2 мин. четене

Какво е FOMO?

FOMO (Fear of Missing Out) е мощен психологически спусък и маркетингова стратегия, която създава усещане за неотложност и недостиг, за да стимулира действията на потребителите. В електронната търговия FOMO използва вроденото безпокойство на потребителите за потенциално пропуснати ценни възможности, опит или оферти за ограничено време.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence

FOMO (Fear of Missing Out) е мощен психологически спусък и маркетингова стратегия, която създава усещане за неотложност и недостиг, за да стимулира действията на потребителите. В електронната търговия FOMO използва вроденото безпокойство на потребителите за потенциално пропуснати ценни възможности, опит или оферти за ограничено време.

Ключови тактики за внедряване на FOMO:

  • Оферти за ограничен период от време: Таймери за обратно отброяване на продуктовите страници, които подчертават, когато приключи разпродажбата
  • Индикатори за ниски наличности: „Остават само 3!“, известия, които създават спешност при покупка
  • Ексклузивен достъп: Продукти само за членове или ранен достъп до нови колекции
  • Социално доказателство: Показване на скорошни покупки или броя на хората, които разглеждат даден артикул
  • Бързи продажби: Кратки, необявени продажби, които възнаграждават честите посетители на сайта
  • Списъци с чакащи: Създаване на очакване за разпродадени продукти с известия за попълване на запасите

Ефективност и съображения:

FOMO маркетингът работи, като активира отвращението на потребителите към загубата – психологическият принцип, че хората изпитват болката от загубата на нещо по-остро от удоволствието от придобиването на нещо еквивалентно. Когато се прилага автентично, FOMO може значително да повиши процента на реализация и средните стойности на поръчките.

Въпреки това, бизнесът трябва да балансира тактиките на FOMO с прозрачност и истинска стойност. Изкуственият недостиг или измамната спешност могат да навредят на доверието в марката и да доведат до отрицателни преживявания на клиентите.

Споделяне на статия
Подобни статии
7,000+ маркетолози се насочват към Будапеща – ето защо
4 мин. четене

7,000+ маркетолози се насочват към Будапеща – ето защо

Affiliate World Europe идва в Будапеща на 4-5 септември 2025 г. в конгресния и изложбен център Hungexpo Budapest. Тази първокласна конференция за партньорски маркетинг събира най-добрите търговци, рекламодатели и технологични иноватори в индустрията за два дни работа в мрежа, обучение и бизнес растеж.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Оценката на възможностите за изкуствен интелект на Meta вече е достъпна за всички рекламни акаунти
3 мин. четене

Оценката на възможностите за изкуствен интелект на Meta вече е достъпна за всички рекламни акаунти

Meta завърши глобалното внедряване на своята функция Opportunity Score във всички рекламни акаунти, след първоначалните фази на тестване, които започнаха по-рано тази година. Инструментът за оптимизиране, управляван от изкуствен интелект, има за цел да помогне на рекламодателите да подобрят ефективността на кампаниите си чрез систематични препоръки.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
7 стратегии за съдържание, които увеличават продажбите в електронната търговия до 42%
13 мин. четене

7 стратегии за съдържание, които увеличават продажбите в електронната търговия до 42%

Повечето марки за електронна търговия хвърлят пари в реклами и се чудят защо продажбите плато. Ето какво пропускат: 84% от хората купуват, след като са гледали продуктово видео, а марките, използващи стратегическо съдържание, получават 6 пъти повече реализации от тези, които разчитат само на реклами. След като помогнахме на 200+ марки за електронна търговия да […]

Omar Angri Omar Angri
Co-Founder & CEO, MarginBusiness
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+