3 мин. четене

Google позволява на потребителите да скриват реклами в резултатите от търсенето

Google току-що промени начина, по който рекламите работят в мрежата за търсене, и това ще се отрази на марките за електронна търговия. Потребителите вече могат да скрият спонсорираните резултати с едно щракване - за първи път за платформата, според официалното съобщение на Google.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Google позволява на потребителите да скриват реклами в резултатите от търсенето
Източник: ChatGPT

Какво се промени

Рекламите вече се показват под ясна заглавка „Спонсорирани резултати„. Текстовите реклами и рекламите за Пазаруване използват един и същ етикет, което прави очевидно какво е платено съдържание.

По-голямата промяна е, че потребителите могат да скрият тези рекламни групи напълно. Няма повече спонсорирани резултати, които претрупват страницата им за търсене, ако не ги искат.

Проблемът за търговците на дребно

По-малко хора ще виждат рекламите Ви, ако започнат да ги крият. Толкова просто.

Но има и обратна страна. Хората, които виждат рекламите Ви, са избрали да ги запазят видими. Те вероятно са по-отворени за щракване. Google и Search Engine Land предполагат, че това може да означава по-качествени кликвания, дори ако общият брой спадне.

Google Search results page showing "Sponsored results" label with multiple text ads for short-term rental apartments and hideaways, with hide sponsored results option visible

Source: blog.google

Какво се случва с честотата на кликване

Промяната може да засегне CTR и в двете посоки. По-ясното етикетиране може да намали случайните кликвания от хора, които не са осъзнали, че се ангажират с реклами. В същото време потребителите, които кликват, вероятно са по-заинтересовани, което може да подобри качеството на реализациите.

Общите или лошо насочените реклами рискуват да бъдат филтрирани, докато потребителите упражняват новия си контрол. Марките трябва да се съсредоточат по-силно върху уместността и творческото изпълнение.

Какво да правя по въпроса

Направете реклами, върху които хората действително искат да кликнат. Това означава по-добро насочване, по-силна креативност, реална стойност в съобщенията ви.

Старите трикове – сливане, каране на двусмислено разположение – вече не работят. Google направи рекламите по-видими, което звучи добре, докато не осъзнаете, че потребителите вече могат да ги изключват също толкова лесно.

Съсредоточете се върху уместността. Ако рекламата Ви не съвпада с това, което някой търси, той ще скрие цялата спонсорирана секция и Вие ще излезете.

Когато това удари

Актуализацията вече се разпространява в световен мащаб на настолни компютри и мобилни устройства, като засяга всички пазари, на които работи Google Търсене.

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Подобни статии
Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж
3 мин. четене

Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж

Британският гигант за търговия на дребно Marks & Spencer значително променя стратегията си за онлайн продажби. Според доклад на ChannelX, компанията е подписала сделка със Zalando за извършване на цялата логистика в континентална Европа и едновременно с това навлиза в TikTok Shop, където един продукт за красота се продава всяка секунда в Обединеното кралство.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца
3 мин. четене

TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца

TikTok Shop публикува цифри, показващи мащаба на борбата с измамите в онлайн търговията. Платформата отхвърли над 70 милиона продукта, преди да бъде листната през първите шест месеца на 2025 г. – това е с 40% повече от предходното полугодие. На всичкото отгоре те са отказали 1,4 милиона заявления за регистрация на продавачи.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята
3 мин. четене

Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята

Германският търговец на дребно стартира пилотен проект, който може да промени играта на опаковките. Клиентите на Kaufland в Мюнхен сега връщат празни опаковки за козметика по същия начин, по който биха върнали бутилка кока-кола – за 29 цента всяка в депозитната машина. Подробностите идват от прессъобщението на Kaufland , публикувано в техния корпоративен нюзрум.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU