5 мин. четене

65% от испанците започват коледното си пазаруване през ноември

Тенденциите в коледното пазаруване в Испания са разкрити в "Проучване на настроенията на коледните купувачи" на Sensormatic Solutions за празничния сезон 2024 г. Проучването, публикувано от тази водеща марка за търговия на дребно Johnson Controls, показва, че 65% от испанските потребители планират да започнат коледното си пазаруване през ноември, като 4 януари 2025 г. се очаква да бъде пикът на продажбите. Проучването също така подчертава променящите се потребителски навици, включително повишен интерес към ранните събития за пазаруване и нарастващата тенденция към многоканални преживявания.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
65% от испанците започват коледното си пазаруване през ноември
Източник: Depositphotos

Въз основа на цифрите 4 януари 2025 г. ще бъде денят с най-много посетители в магазините, както и през 2023 г. Това отговаря на обичайното поведение на испанския пазар, където краят на коледния сезон кара хората да правят последните си покупки. Черният петък все още е актуален, но популярността на алтернативните евтини събития доведе до загуба на актуалност в събота 30 ноември в сравнение с 2023 г.

Промяна на клиентските практики

Вдъхновено отчасти от онлайн събития с намалени цени като Amazon Prime Deal Days, проучването разкрива, че 21% от испанските потребители възнамеряват да започнат коледното си пазаруване през октомври. От 2023 г. това число показва увеличение с три процентни пункта. Тъй като 46% от милениалите възнамеряват да пазаруват през този сезон, те са най-склонни да се възползват от това събитие.

Генералният мениджър на Sensormatic Solutions в Иберия Езекиел Дуран казва, че данните за трафика помагат на магазините да увеличат максимално стратегията си, не само за да увеличат продажбите, но и да развият лоялността на потребителите и да привлекат нов бизнес.

Ноември и Черен петък: Най-добрите точки на търговията на дребно

Ноември остава чудесен месец за коледно пазаруване въпреки промените. 65% от анкетираните искат да започнат пазаруването си през този месец, което показва особено голям интерес към използването на отстъпки и оферти. Всъщност 71% от клиентите ще обърнат голямо внимание на търсенето на отстъпки. Тъй като 53% от потребителите предпочитат да видят или докоснат предмети, преди да направят покупка, проучването също така подчертава, че за повечето потребители посещението на физически магазини е от решаващо значение за валидирането на продукта.

All things considered, the 2024 Christmas season looks to be exciting and competitive, with a clear emphasis on maximising the omnichannel experience and consumer loyalty via traffic analytics and clever promotions. Physical stores will always be vital, but internet outlets will keep becoming more and more relevant.

Source: Depositphotos

Елементи, влияещи върху избора на покупка

Икономиката и ценообразуването (68%), качеството на продуктите (57%) и промоциите в магазините (50%) се нареждат на първо място сред факторите, които най-много влияят върху поведението при покупка на Коледа. В сложна икономическа среда последното число показва стойността на привлекателните отстъпки и конкурентните ценови политики за привличане на хора.

Нараствайки с 38,30 евро спрямо миналата година, средните разходи на испанското домакинство за подаръци през 2024 г. са 499,70 евро. Мъжете също искат да харчат повече от жените (510,70 евро срещу 490,90 евро). При 445,20 евро милениалите ще имат най-нисък бюджет; 45,7% от тяхсе стремят да преминат към по-евтини продукти.

Омниканално пазаруване при поискване

Отразявайки увеличаването на тенденцията към многоканално пазаруване, която все още се разширява с всяка изминала година, 66% от испанските потребители искат да използват услуги за онлайн пазаруване с доставка до дома. По отношение на продуктовите категории ключовите области на разходи ще бъдат здравето и красотата (12%), играчките и книгите (13%) и дрехите (27%).

Коледно пазаруване: устойчив подход

Тъй като 70% от анкетираните са готови да платят повече за устойчиви артикули, устойчивостта също става все по-важна при избора на покупка. Въпреки че интересът им е висок, 26% признават, че инфлацията е ограничила капацитета им да го направят. Групата, която най-малко се притеснява от този елемент, са бейби бумърите; 37,5% от тях не са склонни да харчат повече за екологично чисти стоки.

Като се имат предвид всички неща, коледният сезон през 2024 г. изглежда вълнуващ и конкурентен, с ясен акцент върху максимизиране на многоканалното изживяване и лоялността на потребителите чрез анализ на трафика и интелигентни промоции. Физическите магазини винаги ще бъдат жизненоважни, но интернет магазините ще продължат да стават все по-актуални.

Споделяне на статия
Подобни статии
Инвестиционен план на Google за изкуствен интелект за 75 милиарда долара за 2025 г.
3 мин. четене

Инвестиционен план на Google за изкуствен интелект за 75 милиарда долара за 2025 г.

В изявление на главния изпълнителен директор Сундар Пичай относно публикуването на приходите на Alphabet за Q4 2024 г. компанията заяви, че възнамерява да похарчи около 75 милиарда долара капиталови разходи през 2025 г. Това е значително увеличение спрямо 32.3 милиарда долара, които бяха похарчени през 2023 г., и показва как се увеличава конкуренцията между технологичните […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Видеото в LinkedIn придобива все по-голяма известност
6 мин. четене

Видеото в LinkedIn придобива все по-голяма известност

Видеосъдържанието привлича вниманието – виждаме това в почти всички платформи. Reels доминират в Instagram, Facebook е пълен с видеоклипове и дори YouTube, който е изграден върху видеоклипове, има своите Shorts. И накрая, срещаме ги в електронната търговия, когато представяме продукти. Бизнес мрежата LinkedIn съобщи, че гледаемостта на видеоклипове се е увеличила с 36% на годишна […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
DeepSeek забранен: Защо страните забраняват този китайски AI?
3 мин. четене

DeepSeek забранен: Защо страните забраняват този китайски AI?

Спомняте ли си скорошната ни статия за китайската сензация за изкуствен интелект, наречена DeepSeek? Е, изглежда, че тази история е взела доста интересен обрат. Докато миналия път пишех за успеха му, днес трябва да ви разкажа как този обещаващ проект се озова в доста затруднено положение.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+