3 мин. четене

4А в маркетинга

Моделът 4А се отнася до маркетингова стратегия, която определя дали даден продукт или услуга си струва да се предложи на група клиенти. Първата точка е достъпността, която се разглежда преди всичко от гледна точка на клиента. Втората е наличността, която е цялостната достъпност на това как рекламата може да помогне на марката да достигне до клиента. Следващата точка е осъзнаването, което се отнася до това колко добре познат е продуктът. Последната точка е приемливостта, която е или осведоменост за продукта, или желание да опитате продукта или услугата.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence

 

Приемливост:

Приемливостта се отнася до степента, в която даден продукт или услуга отговаря на нуждите и очакванията на целевата аудитория. Това е степента, в която даден продукт или услуга се възприемат като ценни, подходящи и задоволителни. Приемливостта се влияе от фактори като характеристики на продукта, качество и производителност.

Достъпност:

Достъпността се отнася до цената на продукт или услуга спрямо бюджета на целевата аудитория. Това е степента, в която даден продукт или услуга се възприемат като достъпни и достъпни. Достъпността се влияе от фактори като цена, стойност и финансово състояние.

Достъпност:

Достъпността се отнася до лекотата, с която целевата аудитория може да получи продукт или услуга. Това е степента, до която даден продукт или услуга са лесно достъпни и удобни. Достъпността се влияе от фактори като местоположение, наличност и логистика.

Осведоменост:

Осведомеността се отнася до степента, до която даден продукт или услуга са известни и разпознати от целевата аудитория. Това е степента, в която даден продукт или услуга се възприемат като подходящи и познати. Осведомеността се влияе от фактори като реклама, маркетинг и от уста на уста.

Моделът 4А предоставя цялостна рамка за разбиране на поведението на потребителите и разработване на ефективни маркетингови стратегии. Като вземат предвид четирите фактора за приемливост, достъпност, достъпност и осведоменост, фирмите могат да приспособят маркетинговите си усилия, за да отговорят на нуждите и предпочитанията на целевата си аудитория.

Споделяне на статия
Подобни статии
Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж
3 мин. четене

Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж

Британският гигант за търговия на дребно Marks & Spencer значително променя стратегията си за онлайн продажби. Според доклад на ChannelX, компанията е подписала сделка със Zalando за извършване на цялата логистика в континентална Европа и едновременно с това навлиза в TikTok Shop, където един продукт за красота се продава всяка секунда в Обединеното кралство.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца
3 мин. четене

TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца

TikTok Shop публикува цифри, показващи мащаба на борбата с измамите в онлайн търговията. Платформата отхвърли над 70 милиона продукта, преди да бъде листната през първите шест месеца на 2025 г. – това е с 40% повече от предходното полугодие. На всичкото отгоре те са отказали 1,4 милиона заявления за регистрация на продавачи.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята
3 мин. четене

Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята

Германският търговец на дребно стартира пилотен проект, който може да промени играта на опаковките. Клиентите на Kaufland в Мюнхен сега връщат празни опаковки за козметика по същия начин, по който биха върнали бутилка кока-кола – за 29 цента всяка в депозитната машина. Подробностите идват от прессъобщението на Kaufland , публикувано в техния корпоративен нюзрум.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU