19 мин. четене

Какви са ползите от използването на видео маркетинг?

Видео съдържанието е много популярно в наши дни. И по-младите, и по-възрастните поколения го обичат, защото може да предостави необходимата им информация по игрив и интересен начин за секунди. Въпреки това, за да бъде един видеоклип наистина успешен и да свърши работата, трябва да вложите много мисъл в неговото създаване, поставяне и популяризиране. Добрата новина е, че видео маркетингът се грижи за всички тези детайли и много други. Как работи този тип маркетинг и какви са основните му предимства?

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Какви са ползите от използването на видео маркетинг?
Източник: Unsplash.com

Какво е видео маркетинг?

Видео маркетингът е използването на видео съдържание за популяризиране на продукт или услуга или за обучение на клиента за нещо ново. Това е отделна дисциплина, която често се комбинира с други видове маркетинг, като маркетинг на съдържание или маркетинг в социалните медии.

Силата на видеото е, че е гъвкаво и може да бъде адаптирано в множество формати, което го прави подходящо за почти всяка платформа, от социални медии до телевизия. Но това не е всичко. Можете също така да използвате видео, за да популяризирате всичко – нови продукти, събития, най-новите промоции и отстъпки или промени в бизнеса.

Видео маркетингът става все по-популярен всяка година. Видеото е по-динамично и интерактивно от изображенията и текста. Те предоставят много информация за кратък период от време. И не е нужно да го четете. В резултат на това те могат да убедят повече хора да предприемат желаното действие – купуват, абонират се и т.н.

Експертен съвет

Видео маркетингът е чудесен инструмент, който позволява на малкия, средния и големия бизнес да информира хората за новостите, като същевременно популяризира продукти и услуги. Когато е настроен правилно, той не само ще увеличи продажбите, но и ще създаде лоялна клиентска база.

Статистика за видео маркетинг

Видео маркетингът започна да се утвърждава по-силно през 2005 г., когато YouTube се появи онлайн. Но едва година по-късно нещата наистина тръгнаха. По това време популярната платформа е закупена от Google и до края на 2009 г. позволява на потребителите да създават седем различни рекламни формата в платформата.

Популярността на видео маркетинга впоследствие беше повишена от възхода на смартфоните, където видео съдържанието е много по-удобно и практично за гледане от всичко друго.

Фактът, че видео съдържанието е важно за бизнеса, се потвърждава от Video Report: Video Marketing Statistics за 2024 г., в който Wistia обсъди пет ключови точки за значението на видео маркетинга през 2024 г. Тези точки по-долу подчертават нарастващото значение на видео маркетинга като универсален и ефективен инструмент за ангажиране, генериране на потенциални клиенти и цялостна маркетингова стратегия.

  1. Публиката високо цени образователните и учебните видеоклипове, които бяха най-ангажиращото съдържание , създадено от бизнеса миналата година. Това показва силно предпочитание към съдържание, което предоставя знания за индустрията и информация за използването на продуктите.
  2. Високите производствени бюджети не са необходими за висока ангажираност. Нискобюджетните видеоклипове, дори тези, записани с прости инструменти като уеб камери, могат да бъдат също толкова или по-ефективни. Това намалява бариерата за навлизане на по-малките марки и им позволява да се конкурират ефективно във видео маркетинга.
  3. Видеоклиповете са много ефективни за генериране и подхранване на потенциални клиенти. Чрез включване на формуляри за улавяне на имейли и призиви за действие (CTA) във видеоклиповете, фирмите могат безпроблемно да интегрират видео в своите стратегии за генериране на потенциални клиенти.
  4. Времето, което хората прекарват в гледане на видеоклипове, се увеличава значително. През 2023 г. компаниите отбелязаха 15% увеличение на възпроизвежданията на видеоклипове и 44% увеличение на общото време за гледане, което показва нарастващ апетит на аудиторията за видео съдържание.
  5. Фирмите все повече използват данни за ефективността на видеоклиповете, за да постигнат маркетингови цели, да насочват творчески решения, да проследяват въздействието на уеб страниците и да доказват възвръщаемостта на инвестициите на заинтересованите страни. Ключови показатели за ефективност като проценти на реализация, степен на ангажираност и честота на възпроизвеждане са от решаващо значение за измерване на успеха на видеосъдържанието.

