3 мин. четене

AI увеличава предприятията: 74% виждат възвръщаемост на инвестициите през първата година

Скорошно проучване на Google Cloud и Националната изследователска група демонстрира значителното влияние на генеративния изкуствен интелект в различни области, включително маркетинга на електронната търговия.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
AI увеличава предприятията: 74% виждат възвръщаемост на инвестициите през първата година
Източник: Depositphotos

Между 23 февруари и 5 април тази година проучването, което включва 2508 висши ръководители от глобални фирми с приходи от 10 милиона долара или повече, открива неочаквани заключения за приложението и ползите от технологията за изкуствен интелект .

Според констатациите:

  • 74% от тези ранни потребители твърдят, че са върнали инвестицията си в рамките на една година
  • 86% съобщават, че доходите им са се подобрили с поне 6%
  • 61% от анкетираните използват генеративен AI за поне една функция

Тези данни показват колко стратегически диференциран може да бъде изкуственият интелект в днешния конкурентен корпоративен климат. Изкуственият интелект е изключително полезен в областта на маркетинга на електронната търговия.

Според констатациите организациите са докладвали за директни потенциални клиенти и придобивания в резултат на технологии за изкуствен интелект. Тази тенденция беше особено очевидна в сектора на финансовите услуги, където 82% от анкетираните казаха, че генерирането на потенциални клиенти, задвижвано от изкуствен интелект, е ключов двигател на растежа.

Areas of business growth attributed to Gen AI. Source: Google

„Генеративният изкуствен интелект не е просто технологично развитие; това е стратегически диференциатор. Нашето изследване показва, че ранните потребители на изкуствения интелект жънат значителни ползи, вариращи от увеличаване на производителността до подобрено обслужване на клиентите и по-високи доходи.“, каза Оливър Парк, вицепрезидент на Google Cloud.

Според проучването на Google Cloud, изкуственият интелект, включително неговите приложения в маркетинга на електронната търговия, се очертава като основен елемент за корпоративен растеж и подобряване на производството. Компаниите, които инвестират в изкуствен интелект и ефективно го интегрират в своите операции, най-вероятно ще придобият конкурентно предимство в непрекъснато променящия се дигитален свят с подобряването на технологиите.

Успехът зависи от балансирането на техническото приемане с овластяването и обучението на служителите, така че пълният потенциал на изкуствения интелект да бъде реализиран във всички области на бизнеса, включително маркетинговите стратегии за електронна търговия.

Споделяне на статия
Подобни статии
Meta AI се разпространява в Европа
4 мин. четене

Meta AI се разпространява в Европа

Технологичният гигант Meta разкри тази седмица, че неговият инструмент за разговорен AI ще бъде внедрен в 41 европейски държави, включително тези в Европейския съюз, както и в 21 отвъдморски територии – отбелязвайки най-голямото им глобално разширяване на Meta AI до момента.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.
4 мин. четене

Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.

Balkan Ecommerce Summit 2025, едно от водещите събития за дигитална търговия в региона, ще превърне София в център за електронна търговия за целия балкански регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. Това забележително събитие ще събере над 4,000 участници от повече от 20 държави, включително Съединените щати и Индия.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността
5 мин. четене

Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността

От тази седмица Meta фундаментално променя начина, по който се проверява информацията във Facebook, Instagram и Threads. Вместо да си сътрудничат с независими проверители на факти, те въвеждат Community Notes, механизъм, базиран на краудсорсинг. Тази промяна е противоречива, но Meta я представя като начин за намаляване на пристрастията. За марките това означава нова реалност – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+