4 мин. четене

Google актуализира правилата за рекламиране на хазарт

Google обяви нови правила за реклами, свързани с хазарт. От 14 април 2025 г. начинът, по който се популяризират продуктите и услугите, свързани с хазарта, ще се промени. За какво трябва да се подготвите?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Google актуализира правилата за рекламиране на хазарт
Източник: Depositphotos

Най-съществената промяна е начинът, по който Google подхожда към категоризацията на хазартните игри. Новите правила въвеждат по-подробни и по-ясни дефиниции на отделните категории, което следва да опрости процеса на одобрение на рекламите и да намали неяснотите в тяхната класификация. По този начин рекламодателите ще имат по-добра представа как да настроят кампаниите си, за да отговарят на стандартите на Google.

Вторият важен аспект е въвеждането на специфични за страната изисквания. Google реагира на различни регулаторни среди по целия свят и адаптира правилата си към местните условия.

За агенциите или компаниите за електронна търговия, работещи на множество пазари, това означава да обръщат по-голямо внимание при настройването на кампании според географското насочване.

Google позволява на рекламодателите да проучат предварителна версия на актуализираните правила сега. Това е възможност за ранна подготовка и адаптиране на рекламни стратегии. Трябва обаче да се отбележи, че окончателната версия на правилата може да се различава от предварителната – Google посочва, че всички допълнителни промени ще бъдат обявени чрез стандартните му комуникационни канали.

Въздействие върху електронната търговия

Операторите на електронни магазини , които си сътрудничат с партньори от сектора на хазарта или предлагат свързани продукти, ще трябва да обърнат по-голямо внимание на това как техните реклами се вписват в новите категории. Въпреки че по-ясно определените правила първоначално могат да означават по-голяма административна тежест, в дългосрочен план те следва да доведат до по-стабилна и предвидима среда за рекламна комуникация.

Маркетинговите агенции и вътрешните маркетингови екипи ще трябва да разберат новите правила и да ги приложат към своите стратегии. Правилното определяне на географското насочване по отношение на специфичните изисквания на отделните държави ще бъде от особено значение.

Как да се подготвим за промените

С наближаването на датата на влизане в сила през април 2025 г. е важно да започнете подготовката възможно най-скоро. Препоръчваме да започнете с задълбочен анализ на текущите рекламни кампании и да ги сравните с новите изисквания.

Проактивният подход към предварителната версия на правилата може да осигури значително предимство. Това ще ви позволи да идентифицирате потенциални проблемни зони в кампаниите си и да подготвите необходимите корекции предварително. Също така ще имате време да тествате нови подходи и да оптимизирате рекламните си стратегии.

Въпреки че промените в правилата на пръв поглед могат да изглеждат като още едно регулаторно ограничение, те носят и потенциални възможности. По-ясно дефинираните категории и правила могат да доведат до по-ефективно насочване на рекламите и по-добра ефективност на кампанията. Компаниите, които могат бързо да се адаптират към новите условия, могат да получат конкурентно предимство.

Google обяснява проблема с хазарта като един от „забранените“ сегменти в по-стар видеоклип:



Споделяне на статия
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Подобни статии
Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж
3 мин. четене

Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж

Британският гигант за търговия на дребно Marks & Spencer значително променя стратегията си за онлайн продажби. Според доклад на ChannelX, компанията е подписала сделка със Zalando за извършване на цялата логистика в континентална Европа и едновременно с това навлиза в TikTok Shop, където един продукт за красота се продава всяка секунда в Обединеното кралство.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца
3 мин. четене

TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца

TikTok Shop публикува цифри, показващи мащаба на борбата с измамите в онлайн търговията. Платформата отхвърли над 70 милиона продукта, преди да бъде листната през първите шест месеца на 2025 г. – това е с 40% повече от предходното полугодие. На всичкото отгоре те са отказали 1,4 милиона заявления за регистрация на продавачи.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята
3 мин. четене

Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята

Германският търговец на дребно стартира пилотен проект, който може да промени играта на опаковките. Клиентите на Kaufland в Мюнхен сега връщат празни опаковки за козметика по същия начин, по който биха върнали бутилка кока-кола – за 29 цента всяка в депозитната машина. Подробностите идват от прессъобщението на Kaufland , публикувано в техния корпоративен нюзрум.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU