
Въз основа на цифрите 4 януари 2025 г. ще бъде денят с най-много посетители в магазините, както и през 2023 г. Това отговаря на обичайното поведение на испанския пазар, където краят на коледния сезон кара хората да правят последните си покупки. Черният петък все още е актуален, но популярността на алтернативните евтини събития доведе до загуба на актуалност в събота 30 ноември в сравнение с 2023 г.
Промяна на клиентските практики
Вдъхновено отчасти от онлайн събития с намалени цени като Amazon Prime Deal Days, проучването разкрива, че 21% от испанските потребители възнамеряват да започнат коледното си пазаруване през октомври. От 2023 г. това число показва увеличение с три процентни пункта. Тъй като 46% от милениалите възнамеряват да пазаруват през този сезон, те са най-склонни да се възползват от това събитие.
Генералният мениджър на Sensormatic Solutions в Иберия Езекиел Дуран казва, че данните за трафика помагат на магазините да увеличат максимално стратегията си, не само за да увеличат продажбите, но и да развият лоялността на потребителите и да привлекат нов бизнес.
Ноември и Черен петък: Най-добрите точки на търговията на дребно
Ноември остава чудесен месец за коледно пазаруване въпреки промените. 65% от анкетираните искат да започнат пазаруването си през този месец, което показва особено голям интерес към използването на отстъпки и оферти. Всъщност 71% от клиентите ще обърнат голямо внимание на търсенето на отстъпки. Тъй като 53% от потребителите предпочитат да видят или докоснат предмети, преди да направят покупка, проучването също така подчертава, че за повечето потребители посещението на физически магазини е от решаващо значение за валидирането на продукта.

Source: Depositphotos
Елементи, влияещи върху избора на покупка
Икономиката и ценообразуването (68%), качеството на продуктите (57%) и промоциите в магазините (50%) се нареждат на първо място сред факторите, които най-много влияят върху поведението при покупка на Коледа. В сложна икономическа среда последното число показва стойността на привлекателните отстъпки и конкурентните ценови политики за привличане на хора.
Нараствайки с 38,30 евро спрямо миналата година, средните разходи на испанското домакинство за подаръци през 2024 г. са 499,70 евро. Мъжете също искат да харчат повече от жените (510,70 евро срещу 490,90 евро). При 445,20 евро милениалите ще имат най-нисък бюджет; 45,7% от тяхсе стремят да преминат към по-евтини продукти.
Омниканално пазаруване при поискване
Отразявайки увеличаването на тенденцията към многоканално пазаруване, която все още се разширява с всяка изминала година, 66% от испанските потребители искат да използват услуги за онлайн пазаруване с доставка до дома. По отношение на продуктовите категории ключовите области на разходи ще бъдат здравето и красотата (12%), играчките и книгите (13%) и дрехите (27%).
Коледно пазаруване: устойчив подход
Тъй като 70% от анкетираните са готови да платят повече за устойчиви артикули, устойчивостта също става все по-важна при избора на покупка. Въпреки че интересът им е висок, 26% признават, че инфлацията е ограничила капацитета им да го направят. Групата, която най-малко се притеснява от този елемент, са бейби бумърите; 37,5% от тях не са склонни да харчат повече за екологично чисти стоки.
Като се имат предвид всички неща, коледният сезон през 2024 г. изглежда вълнуващ и конкурентен, с ясен акцент върху максимизиране на многоканалното изживяване и лоялността на потребителите чрез анализ на трафика и интелигентни промоции. Физическите магазини винаги ще бъдат жизненоважни, но интернет магазините ще продължат да стават все по-актуални.