4 мин. четене

Шведският съд глоби Шейн за кражба на снимки на състезател

Ирландското дъщерно дружество на онлайн търговеца на бърза мода Shein трябва да плати 53 400 долара за неоторизирано използване на снимките на шведската модна компания Nelly, съобщи Ройтерс. Случаят повдига въпроси за това колко далеч могат да стигнат големите играчи в битката за господство в онлайн мода.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Шведският съд глоби Шейн за кражба на снимки на състезател
Източник: ChatGPT

Наскоро съобщихме за глобата на Shein от 150 милиона евро от френската CNIL за нарушения на съгласието за бисквитки. Сега компанията е изправена пред друг правен спън в Европа.

Какво се случи

Шведският патентен и пазарен съд постанови в петък, 3 октомври, че Infinite Styles Ecommerce – базираното в Ирландия дъщерно дружество на Shein – е нарушило авторските права на по-малкия конкурент Nelly. Компанията копира снимки, собственост на Нели, без разрешение и ги използва на шведския уебсайт на Shein.

Nelly, която управлява платформата за електронна търговия Nelly.com и има собствена марка облекло, заведе дело за нарушаване на авторски права през септември 2024 г. Съдът се произнесе в полза на тази част от иска.

Глоби и разходи

Нели иска глоба от 500 000 шведски крони (приблизително 53 400 долара). Infinite Styles Ecommerce не възрази срещу тази сума. Съдът също така нареди ирландското дъщерно дружество на Shein да плати съдебните разноски на Нели плюс лихвите.

„Ние се ангажираме да защитаваме правата на притежателите на права на интелектуална собственост и приемаме сериозно всички искове за нарушение“, отговори говорител на Shein. Те добавиха, че въпросните изображения са били премахнати бързо.

Съдът обаче отхвърли иска на Нели срещу две други дружества на Shein – компанията майка Roadget Business и базираната в Дъблин компания Infinite Styles Services. В тези случаи Nelly трябва да плати съдебните разноски на тези две фирми.

„Приветстваме частта от присъдата, която мина по нашия път, но в същото време сме разочаровани и изненадани от цялото“, каза Хелена Карлиндер-Остлунд, главен изпълнителен директор на Nelly. Компанията обмисля да обжалва решението.

Какво означава това за електронната търговия

Случаят подчертава нарастващото напрежение между глобалните платформи за бърза мода и по-малките местни играчи. Shein се нарежда сред най-големите онлайн търговци на модни дребно с агресивно ценообразуване и огромно предлагане на продукти.

За по-малките електронни магазини това сигнализира, че защитата на собствено съдържание и снимки не е автоматична. Той също така показва правната сложност на случаите, при които един субект извършва дейност чрез множество субекти в различни държави.

Правна реалност на онлайн търговията

Решението потвърждава, че правилата за авторското право се прилагат в цифрова среда. Продуктовите снимки, които електронните магазини създават, представляват инвестиция в съдържание и подлежат на защита.

За операторите на онлайн магазини това дава ясни насоки: защитете визуалното си съдържание и наблюдавайте използването му от конкурентите. В същото време е необходимо да се разбере юрисдикцията на отделните субекти в случаи, включващи международни корпорации.

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Подобни статии
Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж
3 мин. четене

Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж

Британският гигант за търговия на дребно Marks & Spencer значително променя стратегията си за онлайн продажби. Според доклад на ChannelX, компанията е подписала сделка със Zalando за извършване на цялата логистика в континентална Европа и едновременно с това навлиза в TikTok Shop, където един продукт за красота се продава всяка секунда в Обединеното кралство.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца
3 мин. четене

TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца

TikTok Shop публикува цифри, показващи мащаба на борбата с измамите в онлайн търговията. Платформата отхвърли над 70 милиона продукта, преди да бъде листната през първите шест месеца на 2025 г. – това е с 40% повече от предходното полугодие. На всичкото отгоре те са отказали 1,4 милиона заявления за регистрация на продавачи.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята
3 мин. четене

Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята

Германският търговец на дребно стартира пилотен проект, който може да промени играта на опаковките. Клиентите на Kaufland в Мюнхен сега връщат празни опаковки за козметика по същия начин, по който биха върнали бутилка кока-кола – за 29 цента всяка в депозитната машина. Подробностите идват от прессъобщението на Kaufland , публикувано в техния корпоративен нюзрум.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU