3 мин. четене

El Corte Inglés отчита рекордна печалба от 512 милиона евро през третата година на растеж

Испанската търговия на дребно El Corte Inglés постигна силни финансови резултати за 2024 г., отбелязвайки трета поредна година на значителни подобрения на рентабилността. Според информация от портала Ecommerce-news.es, компанията продължава солидното си възстановяване след пандемията с впечатляващ ръст на приходите и маржа.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
El Corte Inglés отчита рекордна печалба от 512 милиона евро през третата година на растеж
Източник: Depositphotos: Photo by ventanamedia (edited in Canva Pro)

Испанската търговия на дребно продължава успешната си трансформация след пандемията, постигайки силни финансови резултати за 2024 г. Компанията отчете нетна печалба от 512 милиона евро, което представлява увеличение от 6,7% в сравнение с предходната година.

Още по-впечатляваща е периодичната печалба, която достигна 470 милиона евро 31% увеличение в сравнение с 2023 г. и повече от два пъти повече от цифрата от 2022 г. Общите приходи на групата се повишиха до 16,675 милиарда евро с ръст от 2%.

Силно представяне във всички ключови области

Забележимо положителната тенденция продължава и в оперативните показатели. EBITDA нарасна с 11,9% до 1,209 милиарда евро, отбелязвайки третата поредна година на двуцифрен ръст на El Corte Inglés по този ключов показател. Маржът на EBITDA се подобри до 8,2%.

el corte

Source: ecommerce-news.es

Брутният марж на компанията се е увеличил с 4,5% до 4,966 милиарда евро, което представлява 33,6% от общите продажби – почти един процентен пункт повече от предходната година. Този растеж беше особено подкрепен от силното представяне на марките със собствени марки.

Всички дивизии, показващи растеж

Въпреки по-умереното второ полугодие, което съответства на тенденциите в сектора на търговията на дребно, всички бизнес области на El Corte Inglés отбелязаха подобрения в сравнение с 2023 г. Сегментите „Мода“ и „Красота“ се представиха особено добре.

Компанията навлиза в 2025-2026 г. с оптимистични перспективи във всички дивизии. Очаква се да бъде представен и нов стратегически план от главния изпълнителен директор Гастон Ботацини , който позиционира El Corte Inglés за непрекъснат растеж в развиващия се пейзаж на търговията на дребно.

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Подобни статии
Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж
3 мин. четене

Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж

Британският гигант за търговия на дребно Marks & Spencer значително променя стратегията си за онлайн продажби. Според доклад на ChannelX, компанията е подписала сделка със Zalando за извършване на цялата логистика в континентална Европа и едновременно с това навлиза в TikTok Shop, където един продукт за красота се продава всяка секунда в Обединеното кралство.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца
3 мин. четене

TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца

TikTok Shop публикува цифри, показващи мащаба на борбата с измамите в онлайн търговията. Платформата отхвърли над 70 милиона продукта, преди да бъде листната през първите шест месеца на 2025 г. – това е с 40% повече от предходното полугодие. На всичкото отгоре те са отказали 1,4 милиона заявления за регистрация на продавачи.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята
3 мин. четене

Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята

Германският търговец на дребно стартира пилотен проект, който може да промени играта на опаковките. Клиентите на Kaufland в Мюнхен сега връщат празни опаковки за козметика по същия начин, по който биха върнали бутилка кока-кола – за 29 цента всяка в депозитната машина. Подробностите идват от прессъобщението на Kaufland , публикувано в техния корпоративен нюзрум.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU