3 мин. четене

AI вече управлява повече от половината от онлайн измамите. Хърватските търговци стартират система за сертифициране

Изкуственият интелект в момента генерира повече от 50% от онлайн измамите, а 99% от тях остават неоткрити. Асоциацията eCommerce Croatia подчерта този проблем и стартира системата за сертифициране Safe Shop, за да провери надеждността на онлайн магазините.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
AI вече управлява повече от половината от онлайн измамите. Хърватските търговци стартират система за сертифициране
Източник: eCommerce Hrvatska

Седмата конференция на CRO Commerce се проведе на 14 октомври в Загреб, на която присъстваха повече от 600 професионалисти от електронната търговия, дигиталния маркетинг, логистиката и технологиите. Централната тема беше въздействието на AI върху онлайн търговията на дребно.

Онлайн измамите ще продължат да растат – фалшиви уебсайтове, фишинг, хакнати имейл акаунти и инвестиционни измами“, каза Марсел Майсан, президент на eCommerce Croatia. Според него много клиенти пазаруват само от големи магазини и предпочитат наложен платеж пред картови плащания, което забавя растежа на цялата екосистема.

Ниското доверие забавя покупките

Хърватия има процент на добавяне в количката наполовина от средния за света, което според Майсан сигнализира за значителен дефицит на доверие. Системата Safe Shop има за цел да се справи с този проблем чрез сертифициране на магазини и събиране на проверени отзиви на клиенти.

Автоматизацията променя правилата

Основният спонсор Shipshape представи проекти за марки като Pevex, Podravka и Optika Anda.

„Автоматизацията, задвижвана от изкуствен интелект, определя следващата глава на дигиталната търговия“, каза Ърнест Антолович, партньор в компанията.

EXPO zone at CRO Commerce 2025 conference with over 30 exhibitors showcasing eCommerce solutions in Zagreb, CroatiaRetry

Source: ecommerce.hr

Monri Payments, като златен спонсор, представи платежни технологии, включително цифрови портфейли Apple Pay, Google Pay и Click to Pay. Компанията организира и панелна дискусия за сътрудничеството между финтех и финансовите институции.

DPD Хърватия подчерта значението на логистиката за изграждане на доверие. „Повече от 80 процента от хърватите пазаруват онлайн, а клиентите все повече ценят удобството и гъвкавостта пред цената“, каза Дарио Лучич от DPD. Компанията управлява мрежа от 1 600 пункта за вземане в Хърватия и 135 000 в цяла Европа.

Образованието като приоритет

Основният говорител Иван Билди, основател на платформата Masterbox, призова търговците да започнат да приемат AI сега. „След година или две интеграцията ще бъде по-сложна и очакванията ще бъдат по-високи“, предупреди той.

Конференцията беше организирана от сдружение eCommerce Croatia с подкрепата на партньори като Lesnina, VIVnetworks, Boxnow, euShipments и др.

 

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

eCommerce Hrvatska
Тази статия Ви е предоставена от

eCommerce Hrvatska

eCommerce Hrvatska Association is started with goal of informing, educating and connecting web shop managers & store owners with developers, hosting providers, marketing agencies, logistic services, payment gateways etc.

Подобни статии
Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж
3 мин. четене

Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж

Британският гигант за търговия на дребно Marks & Spencer значително променя стратегията си за онлайн продажби. Според доклад на ChannelX, компанията е подписала сделка със Zalando за извършване на цялата логистика в континентална Европа и едновременно с това навлиза в TikTok Shop, където един продукт за красота се продава всяка секунда в Обединеното кралство.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца
3 мин. четене

TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца

TikTok Shop публикува цифри, показващи мащаба на борбата с измамите в онлайн търговията. Платформата отхвърли над 70 милиона продукта, преди да бъде листната през първите шест месеца на 2025 г. – това е с 40% повече от предходното полугодие. На всичкото отгоре те са отказали 1,4 милиона заявления за регистрация на продавачи.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята
3 мин. четене

Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята

Германският търговец на дребно стартира пилотен проект, който може да промени играта на опаковките. Клиентите на Kaufland в Мюнхен сега връщат празни опаковки за козметика по същия начин, по който биха върнали бутилка кока-кола – за 29 цента всяка в депозитната машина. Подробностите идват от прессъобщението на Kaufland , публикувано в техния корпоративен нюзрум.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU