Честотата на кликване (CTR) е ключов показател в дигиталната реклама, който измерва колко често хората кликват върху реклама или обява с продукти, след като я видят. Изчислява се, като броят на кликванията се раздели на броя на импресиите и се умножи по 100. Например 5 кликвания от 100 импресии дават 5% CTR.
CTR служи като индикатор за уместността и привлекателността на рекламата за потребителите. Всяка реклама, малка обява и ключова дума в кампанията Ви има свой собствен CTR, който можете да наблюдавате в профила си. Високият CTR предполага, че потребителите намират съдържанието ви за полезно и подходящо за техните нужди.
Този показател играе решаваща роля при определянето на ефективността на рекламата Ви, като допринася за очаквания CTR компонент на рекламния ранг. Това, което представлява „добър“ CTR обаче, може да варира в зависимост от вашата индустрия, рекламна платформа и тип кампания.
Като анализирате CTR, можете да определите кои елементи от вашата кампания се представят добре и кои се нуждаят от подобрение. Привеждането на ключовите думи, рекламите и малките обяви в тясно съответствие с бизнеса Ви и помежду си увеличава вероятността потребителите да кликнат върху съдържанието Ви, след като потърсят сродни термини.
CTR е основен инструмент за оптимизиране на вашата дигитална рекламна стратегия, като ви помага да усъвършенствате подхода си, за да ангажирате по-добре целевата си аудитория.