2 мин. четене

A/B тестване

A/B тестването е инструмент, използван за подобряване на процента на реализация на онлайн магазин. Това включва подготовка на две версии на страница, всяка с различен дизайн и модифицирана по различни начини, за да се види коя е по-ефективна. Едната от тези версии се показва на едната група посетители, а другата на другата. След това резултатът се оценява според планираната цел, т.е. процента на реализация. Това може да бъде например попълване на формуляр или действителна покупка на продукти. Те могат да бъдат измерени с помощта на различни инструменти, като Google Analytics.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence

 

A/B тестването, известно още като разделно тестване, е метод за сравняване на две версии на уеб страница, имейл или друго цифрово съдържание, за да се определи коя от тях се представя по-добре. Чрез произволно разделяне на посетителите на уебсайта или получателите на имейли на две групи, A/B тестването позволява на маркетолозите да тестват ефективността на различни елементи на дизайна, като заглавия, изображения и призиви за действие.

Основни понятия:

  • Разделно тестване: Метод за сравняване на две версии на цифрово съдържание, за да се определи коя от тях се представя по-добре.
  • Процент на реализация: Процентът на потребителите, които извършват желано действие, като например извършване на покупка или попълване на формуляр.
  • Контролна група: Групата потребители, които не са изложени на новата версия на съдържанието, използвана като основа за сравнение.
  • Третирана група: Групата потребители, които са изложени на новата версия на съдържанието.

Пример: Маркетологът иска да тества дали ново заглавие ще подобри процента на реализация на уебсайта му. Те създават две версии на началната страница: версия А със старото заглавие и версия Б с новото заглавие. Чрез произволно разделяне на посетителите на уебсайта на две групи, те могат да сравнят ефективността на всяка версия и да определят коя се представя по-добре.

Споделяне на статия
Подобни статии
Meta AI се разпространява в Европа
4 мин. четене

Meta AI се разпространява в Европа

Технологичният гигант Meta разкри тази седмица, че неговият инструмент за разговорен AI ще бъде внедрен в 41 европейски държави, включително тези в Европейския съюз, както и в 21 отвъдморски територии – отбелязвайки най-голямото им глобално разширяване на Meta AI до момента.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.
4 мин. четене

Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.

Balkan Ecommerce Summit 2025, едно от водещите събития за дигитална търговия в региона, ще превърне София в център за електронна търговия за целия балкански регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. Това забележително събитие ще събере над 4,000 участници от повече от 20 държави, включително Съединените щати и Индия.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността
5 мин. четене

Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността

От тази седмица Meta фундаментално променя начина, по който се проверява информацията във Facebook, Instagram и Threads. Вместо да си сътрудничат с независими проверители на факти, те въвеждат Community Notes, механизъм, базиран на краудсорсинг. Тази промяна е противоречива, но Meta я представя като начин за намаляване на пристрастията. За марките това означава нова реалност – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+