
Скорошно международно проучване на SAS и Coleman Parkes Research показва, че докато 75% от маркетолозите вече използват GenAI за ежедневни задачи, повечето се фокусират върху по-прости приложения като създаване на съдържание, копирайтинг и редактиране. Въпреки че тези основни употреби са широко разпространени, AI предлага много по-усъвършенствани възможности, които само малка част от търговците използват в момента.
Проучването разкри, че 18% използват генеративен AI за изграждане на аудитория, 19% за насочване към аудитория, 16% за картографиране на пътя на клиента и 14% за оптимизиране на цените.
Ползи за електронната търговия
Изглежда, че маркетолозите, които използват Generative AI стратегически, виждат впечатляващи резултати. Приемането на GenAI е свързано с подобрения в персонализацията (92%), удовлетвореността и задържането на клиентите (89%), способността за обработка на големи количества данни (88%) и точността на прогнозния анализ (88%).
В рамките на електронната търговия генеративните инструменти за изкуствен интелект могат да трансформират комуникацията с клиентите, да рационализират операциите и да стимулират растежа на бизнеса.

Source: Sas
Маркетолозите очакват да разширят използването на генеративен AI през следващите една до две години, за да:
- Спестяване на време и разходи (63%)
- подобряване на управлението на риска и спазването на изискванията (62 %)
- Осигуряване на по-ефективна обработка на данни (60%)
Основната пречка обаче е недостатъчното разбиране и стратегическо управление от страна на ООП. Защитата на поверителността и сигурността на данните също създават проблеми, като 61% от маркетолозите ги посочват като ключови предизвикателства при приемането на GenAI. Само една трета от организациите разполагат с цялостни рамки за управление на данните, а по-малко от 10% са постигнали това за GenAI.
За да изпреварите конкуренцията, помислете за инвестиране в GenAI сега. За да реализира напълно своя потенциал, индустрията на електронната търговия трябва да инвестира в обучението на своите лидери, включително CMO.
Освен това изграждането на стабилни рамки за управление и съответствие на данните ще бъде от решаващо значение за укрепване на доверието на клиентите и гарантиране на отговорно използване на AI.