Показател, който помага да се оцени ефективността на рекламните кампании чрез определяне на разходите за реклама спрямо продажбите, направени чрез тези реклами в проценти.
Формула: ACoS = (Разходи за реклама/Приходи от продажби) × 100
Основни аспекти:
•Ниският ACoS винаги е по-добър от високия, тъй като показва ефективността на кампанията.
• Използва се главно в Amazon и друга реклама на пазара.
•Използва се за определяне на рентабилността на рекламните кампании.
•Той обаче не може да се използва самостоятелно за определяне на действителната рентабилност на предприятието, тъй като не включва други разходи.
Пример: Ако похарчите $20 за реклами и стимулирате $100 продажби, вашият ACoS е 20%.
Бизнес приложение: Да помогне при идентифицирането на най-добрите тактики за офериране, намирането на най-ефективните ключови думи и промяната на бюджета на кампанията, за да извлечете максимума от разходите за реклама.
Свързани показатели: ROAS (възвръщаемост на разходите за реклама) е обратното на ACoS (ROAS = приходи от продажби ÷ разходи за реклама).