2 мин. четене

Какво е IRL?

Акронимът IRL означава „В реалния живот„, което означава в реалния свят. IRL кампанията е вид маркетингова дейност, която се провежда извън онлайн средата, физически, в реалния свят.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence

Акронимът IRL означава „В реалния живот„, което означава в реалния свят. IRL кампанията е вид маркетингова дейност, която се провежда извън онлайн средата, физически, в реалния свят. Целта е да се създаде силно лично преживяване , което хората ще запомнят и в идеалния случай ще говорят за него по-нататък – независимо дали с другите около тях или в социалните медии.

За разлика от дигиталната реклама или съдържанието, което виждаме на екраните, IRL кампаниите ангажират сетивата и емоциите и често директно взаимодействие с продукта или марката на място.

Примери за IRL кампании:

  • Pop-up магазин на нетрадиционно място (например в средата на площад или на фестивал), където хората могат да опитат или закупят продукти.
  • Събитие чрез преживяване – например марка организира концерт, изложба или специален семинар.
  • Интерактивна инсталация по улиците, която примамва минувачите да се включат и да изживеят нещо неочаквано или забавно.
  • Уличен маркетинг – творчески пърформанси директно по улиците (напр. флашмоб, пърформанс, визуални трансформации на обществени пространства).

IRL кампаниите помагат на марките да създават автентични връзки с хората. Когато преживяваме нещо истинско, ние го помним много по-силно. И ако преживяването е изключително, ние обичаме да го споделяме – което естествено свързва IRL кампанията с онлайн света. Те може да са подобни на партизански маркетинг, но има известна разлика между тях:

  • IRL опит = силен опит, често планиран, положителен и интерактивен.
  • Партизански маркетинг = творческа стачка извън очакванията, обикновено без предупреждение и насочена към привличане на вниманието.
Споделяне на статия
Подобни статии
Четирима тийнейджъри са арестувани за кибератаки, струващи M&S 300 милиона паунда
3 мин. четене

Четирима тийнейджъри са арестувани за кибератаки, струващи M&S 300 милиона паунда

Полицията арестува четирима души на възраст между 17 и 20 години във връзка с опустошителни кибератаки, които поставиха на колене големите британски търговци на дребно. Заподозрените са изправени пред обвинения, включително изнудване, пране на пари и участие в организирана престъпност.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Новият германски закон ви позволява да анулирате онлайн поръчки с едно кликване
4 мин. четене

Новият германски закон ви позволява да анулирате онлайн поръчки с едно кликване

От юни 2026 г. всеки онлайн търговец на дребно в Германия трябва да включи виден бутон „Анулиране на договор“, който работи само с едно щракване. Германското министерство на правосъдието го нарича защита на потребителите, но фирмите за електронна търговия го наричат ненужна бюрокрация.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Продажбите на хранителни стоки в TikTok скочиха със 120% тази година
4 мин. четене

Продажбите на хранителни стоки в TikTok скочиха със 120% тази година

Напоследък в TikTok се случва нещо диво. Lidl, германският супермаркет с намаления, пуска ограничени продукти в TikTok Shop и те се разпродават по-бързо от всякога. Техните шоколадови блокчета в Дубай – онези, пълни от шам фъстък, по които всички са обсебени – продаваха 72 блокчета всяка секунда и свършваха наличностите за 90 минути. На редовни […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU