3 мин. четене

Чао, Електронна търговия? 70% ще пазаруват в TikTok до 2030 г.

Цифрите са зашеметяващи. Ново проучване сред 24 000 купувачи по целия свят разкрива, че 70% очакват да пазаруват по-голямата част от социалните медии до 2030 г. Това означава, че сайтовете за електронна търговия в стил Amazon, които доминират днес, могат да се превърнат в реликви в рамките на пет години. Революцията на социалното пазаруване не идва - тя вече е тук.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Чао, Електронна търговия? 70% ще пазаруват в TikTok до 2030 г.
Източник: Canva Pro License

Пазаруването се променя бързо. Нов доклад на DHL анкетира 24 000 души по целия свят и откри нещо изненадващо: повечето от нас ще купуват неща в TikTok и Instagram вместо обикновени уебсайтове до 2030 г. Седем от десет души вече са купили нещо чрез социалните медии. Същият брой смятат, че това ще бъде основният им начин да пазаруват след пет години.

Цифрите от Тайланд са луди. Там 86% от онлайн купувачите вече използват TikTok, за да купуват неща. Не просто сърфирайте – всъщност купувайте и плащайте чрез приложението.

Поколението Z води тази промяна. Почти половината от младите хора редовно пазаруват в TikTok сега. Те не искат да напуснат приложението, за да отидат някъде другаде, за да купят неща. И работи. Когато нещо стане вирусно в социалните медии, 82% от купувачите казват, че това се отразява на това, което купуват.

Доставката все още нарушава сделката

Но ето какво не се е променило: проблемите с доставката все още убиват продажбите. Проучването установи, че 81% от хората ще изоставят пазарската си количка, ако не могат да получат желаната опция за доставка. Това е огромно.

Възвръщаемостта е още по-лоша. Ако купувачите не се доверяват на фирмата за доставка, 75% изобщо няма да купуват. И 79% ще напуснат, ако връщането на артикули изглежда сложно.

Shop on TikTok : How will shoppers’ buying behavior change on each platform by 2030?

Source: dhl.com

Зеленото пазаруване става сериозно

Екологичните неща вече не са просто маркетинг. Сега това е истински бизнес.  72% от хората мислят за устойчивост , когато пазаруват онлайн. Един на всеки трима всъщност ще отмени поръчката си, ако се притеснява от въздействието върху околната среда.

Младите хора се интересуват още повече. Почти половината от купувачите от поколение Z ще се откажат от покупка поради екологични опасения. Повече от половината купувачи сега купуват продукти втора употреба или реновирани продукти. А 58% искат да се присъединят към програмите за рециклиране, които марките предлагат.

Колко голяма е тази промяна? Анализаторите смятат, че продажбите в социалните медии ще достигнат 8,5 трилиона евро до 2030 г. Това е дванадесет пъти по-голямо от днес. Компаниите, които пренебрегнат тази промяна, ще загубят клиенти. Тези, които се подготвят първи, ще спечелят много.

Революцията в пазаруването започна. Въпросът не е дали ще се случи – кой ще се адаптира най-бързо.


Данни от прессъобщението на DHL за тенденциите в електронната търговия за 2025 г.

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Подобни статии
Черен петък 2024: Какво разкриват цифрите за електронната търговия в Гърция
5 мин. четене

Черен петък 2024: Какво разкриват цифрите за електронната търговия в Гърция

Черният петък продължава да служи като един от най-значимите показатели за секторите на търговията на дребно и електронната търговия. В Гърция тя се превърна от новост в утвърдено събитие за пазаруване, оформяйки очакванията на потребителите и тестващо оперативната готовност на онлайн магазините всеки ноември. Данните за 2024 г. подчертават не само как гръцките потребители пазаруват, […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz
Стартиране на онлайн магазин? По-лесно е, отколкото си мислите.
7 мин. четене

Стартиране на онлайн магазин? По-лесно е, отколкото си мислите.

Преди няколко години стартирането на онлайн магазин означаваше да прекарате един месец с разработчик и да пуснете няколко хиляди долара предварително. Днес? Можете да имате работещ магазин за следобед и това няма да ви струва нищо да започнете. Ако сте мислили да започнете собствен онлайн бизнес, но технологичните неща или началните разходи ви спират, имам […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Глобалната електронна търговия надхвърля 5 трилиона долара. Какво се променя през 2026 г.?
4 мин. четене

Глобалната електронна търговия надхвърля 5 трилиона долара. Какво се променя през 2026 г.?

Онлайн пазаруването влезе в историята – за първи път премина границата от 5 трилиона долара годишно, според ECDB. Докато растежът се забавя до стабилни 8,6%, картата на печелившите и губещите се променя драстично. Shein и Temu губят скорост, докато електронната търговия с хранителни стоки напредва с двуцифрени темпове.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU