5 мин. четене

Хронологията на Google Maps става местна: Какво трябва да знаят търговците на електронна търговия

Май дойде със значителни промени във функцията на Google Maps Timeline , която фирмите за електронна търговия трябва да следят отблизо. От 18 май 2025 г. хронологията на Google Карти ще промени из основи начина, по който се съхранява и управлява историята на местоположенията. Въпреки че тези актуализации имат за цел основно да подобрят поверителността на обикновените потребители, компаниите за електронна търговия, използващи данни за местоположение за маркетинг или мобилни приложения, трябва да разберат последиците за своите стратегии. Преминаването на хронологията на Google Maps към съхранение на устройството представлява постоянния ангажимент на Google за поверителност на данните, но може да повлияе на начина, по който бизнесът има достъп до и използва информацията за местоположението.

Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Хронологията на Google Maps става местна: Какво трябва да знаят търговците на електронна търговия
Източник: Depositphotos

Google обяви, че от 18 май 2025 г. историята на местоположенията (Хронология) ще функционира в нов режим. Какво се променя?

  • Данните ще се съхраняват директно на устройството на потребителя, а не в облака, както преди.
  • Ако потребителите не потвърдят настройките си до тази дата, съществуващите данни за маршрутите и посетените места ще бъдат изтрити и функцията за времева линия ще бъде изключена.
  • Периодът на съхранение на данните по подразбиране ще бъде съкратен до 3 месеца, вместо до сегашните 18.
  • Потребителите ще имат по-лесен достъп до настройките и опциите за изтриване на данни директно в приложението Карти.

Това продължава усилията на Google да увеличи прозрачността и контрола върху това какви данни за местоположението се съхраняват и как са достъпни.

Защо това може да заинтересува сектора на електронната търговия?

За повечето компании за електронна търговия това не е промяна, която ще повлияе значително на ежедневния им бизнес. Въпреки това, ако сте сред компаниите, които:

  • работа с мобилни приложения с функции за геолокация,
  • да използвате API на Google Карти с разширения въз основа на историята на местоположенията (напр. за планиране на маршрути или персонализирани препоръки),
  • Внедряване на хиперлокални кампании въз основа на посетените от клиентите места (напр. ако пренасочите хора, които са били във физически магазини), новите правила може да имат определени ограничения за наличността на данни. Подходящо е да преоцените техническите си решения.

Как да подходим към промените в хронологията на Google Maps

Основните опции за географско насочване, като например реклами в Google Ads въз основа на IP адрес или текущо местоположение на устройството, остават непроменени. По същия начин, ако работите с данни, получени от Ваши собствени приложения, аналитични инструменти или директно от клиенти със съгласие, можете да продължите да ги използвате – естествено, в съответствие с приложимото законодателство за защита на личните данни.

Така че, ако стратегията ви за електронна търговия не зависи пряко от данни от хронологията на Google Карти, вероятно няма да е необходимо да променяте нищо съществено. Въпреки това е препоръчително да проверите откъде идват данните за вашето местоположение и дали тези промени изобщо ще ви засегнат на практика.

Ако използвате Google Карти като част от мобилно приложение, препоръчително е да проверите дали внедряването ви използва функции, зависещи от историята на местоположенията.

В дългосрочен план може да си струва да инвестирате в собствена колекция от данни за местоположението. Един от подходите е например получаване на съгласие на потребителя по време на регистрацията или директно по време на взаимодействие с приложението. Ключът е да се поддържа прозрачност и ясно да се обясни каква стойност получава клиентът от това.

Промените в хронологията на Google Maps от май 2025 г. отразяват по-широка тенденция: потребителите искат повече контрол върху данните си, а технологиите постепенно се адаптират към това. За повечето марки за електронна търговия това няма да представлява фундаментално прекъсване на операциите. Но компаниите, които използват данните за местоположението по целенасочен начин – например в мобилни приложения или за кампании за географско насочване – трябва да бъдат подготвени за тази промяна.

Споделяне на статия
Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Подобни статии
Съсредоточете се върху оценката на възможностите: AI ще ви каже какво да подобрите в рекламата си
4 мин. четене

Съсредоточете се върху оценката на възможностите: AI ще ви каже какво да подобрите в рекламата си

Meta разширява Opportunity Score – показател, който незабавно разкрива в Ads Manager как можете да подобрите кампаниите и да намалите разходите. Този нов показател, базиран на изкуствен интелект, достига до повече рекламодатели след тестване. Той предоставя ясен резултат от кампанията и конкретни предложения за подобрение.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Търговците на дребно в Обединеното кралство са изправени пред нарастващи заплахи за киберсигурността
4 мин. четене

Търговците на дребно в Обединеното кралство са изправени пред нарастващи заплахи за киберсигурността

Наскоро три големи британски марки за търговия на дребно – Marks & Spencer, Co-op и Harrods – станаха жертва на мащабни кибератаки, които значително нарушиха дейността им и разкриха сериозни пропуски в сигурността на техните ИТ системи. Тези инциденти подчертават нарастващите заплахи за киберсигурността, пред които е изправен секторът на търговията на дребно в Обединеното […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
GPeC SUMMIT 2025: Честване на 20 години електронна търговия в Букурещ
4 мин. четене

GPeC SUMMIT 2025: Честване на 20 години електронна търговия в Букурещ

GPeC SUMMIT, най-значимото събитие за електронна търговия и онлайн маркетинг в Румъния и Източна Европа, ще отпразнува своята 20-та годишнина през май 2025 г. с изключителна двудневна програма. Събитието ще привлече елита на дигиталния пазар, включително повече от 800 участници на ниво C.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+