирът не само увеличава разходите в Обединеното кралство, но и в други европейски страни. Проучването на GfK x NielsenIQ установи, че 110 000 допълнителни телевизора са продадени във Франция тази година поради Европейското първенство на УЕФА и Олимпийските игри в Париж през 2024 г. След квалификацията на Турция за Еврото, се наблюдава голямо увеличение на продажбите на телевизори на голям екран в страната.