Намерението за търсене, известно още като намерение на потребителя, се отнася до основната цел или цел зад заявката за търсене на потребителя. Той отразява това, което потребителят се надява да постигне, като намиране на информация, навигиране до конкретен уебсайт, сравняване на продукти или завършване на покупка.
Видове намерения за търсене
- Информационно намерение: Потребителите търсят знания или отговори на конкретни въпроси (напр. „как се пече хляб“).
- Навигационно намерение: Потребителите се стремят да намерят конкретен уебсайт или страница (напр. „Вход във Facebook“).
- Търговско намерение: Потребителите сравняват опциите, преди да вземат решение (напр. „най-добрите смартфони под 500 евро“).
- Транзакционно намерение: Потребителите са готови да предприемат действия, като често правят покупка (напр. „купете маратонки онлайн“).
Защо намерението за търсене е важно?
Разбирането и привеждането на съдържанието в съответствие с намеренията за търсене гарантира уместност, подобрява удовлетвореността на потребителите и подобрява ефективността на SEO. Google дава приоритет на съдържание, което отговаря на намеренията на потребителите, което го прави от решаващо значение за класирането в резултатите от търсенето.