
Между 23 февруари и 5 април тази година проучването, което включва 2508 висши ръководители от глобални фирми с приходи от 10 милиона долара или повече, открива неочаквани заключения за приложението и ползите от технологията за изкуствен интелект .
Според констатациите:
- 74% от тези ранни потребители твърдят, че са върнали инвестицията си в рамките на една година
- 86% съобщават, че доходите им са се подобрили с поне 6%
- 61% от анкетираните използват генеративен AI за поне една функция
Тези данни показват колко стратегически диференциран може да бъде изкуственият интелект в днешния конкурентен корпоративен климат. Изкуственият интелект е изключително полезен в областта на маркетинга на електронната търговия.
Според констатациите организациите са докладвали за директни потенциални клиенти и придобивания в резултат на технологии за изкуствен интелект. Тази тенденция беше особено очевидна в сектора на финансовите услуги, където 82% от анкетираните казаха, че генерирането на потенциални клиенти, задвижвано от изкуствен интелект, е ключов двигател на растежа.

Areas of business growth attributed to Gen AI. Source: Google
„Генеративният изкуствен интелект не е просто технологично развитие; това е стратегически диференциатор. Нашето изследване показва, че ранните потребители на изкуствения интелект жънат значителни ползи, вариращи от увеличаване на производителността до подобрено обслужване на клиентите и по-високи доходи.“, каза Оливър Парк, вицепрезидент на Google Cloud.
Според проучването на Google Cloud, изкуственият интелект, включително неговите приложения в маркетинга на електронната търговия, се очертава като основен елемент за корпоративен растеж и подобряване на производството. Компаниите, които инвестират в изкуствен интелект и ефективно го интегрират в своите операции, най-вероятно ще придобият конкурентно предимство в непрекъснато променящия се дигитален свят с подобряването на технологиите.
Успехът зависи от балансирането на техническото приемане с овластяването и обучението на служителите, така че пълният потенциал на изкуствения интелект да бъде реализиран във всички области на бизнеса, включително маркетинговите стратегии за електронна търговия.