Процентът на реализация е решаващ показател за ефективност в дигиталния маркетинг, измерващ процента на посетителите, които извършват желаното действие. Изчислява се, като броят на реализациите се раздели на общия брой посетители и се умножи по 100.
Например, ако сайт за електронна търговия има 200 посетители и 50 продажби на месец, неговият процент на реализация ще бъде (50 / 200) x 100 = 25%.
„Реализация“ може да бъде всяка предварително определена цел, като например:
- Извършване на покупка
- Абониране за бюлетин
- Изтегляне на ресурс
- Щракване върху бутон с подканваща фраза
Повечето уебсайтове и приложения проследяват множество цели за реализация, всяка със собствен процент. Този показател помага на маркетолозите да оценят ефективността на своите стратегии за стимулиране на желаните действия на потребителите в различни допирни точки.
Чрез анализиране на процента на реализация фирмите могат да оптимизират своето дигитално присъствие и маркетингови усилия, за да се приведат по-добре в съответствие с поведението и предпочитанията на потребителите.