2 мин. четене

Какво е FOMO?

FOMO (Fear of Missing Out) е мощен психологически спусък и маркетингова стратегия, която създава усещане за неотложност и недостиг, за да стимулира действията на потребителите. В електронната търговия FOMO използва вроденото безпокойство на потребителите за потенциално пропуснати ценни възможности, опит или оферти за ограничено време.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence

FOMO (Fear of Missing Out) е мощен психологически спусък и маркетингова стратегия, която създава усещане за неотложност и недостиг, за да стимулира действията на потребителите. В електронната търговия FOMO използва вроденото безпокойство на потребителите за потенциално пропуснати ценни възможности, опит или оферти за ограничено време.

Ключови тактики за внедряване на FOMO:

  • Оферти за ограничен период от време: Таймери за обратно отброяване на продуктовите страници, които подчертават, когато приключи разпродажбата
  • Индикатори за ниски наличности: „Остават само 3!“, известия, които създават спешност при покупка
  • Ексклузивен достъп: Продукти само за членове или ранен достъп до нови колекции
  • Социално доказателство: Показване на скорошни покупки или броя на хората, които разглеждат даден артикул
  • Бързи продажби: Кратки, необявени продажби, които възнаграждават честите посетители на сайта
  • Списъци с чакащи: Създаване на очакване за разпродадени продукти с известия за попълване на запасите

Ефективност и съображения:

FOMO маркетингът работи, като активира отвращението на потребителите към загубата – психологическият принцип, че хората изпитват болката от загубата на нещо по-остро от удоволствието от придобиването на нещо еквивалентно. Когато се прилага автентично, FOMO може значително да повиши процента на реализация и средните стойности на поръчките.

Въпреки това, бизнесът трябва да балансира тактиките на FOMO с прозрачност и истинска стойност. Изкуственият недостиг или измамната спешност могат да навредят на доверието в марката и да доведат до отрицателни преживявания на клиентите.

Споделяне на статия
Подобни статии
Meta AI се разпространява в Европа
4 мин. четене

Meta AI се разпространява в Европа

Технологичният гигант Meta разкри тази седмица, че неговият инструмент за разговорен AI ще бъде внедрен в 41 европейски държави, включително тези в Европейския съюз, както и в 21 отвъдморски територии – отбелязвайки най-голямото им глобално разширяване на Meta AI до момента.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.
4 мин. четене

Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.

Balkan Ecommerce Summit 2025, едно от водещите събития за дигитална търговия в региона, ще превърне София в център за електронна търговия за целия балкански регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. Това забележително събитие ще събере над 4,000 участници от повече от 20 държави, включително Съединените щати и Индия.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността
5 мин. четене

Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността

От тази седмица Meta фундаментално променя начина, по който се проверява информацията във Facebook, Instagram и Threads. Вместо да си сътрудничат с независими проверители на факти, те въвеждат Community Notes, механизъм, базиран на краудсорсинг. Тази промяна е противоречива, но Meta я представя като начин за намаляване на пристрастията. За марките това означава нова реалност – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+