2 мин. четене

A/B тестване

A/B тестването е инструмент, използван за подобряване на процента на реализация на онлайн магазин. Това включва подготовка на две версии на страница, всяка с различен дизайн и модифицирана по различни начини, за да се види коя е по-ефективна. Едната от тези версии се показва на едната група посетители, а другата на другата. След това резултатът се оценява според планираната цел, т.е. процента на реализация. Това може да бъде например попълване на формуляр или действителна покупка на продукти. Те могат да бъдат измерени с помощта на различни инструменти, като Google Analytics.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence

 

A/B тестването, известно още като разделно тестване, е метод за сравняване на две версии на уеб страница, имейл или друго цифрово съдържание, за да се определи коя от тях се представя по-добре. Чрез произволно разделяне на посетителите на уебсайта или получателите на имейли на две групи, A/B тестването позволява на маркетолозите да тестват ефективността на различни елементи на дизайна, като заглавия, изображения и призиви за действие.

Основни понятия:

  • Разделно тестване: Метод за сравняване на две версии на цифрово съдържание, за да се определи коя от тях се представя по-добре.
  • Процент на реализация: Процентът на потребителите, които извършват желано действие, като например извършване на покупка или попълване на формуляр.
  • Контролна група: Групата потребители, които не са изложени на новата версия на съдържанието, използвана като основа за сравнение.
  • Третирана група: Групата потребители, които са изложени на новата версия на съдържанието.

Пример: Маркетологът иска да тества дали ново заглавие ще подобри процента на реализация на уебсайта му. Те създават две версии на началната страница: версия А със старото заглавие и версия Б с новото заглавие. Чрез произволно разделяне на посетителите на уебсайта на две групи, те могат да сравнят ефективността на всяка версия и да определят коя се представя по-добре.

Споделяне на статия
Подобни статии
Четирима тийнейджъри са арестувани за кибератаки, струващи M&S 300 милиона паунда
3 мин. четене

Четирима тийнейджъри са арестувани за кибератаки, струващи M&S 300 милиона паунда

Полицията арестува четирима души на възраст между 17 и 20 години във връзка с опустошителни кибератаки, които поставиха на колене големите британски търговци на дребно. Заподозрените са изправени пред обвинения, включително изнудване, пране на пари и участие в организирана престъпност.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Новият германски закон ви позволява да анулирате онлайн поръчки с едно кликване
4 мин. четене

Новият германски закон ви позволява да анулирате онлайн поръчки с едно кликване

От юни 2026 г. всеки онлайн търговец на дребно в Германия трябва да включи виден бутон „Анулиране на договор“, който работи само с едно щракване. Германското министерство на правосъдието го нарича защита на потребителите, но фирмите за електронна търговия го наричат ненужна бюрокрация.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Продажбите на хранителни стоки в TikTok скочиха със 120% тази година
4 мин. четене

Продажбите на хранителни стоки в TikTok скочиха със 120% тази година

Напоследък в TikTok се случва нещо диво. Lidl, германският супермаркет с намаления, пуска ограничени продукти в TikTok Shop и те се разпродават по-бързо от всякога. Техните шоколадови блокчета в Дубай – онези, пълни от шам фъстък, по които всички са обсебени – продаваха 72 блокчета всяка секунда и свършваха наличностите за 90 минути. На редовни […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU