2 мин. четене

4 от 5 инфлуенсъри, нарушаващи правилата за търговско съдържание

С влизането в сила на Законодателния акт за цифровите услуги Европейската комисия публикува доклад относно нелоялното поведение на влиятелните лица.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
4 от 5 инфлуенсъри, нарушаващи правилата за търговско съдържание
Източник: Depositphotos

Мониторингът обхвана 576 инфлуенсъри от 22 държави — членки на ЕС, включително Люксембург, Норвегия и Исландия. То показва, че до 97% от тях публикуват комерсиално съдържание, но само 20% казват, че това е реклама. Докладът на Европейската комисия също така установи, че до 62% от инфлуенсърите не спазват правилата.

Инфлуенсърите използваха други формулировки като „сътрудничество“ (16%), „партньорство“ (15%) или обща благодарност към партньорската марка (11%) вместо правилния етикет „платено сътрудничество“.

Публикациите бяха свързани основно с мода, начин на живот, красота, храна, пътуване и фитнес. Проучването установи, че 119 инфлуенсъри дори популяризират нездравословни или опасни дейности като нездравословна храна, алкохолни напитки, медицински или козметични процедури, хазарт или финансови услуги като търговия с криптовалута.

На 17 февруари 2024 г. ще влезе в сила Законодателният акт за цифровите услуги, който изисква по-голяма надеждност и сигурност на интернет. Съгласно DSA, инфлуенсърите ще бъдат задължени да декларират дали съдържанието им съдържа търговски съобщения и да предоставят информация за проследимост.

Целта на мониторинга беше да се провери дали инфлуенсърите спазват законодателството на ЕС за защита на потребителите. Той разгледа публикации в Instagram, TikTok, YouTube, Facebook, X, Snapchat и Twitch. 82 инфлуенсъри имаха повече от 1 милион последователи, 301 имаха повече от 100 000, а 73 имаха между 5 000 и 100 000 последователи.

От 576 профила 358 са избрани за по-нататъшно проучване. Националните органи ще се свържат с тях, за да поискат от тях да спазват правилата. Те дори могат да предприемат допълнителни действия по правоприлагане.

Споделяне на статия
Подобни статии
Meta AI се разпространява в Европа
4 мин. четене

Meta AI се разпространява в Европа

Технологичният гигант Meta разкри тази седмица, че неговият инструмент за разговорен AI ще бъде внедрен в 41 европейски държави, включително тези в Европейския съюз, както и в 21 отвъдморски територии – отбелязвайки най-голямото им глобално разширяване на Meta AI до момента.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.
4 мин. четене

Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.

Balkan Ecommerce Summit 2025, едно от водещите събития за дигитална търговия в региона, ще превърне София в център за електронна търговия за целия балкански регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. Това забележително събитие ще събере над 4,000 участници от повече от 20 държави, включително Съединените щати и Индия.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността
5 мин. четене

Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността

От тази седмица Meta фундаментално променя начина, по който се проверява информацията във Facebook, Instagram и Threads. Вместо да си сътрудничат с независими проверители на факти, те въвеждат Community Notes, механизъм, базиран на краудсорсинг. Тази промяна е противоречива, но Meta я представя като начин за намаляване на пристрастията. За марките това означава нова реалност – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+