Знаете ли, че…?

Пандемията от коронавирус увеличи използването на мобилни телефони и гледането на видео съдържание. Статистиката на Nielsen показва, че само в САЩ времето, прекарано в мобилни устройства, се е увеличило с огромните 215% между 2019 и 2020 г.

Основните видове видео маркетинг

Видео маркетингът или видеоклиповете, които можете да използвате в него, се предлага в различни формати и стилове. Основните видове включват

Видеоклипове на марката

Основната цел на видеоклиповете на марката е да предоставят на клиентите основна информация за марката и да изградят осведоменост за марката. За разлика от други видове, те могат да бъдат по-дълги. Въпреки това, когато ги създавате, не забравяйте, че те трябва да бъдат интересни и примамливи, за да не спрат хората да се забавляват след кратко време.

Source: Unsplash.com

Примерни видеоклипове

Тези видеоклипове се използват, за да покажат как работи вашият продукт и основните му предимства. Например, можете да заснемете продукта, който се разопакова и настройва, или да покажете на клиентите как ще го използват на практика.

Видеоклипове с инструкции

Видеоклиповете с уроци са много подобни на демонстрационните видеоклипове. Единствената разлика е, че те са по-скоро образователни, отколкото маркетингови. Те са предназначени да помогнат на клиентите да разберат характеристиките на продукта и как да го използват за решаване на проблемите си.

Обяснителни видеоклипове

Обяснителните видеоклипове обикновено имат за цел да помогнат на зрителите да разберат по-добре защо се нуждаят от продуктите и услугите на компанията. Те също така често включват примери за това как да ги използвате.Анимирани видеоклипове

Анимираните видеоклипове са игриви и чудесни за разказване на история или обяснение на трудна тема по прост начин. Предимството им е, че могат да се харесат на няколко поколения и са много забавни.

През 2016 г. 360° видеорекламите имат много по-висока честота на кликване и 41% повече гледания и споделяния от обикновените видеореклами. Това не е изненада. Този тип реклама позволява на клиентите да изследват даден продукт от всеки ъгъл, което им дава по-добра представа за продукта.

Source: Unsplash.com

Видео на живо

Видеото на живо ви позволява да взаимодействате с клиентите си в реално време. Той е автентичен и личен, за разлика от предварително записаните и редактирани. Това дава на човека усещането, че общувате само с него. Това улеснява убеждаването им да купят.

Интервюта с експерти

Експертните интервюта са чудесни за изграждане на доверие с вашата аудитория. Експерт, като лекар, фитнес треньор, изследовател или някой с дългогодишен опит, може да убеди клиентите в качеството на даден продукт и да ги мотивира да купуват с твърденията си.

Казуси

Точно като видеоклиповете с експертни препоръки, видеоклиповете с казуси изграждат доверие. Те показват как продуктът е помогнал на реалните клиенти и тяхното удовлетворение, правейки комуникацията много по-естествена от просто изброяване на силните страни и даване на хипотетични примери.

Персонализирани видеоклипове

Специален тип видеоклип, който изпращате само до конкретна група клиенти си, като например една от фокусните ви групи. Този тип комуникация е по-лична, което ги кара да се чувстват специални и по-склонни да купуват.

Съвет:

Персонализираните видеоклипове не трябва да съдържат специални елементи за редактиране или графични елементи. Всъщност, колкото по-прости са те, толкова по-автентични са и толкова по-успешни са склонни да бъдат.

Видове видео маркетинг по носители

Видеоклиповете, използвани във видео маркетинга, също се разделят според носителя, в който са публикувани. Това силно влияе върху формата, дължината и обработката на видеоклипа.

Въз основа на носителя основните видове видео са както следва:

Банерни видеоклипове

Банерните видеоклипове се намират главно в традиционните уебсайтове и електронни магазини. Те са склонни да бъдат кратки и по същество. Те често използват интересни графични елементи, за да привлекат вниманието на потенциалните клиенти.

Форматът на банерните реклами варира. Популярните размери включват:

  • 728 x 90 px
  • 468 x 60 px
  • 300 x 250 px
  • 336 x 280 px
  • 200 х 200 пиксела.

Видеоклипове в социалните мрежи

Социалните мрежи позволяват на потребителите да използват различни видео формати. Например удължените типове, характерни за историите и барабаните, преобладават в Instagram. Същото важи и за TikTok. Facebook, от друга страна, е известен с комбинирането на няколко формата. В допълнение към дългите видеоклипове, потребителите могат да публикуват видеоклипове и в пейзажен формат.

Source: Unsplash.com

Видеореклами във видео

Те са особено често срещани в YouTube, но ще ги видите и на много други платформи.

Те обикновено се поставят в началото, средата или края на видеоклипа. Те се характеризират с това, че са по-къси, като основната идея се заявява в първите няколко секунди, които потребителят не може да пропусне.

Телевизионни видеореклами

Телевизионните видео реклами се излъчват като традиционните реклами по телевизионни канали или стрийминг услуги. Те са кратки и по същество. Въпреки това, за разлика от тези в социалните мрежи или уебсайтове, те са по-скъпи. Следователно е по-вероятно те да се използват от големи компании.

Предимства на видео маркетинга

  • Видео маркетингът има много предимства. Основните са:
  • Помага за разширяване на потенциалната ви аудитория – можете да разпространявате видео съдържание чрез социални мрежи, уебсайтове и много други канали. Много е лесно да разширите аудиторията си и да привлечете нови клиенти.
  • Може да привлече вниманието – видеото съчетава както визуални ефекти, така и звук, което го прави до клиентите много по-добре от графиките. Можете дори да използвате субтитри във видеоклиповете си, което е друг привличащ вниманието аспект.
  • Мотивира зрителите да предприемат действия – елегантният видеоклип може да убеди зрителите да кликнат върху вашия уебсайт и да разгледат вашите продукти. Той също така ги стимулира да споделят съдържанието в своя Instagram или Facebook, което го прави видимо за десетки други. Като алтернатива те ще го запазват, коментират или харесват, като автоматично увеличават обхвата ви.
  • Увеличете конверсиите и продажбите – Видеоклиповете помагат на клиентите да разберат по-добре продукта и неговите силни страни, като ефективно увеличават продажбите.
  • Помага на продуктите да се открояват – Видеоклипът разказва много повече за даден продукт, отколкото една или две снимки. За секунди можете да го покажете на клиентите от всички страни, да опишете основните му характеристики и да обясните какви проблеми решава.
  • Подобрява SEO – Видеото позволява на бизнеса да постигне по-добри резултати в SEO. Според TechTarget Google и други търсачки класират сайтовете с видео съдържание по-високо, което гарантира повече трафик.
  • Изгражда доверие – Видеото предоставя важна информация по-автентично от текста или изображенията, изграждайки доверие сред съществуващите и потенциалните клиенти.
  • Допълва маркетинга на съдържанието – Видеото е важна част от маркетинга на съдържанието. Той е чудесно допълнение към снимки, инфографики и текст и се харесва на тези, които имат нужда да получат информация бързо и лесно.
  • Витрина на марки и продукти – Добре изработеното видео разказва историята на вашата марка, показва вашите продукти и предоставя ценна информация на клиентите по оригинален и човешки начин. Това е толкова важна част от маркетинга, че не бива да я пренебрегвате.
Най-новото от категорията Видео маркетинг

Недостатъци на видео маркетинга

Видео маркетингът има и някои недостатъци, като например:

  • По-сложно за създаване – създаването на качествени видеоклипове не е толкова лесно, колкото да направите снимка на продукт или да създадете инфографика. Имате нужда от професионално оборудване, специални инструменти за редактиране и най-вероятно експерт, който знае как да превърне кадрите в оригинален резултат.
  • Трябва да инвестирате повече пари – създаването на интересно видео, което убеждава клиентите да купуват, струва пари, а крайната цена обикновено е много по-висока от друго съдържание (снимки, графики, текст).
  • Ще трябва да инвестирате повече време – ако имате известен опит в създаването на видеоклипове, можете да ги създадете сами. Но очаквайте целият процес, от заснемането до монтажа и износа, да отнеме много часове.
  • Високи творчески изисквания – Клиентите днес са претоварени от количеството съдържание. Те виждат десетки видеоклипове всеки ден. Вашето съдържание трябва да е оригинално, ако искате клиентите ви да се ангажират и да ги убедят да купуват.

