5 мин. четене

Четиридневното Prime събитие на Amazon удвоява продажбите за Черен петък в Обединеното кралство

Amazon току-що доказа, че лятното пазаруване може да победи зимните разпродажби. Първото по рода си четиридневно събитие Prime на гиганта за търговия на дребно (8-11 юли) генерира 2,08 милиарда паунда онлайн разходи във Великобритания - почти двойно повече от Черния петък през 2024 г. Цифрите показват, че потребителите все още са гладни за големи отстъпки.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Четиридневното Prime събитие на Amazon удвоява продажбите за Черен петък в Обединеното кралство
Източник: ChatGPT

Експериментът за лятно пазаруване на Amazon работи по-добре, отколкото някой очакваше. Първото четиридневно събитие на компанията в Обединеното кралство събра огромен брой, който засрами Черния петък. Онлайн разходите в Обединеното кралство достигнаха 2,08 милиарда паунда по време на събитието от 8 до 11 юли, според Adobe Digital Insights. Това е почти двойно повече от това, което купувачите са похарчили по време на Черния петък 2024 г.

Само 8 юли счупи рекорди. Първият ден събра 676,5 милиона паунда, което го прави най-силният ден за онлайн харчене в Обединеното кралство досега тази година.

В сравнение с миналогодишното двудневно събитие Prime Day плюс следващите два дни, тазгодишният разширен формат осигури увеличение от 11,1% на годишна база. Допълнителните дни очевидно се изплатиха.

Домашни предмети поведоха атаката

Категориите, които отбелязаха най-голям ръст, разказват интересна история за това какво искат потребителите в Обединеното кралство в момента. Артикулите за дома оглавяват списъка с 98% ръст на годишна база. Компютрите са на второ място с 82% ръст. Но детското облекло не изостава със 76% ръст.

От страна на отстъпките, облеклото предлага най-добрите оферти, като цените са намалели със 17% в сравнение с преди година. Това помогна за стимулиране на значителни продажби в модната категория.

Премиум продуктите се представиха добре

Нещо неочаквано се случи по време на събитието. Вместо просто да купуват евтини артикули, купувачите използваха отстъпките, за да закупят по-скъпи продукти за домовете си.

Делът на продадените стоки от най-скъпия квартил на продуктите е скочил средно с 32% в сравнение със средната стойност за годината. Това се случи в категориите уреди, мебели, дом и градина, инструменти и подобрения на дома.

Хората очевидно използваха големите отстъпки като възможност да купуват първокласни артикули, които обикновено не биха си позволили.

Какво означава това за търговията на дребно

Вивек Пандя, водещ анализатор в Adobe Digital Insights, смята, че тези цифри разкриват нещо важно за поведението на потребителите в Обединеното кралство.

„Успехът на събитието Prime показва, че потребителите в Обединеното кралство все още са доста чувствителни към цената и моментите на пазаруване с конкурентни отстъпки продължават да поддържат сила в отключването на силни нива на растеж“, каза той.

Времето също има значение. Първата половина на 2025 г. беше трудна за търговците на дребно, тъй като потребителите намалиха дискреционните разходи. Тези данни за Prime Day предполагат, че това може да се промени. „След трудната първа половина на годината, когато потребителите ограничиха дискреционните разходи, тези цифри ще бъдат добре дошла новина за сектора на търговията на дребно, който ще се надява, че този период ще отбележи началото на повече летни разходи“, каза той. добави Пандя.

Лятното пазаруване става сериозно

Успехът на Amazon може да промени начина, по който другите търговци на дребно мислят за летните разпродажби. Ако четиридневно събитие може да генерира почти двойно число за Черния петък, други компании може да започнат да планират свои собствени летни спектакли за пазаруване.

Пазарът в Обединеното кралство очевидно реагира добре на разширения формат. Дали Amazon ще направи това редовно четиридневно събитие, предстои да видим, но цифрите показват, че трябва.

Засега търговците на дребно имат доказателство, че британските потребители са готови да харчат, когато отстъпките са подходящи – дори в средата на лятото.


Информация от nl.fashionnetwork.com

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Подобни статии
Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж
3 мин. четене

Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж

Британският гигант за търговия на дребно Marks & Spencer значително променя стратегията си за онлайн продажби. Според доклад на ChannelX, компанията е подписала сделка със Zalando за извършване на цялата логистика в континентална Европа и едновременно с това навлиза в TikTok Shop, където един продукт за красота се продава всяка секунда в Обединеното кралство.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца
3 мин. четене

TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца

TikTok Shop публикува цифри, показващи мащаба на борбата с измамите в онлайн търговията. Платформата отхвърли над 70 милиона продукта, преди да бъде листната през първите шест месеца на 2025 г. – това е с 40% повече от предходното полугодие. На всичкото отгоре те са отказали 1,4 милиона заявления за регистрация на продавачи.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята
3 мин. четене

Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята

Германският търговец на дребно стартира пилотен проект, който може да промени играта на опаковките. Клиентите на Kaufland в Мюнхен сега връщат празни опаковки за козметика по същия начин, по който биха върнали бутилка кока-кола – за 29 цента всяка в депозитната машина. Подробностите идват от прессъобщението на Kaufland , публикувано в техния корпоративен нюзрум.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU