4 мин. четене

B2B маркетолозите спират да измерват кампаниите на марката само чрез импресии

Повечето B2B маркетингови екипи днес се сблъскват с един и същ проблем - как да обяснят на финансовия директор защо да инвестират в бранд кампании, когато резултатите им не могат да бъдат измерени като маркетинга на ефективността. Според ново проучване на LinkedIn ситуацията се променя и компаниите търсят нови показатели, които могат да свържат марката с приходите.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
B2B маркетолозите спират да измерват кампаниите на марката само чрез импресии
Източник: ChatGPT

Проучването за измерване на бъдещето на B2B маркетинга показва нарастваща тенденция за отделяне на показателите за осведоменост за марката от класическите показатели за генериране на потенциални клиенти . Лукас Ридбергер от Dassault Systèmes го казва директно:

„Стойността на марката е важна за всеки финансов директор. Мога да им обясня, че парите в кампаниите имат пряка стойност в капитализацията на марката. Предизвикателството е да се поставят конкретни цифри зад това.“

Различни показатели за различни цели

Мениджърът по пърформанс маркетинг Валери Кайл от Alma описва практическия подход на тяхната компания. „Не можете да направите аргументи за марка по отношение на ROAS или CPA. Въздействието се вижда по различни начини. Разделихме го, за да оптимизираме водещия бюджет за ROAS, като същевременно съпоставяме разходите на марката с ефективността през цялото пътуване на клиента.“

Този подход с две категории показатели се използва и от Алекс Винъс от Personio. Първата кофа измерва ангажираността на марката, а втората — показателите за генериране на търсене, базирани на приходите.

„Не предполагам, че видеото в платените социални мрежи работи само върху доказателствата на CTR. Гледам увеличението на тръбопровода и питам дали има връзка между това и ангажираността, която генерираме“, обяснява Винъс

.

Рамка, която все още не съществува

Гилермо Новило от Microsoft LATAM вижда липсващата стандартизирана рамка като основната причина, поради която маркетинговата стойност на марката се поставя под въпрос. „Бих искал да видя повече рамка, която се появява за това как свързвате брандирането с бизнес резултатите. Мисля, че това е нещо, което ще започне да се случва.“

Някои компании възприемат подход, базиран на акаунти. Един маркетинг лидер описва практичен пример: „Ако поставим билборд пред нечий офис и тази компания купи нашето решение шест месеца по-късно, тогава е малко по-лесно да съпоставим нещата. Можем да се стремим да генерираме показатели за осведоменост на ниво акаунт и след това те са по-лесни за обвързване, когато се случват сделки.“

Практически инструменти за измерване

Проучването препоръчва няколко конкретни стъпки. Проучванията за повишаване на марката използват естествени проучвания в LinkedIn или проучвания извън платформата чрез Nielsen, за да измерят въздействието на рекламите върху показателите на марката. Друг подход е проследяване на корелацията между инвестициите на марката, движенията в процес на подготовка и затворените спечелени сделки – винаги като се взема предвид продължителността на цикъла на покупка.

Ридбергер от Dassault Systèmes тества това на практика:

„Работим с LinkedIn, за да интегрираме проучванията за повдигане на марката в нашите измервания. Това ще ни даде повече KPI за измерване на ефективността на кампаниите на марката. Впечатленията или действията на уебсайта не улавят пълната картина на това, което се случва в съзнанието на хората.“

Ключът е да получите подкрепа от различни заинтересовани страни за вътрешна рамка, която улавя стойността на марката за различни области на бизнеса. Не става въпрос само за маркетинг – става въпрос за това как цялата организация възприема и измерва стойността на своята марка.

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Подобни статии
Доверието се превръща в основен приоритет за 94% от маркетолозите
6 мин. четене

Доверието се превръща в основен приоритет за 94% от маркетолозите

Според сравнителното проучване на LinkedIn от 2025 г. 94% от B2B маркетолозите смятат, че доверието се превръща в основен приоритет за успеха на бизнеса. Проучването, проведено в шест държави и включващо 1500 души, показва, че организациите поставят по-голям акцент върху техниките, които генерират доверие, отколкото върху традиционните измервания.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
LinkedIn разкрива разликата в ефективността на B2B рекламите и пуска нови решения
4 мин. четене

LinkedIn разкрива разликата в ефективността на B2B рекламите и пуска нови решения

Констатациите на LinkedIn разкриват, че 81% от B2B рекламите не успяват да привлекат достатъчно внимание или да стимулират запомнянето. Платформата обявява ново проучване на предпочитанията на купувачите заедно с подобрени възможности за събития на живо и разширени функции на LinkedIn Accelerate, които включват видео реклами, задвижвани от AI, и допълнителни цели на кампанията.

Как да създадете B2B маркетингова стратегия в 6 стъпки
5 мин. четене

Как да създадете B2B маркетингова стратегия в 6 стъпки

За компаниите за електронна търговия, които се опитват да взаимодействат правилно с други компании, разработването на успешен B2B маркетингов план е абсолютно жизненоважно. Докато B2C маркетингът понякога набляга на емоционалните привлекателности, B2B маркетингът набляга на взаимоотношенията и стойността и призовава за по-стратегически подход. Това е основно ръководство, което ще ви позволи да създадете B2B маркетингов […]