4 мин. четене

AI в електронната търговия: Онлайн магазините пренебрегват ценния потенциал

В момента никоя технология не влияе толкова дълбоко върху света на бизнеса, колкото AI. Непрекъснато се появяват нови инструменти и все повече компании ги интегрират в своите процеси. AI също предизвиква вълни в електронната търговия - от създаване на съдържание и препоръки за продукти до подобрена поддръжка на клиенти и предотвратяване на измами. Инструментите, задвижвани от изкуствен интелект, оптимизират съществуващите работни процеси и отключват изцяло нови възможности.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
AI в електронната търговия: Онлайн магазините пренебрегват ценния потенциал
Източник: Depositphotos

Колко напреднало е действителното приемане на AI в онлайн търговията на дребно?

Проучването на Uptain разкрива за първи път степента, до която онлайн магазините използват AI. Резултатите показват колко потенциал остава неизползван.

По-голямата част от тях вече са тествали AI

По-голямата част от анкетираните оператори на онлайн магазини (71%) са използвали AI за своя онлайн магазин поне веднъж. Този брой показва, че приемането и осведомеността за AI в индустрията е относително висока. Повече от една четвърт (29%) обаче никога не са използвали AI. Въпреки продължаващите заглавия за изкуствения интелект, много оператори на онлайн магазини все още не са използвали тази технология.

Ai in e-commerce

Source: Uptain

AI в електронната търговия: все още не е неразделна част от ежедневния бизнес

По-голямата част от операторите на онлайн магазини (55%) използват AI седмично или дори по-често. Въпреки това, само 12% използват технологията ежедневно, а само 8% я прилагат няколко пъти на ден. Въпреки че AI си осигури място в много онлайн магазини, той все още не е напълно интегриран в ежедневните операции. Освен това 45% от онлайн магазините съобщават, че използват AI по-малко от веднъж седмично.

Source: Uptain

Потенциалът на ИИ остава неизползван в много области

За това проучване операторите на онлайн магазини съобщиха в кои области вече използват AI. Най-често споменаваната област е създаването на съдържание, като маркетингът следва плътно зад него. Въпреки тези приложения, използването на AI в много други обещаващи области остава рядкост.

Вече има множество обещаващи AI инструменти за анализ на данни, прогнозиране, ценообразуване, предотвратяване на измами и препоръки за продукти. Въпреки това по-малко от половината (41%) от онлайн магазините разчитат на AI в тези области.

Извод

Това проучване разкрива значителна разлика между осведомеността за изкуствения интелект и дълбоката интеграция в операциите за електронна търговия. Въпреки че повечето онлайн търговци на дребно експериментират с AI, предимно за създаване на съдържание и маркетинг, технологията все още не е от съществено значение за ежедневните бизнес операции. Това представлява както предизвикателство, така и възможност за индустрията.

Тъй като инструментите за изкуствен интелект стават все по-достъпни и демонстрират по-ясна възвръщаемост на инвестициите, можем да очакваме приемането да се ускори отвъд основните приложения. Далновидните фирми за електронна търговия трябва да погледнат отвъд генерирането на съдържание, за да проучат потенциала на AI за анализ на данни, персонализиране и оперативна ефективност.

Тези, които успешно интегрират AI в множество бизнес функции, вероятно ще получат значителни конкурентни предимства през следващите години, тъй като технологията преминава от експериментална към съществена.

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Подобни статии
Съсредоточете се върху оценката на възможностите: AI ще ви каже какво да подобрите в рекламата си
4 мин. четене

Съсредоточете се върху оценката на възможностите: AI ще ви каже какво да подобрите в рекламата си

Meta разширява Opportunity Score – показател, който незабавно разкрива в Ads Manager как можете да подобрите кампаниите и да намалите разходите. Този нов показател, базиран на изкуствен интелект, достига до повече рекламодатели след тестване. Той предоставя ясен резултат от кампанията и конкретни предложения за подобрение.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Търговците на дребно в Обединеното кралство са изправени пред нарастващи заплахи за киберсигурността
4 мин. четене

Търговците на дребно в Обединеното кралство са изправени пред нарастващи заплахи за киберсигурността

Наскоро три големи британски марки за търговия на дребно – Marks & Spencer, Co-op и Harrods – станаха жертва на мащабни кибератаки, които значително нарушиха дейността им и разкриха сериозни пропуски в сигурността на техните ИТ системи. Тези инциденти подчертават нарастващите заплахи за киберсигурността, пред които е изправен секторът на търговията на дребно в Обединеното […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
GPeC SUMMIT 2025: Честване на 20 години електронна търговия в Букурещ
4 мин. четене

GPeC SUMMIT 2025: Честване на 20 години електронна търговия в Букурещ

GPeC SUMMIT, най-значимото събитие за електронна търговия и онлайн маркетинг в Румъния и Източна Европа, ще отпразнува своята 20-та годишнина през май 2025 г. с изключителна двудневна програма. Събитието ще привлече елита на дигиталния пазар, включително повече от 800 участници на ниво C.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+