Създадени за реклама (MFA) се отнасят до уебсайтове, които са създадени предимно за генериране на приходи от реклама, а не за предоставяне на ценно съдържание или истинска ангажираност на потребителите. Тези сайтове обикновено имат следните характеристики:
- Нискокачествено или тънко съдържание, което може да бъде генерирано от AI, плагиатствано или минимално редактирано
- Прекомерни рекламни разположения, които доминират в потребителския интерфейс
- Проектиране на модели, които увеличават максимално показванията на рекламите (като слайдшоута, които изискват няколко кликвания)
- Съдържание, специално създадено за привличане на трафик от търсене, но осигурява малка стойност
- Високо съотношение реклами/съдържание в сравнение с легитимните издатели
Сайтовете за МФП са проблематични за екосистемата за дигитална реклама, тъй като те:
- Източване на рекламните бюджети чрез привличане на импресии, които имат малка истинска ангажираност на аудиторията
- Създаване на лошо потребителско изживяване, което може да навреди на възприемането на марката
- Разреждане на ефективността на програмната реклама
- Често използват измамни тактики, за да изглеждат по-легитимни, отколкото са
Както бе споменато в преведената статия, уебсайтовете на MFA представляват приблизително 13% от разходите за програмна реклама през второто тримесечие на 2024 г., което представлява значителна част от потенциално загубените разходи за реклама. Възходът на генеративния AI направи създаването на тези сайтове още по-лесно, тъй като съдържанието може да се произвежда масово в мащаб.
Рекламодателите и агенциите все по-често използват инструменти за измерване на безопасността и качеството на марката, за да идентифицират и избягват тези сайтове при своите медийни покупки.