2 мин. четене

Какво е Alt Text?

Алтернативният текст, съкращение от „алтернативен текст“, е описание, добавено към изображение в HTML с помощта на атрибута alt. Той служи за множество цели: предоставяне на контекст за потребители с увредено зрение чрез екранни четци, подпомагане на търсачките да разберат съдържанието на изображенията и показване на текст, когато изображенията не се заредят.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence

Алтернативният текст, съкращение от „алтернативен текст“, е описание, добавено към изображение в HTML с помощта на атрибута alt. Той служи за множество цели: предоставяне на контекст за потребители с увредено зрение чрез екранни четци, подпомагане на търсачките да разберат съдържанието на изображенията и показване на текст, когато изображенията не се заредят.

Защо Alt Text е важен?

  • Достъпност: Позволява на потребителите с увредено зрение да разбират съдържанието на изображенията чрез помощни технологии, като например екранни четци.
  • Ползи от SEO: Помага на търсачките да индексират изображения, подобрявайки видимостта и класирането в резултатите от търсенето на изображения.
  • Потребителско изживяване: Показва описателен текст, когато изображенията не се зареждат, осигурявайки по-добра използваемост.

Най-добри практики за писане на алтернативен текст

  • Бъдете кратки и конкретни относно съдържанието на изображението.
  • Избягвайте да започвате с фрази като „Изображение на“ или „Снимка на“.
  • Включете подходящи ключови думи без препълване.
  • Дръжте го под 125 знака за яснота и съвместимост с екранни четци.

Alt текстът е ключов елемент за уеб достъпността и SEO, което прави уебсайтовете по-приобщаващи и откриваеми.

Споделяне на статия
Подобни статии
Практическо ръководство за участниците в Балканската среща на върха за електронна търговия следващата седмица
4 мин. четене

Практическо ръководство за участниците в Балканската среща на върха за електронна търговия следващата седмица

Дългоочакваната Balkan Ecommerce Summit 2025 е само след дни, която ще превърне София в център за електронна търговия на Балканския регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. С наближаването на събитието, това ръководство за участниците в Balkan Ecommerce Summit предоставя всичко, което трябва да знаете, за да се възползвате максимално от това първокласно […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Instagram стартира редакции: Какво предлага този нов инструмент за редактиране на видео?
4 мин. четене

Instagram стартира редакции: Какво предлага този нов инструмент за редактиране на видео?

Instagram официално представи Editits – свое собствено приложение за редактиране на видео. Той ще бъде особено оценен от създателите на съдържание и малките марки, които искат да разширят своята видео продукция. Това е пряк отговор на популярния инструмент CapCut, който попада в ByteDance. По какво се различават тези приложения и какъв потенциал имат за електронната […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Стратегическо маркетингово планиране: 6-те стъпки към бизнес успеха
18 мин. четене

Стратегическо маркетингово планиране: 6-те стъпки към бизнес успеха

Маркетинговите проучвания показват, че приблизително 50-60% от маркетолозите официално документират своята маркетингова стратегия. Компаниите често подценяват маркетинговото планиране, въпреки че е доказано, че увеличава шансовете им за успех (с над 300%!) и възвръщаемост на инвестициите (с 60%!) в сравнение с компаниите, които не планират.  В тази статия ще разгледаме основите на планирането по принцип, като […]

Martin Murza Martin Murza
CEO, Murza
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+