Source: Unsplash.com

Как да правим видео маркетинг?

Подобно на други видове маркетинг, видео маркетингът трябва да бъде добре обмислен. В противен случай няма да ви донесе всички предимства, споменати по-горе. Ако тепърва започвате и не знаете как да започнете, съставихме ръководство стъпка по стъпка.

Поставете целите си

Преди да започнете да създавате видеоклипа си, помислете какво искате да постигне. Искате ли да повишите осведомеността за вашата компания, да кажете на хората как да използват вашия продукт или да ги мотивирате да го купят?

Целта ще ви помогне да персонализирате комуникацията и вида информация, която трябва да включите във видеото. Това също така ще предотврати претрупването на резултата и хората, които не разбират посланието, което искате да разберат.

Експертен съвет

Видеото не трябва да има само една цел. Чувствайте се свободни да комбинирате няколко. Например видеоклипът с инструкции може да включва и препоръки от доволни клиенти или препоръки от експерти.

Определете аудиторията си

Много подробности зависят от вашата аудитория, като например:

  • Мястото, където публикувате видеоклипа
  • Как общувате
  • Продуктът, който използвате във видеото
  • Проблемите, върху които се фокусирате във видеоклипа.

Ето защо първо трябва да определите добре аудиторията си. Разберете средната възраст на клиентите си, откъде идват, какво харесват и как купуват.

Например, ако аудиторията ви се състои от млади хора, направете видеоклипа си предимно за Instagram и TikTok. Комуникацията трябва да бъде спокойна и игрива и да се опита да продаде продукта, като се справи с проблем, който може да притеснява тази възрастова група, като стрес в училище или желание да се следват новите тенденции.

Помислете къде да поставите видеоклипа

Видеото е универсален тип съдържание , публикувано в социални медии (Facebook, Instagram, TikTok, YouTube), уебсайтове или дори стрийминг платформи. Коя опция ще изберете трябва да зависи от вашата целева аудитория.

Source: Unsplash.com

Избор на подходящи видео формати и теми

Изборът на формат е лесен, след като сте избрали платформа за публикуване на вашето видео. Повечето предлагат само една или две различни опции.

Темата трябва да е оригинална, за да поддържа интереса на клиентите. Чувствайте се свободни да изпробвате нови тенденции, когато създавате видеоклипа си. Това е особено вярно, ако вашата целева аудитория е по-младото поколение.

Надграждане на високо качество

Качеството на вашите видеоклипове трябва да е на възможно най-висок стандарт. Уверете се, че изображенията и звукът са ясни и ясни. Проверете съдържанието няколко пъти, за да се уверите, че не се реже и кадрите се сливат добре заедно.

Възползвайте се максимално от музиката

Видеоклип без музика е скучен и няма да забавлява хората. Така че, не се страхувайте да пуснете мелодия върху изговорената дума, за да подчертаете основната идея. В наши дни можете да намерите много интересна и безплатна музика в интернет. Обикновено можете да го използвате за търговски цели.

Не забравяйте субтитрите

Хората гледат съдържание в социалните медии навсякъде – у дома, в автобуса, пеша или на работа. Много от тях нямат звук, така че субтитрите са от съществено значение. Използвайте ги, за да разпространите информацията за вашия продукт или компания.

Привлечете вниманието още в първите секунди

Според експерти средната продължителност на вниманието на възрастен е 8 секунди и това време става все по-кратко и по-кратко. Така че, ако искате видеоклипът ви да привлече вниманието на хората, уверете се, че е ангажиращ от първата секунда.

Уверете се, че зрителите знаят какво да правят, когато видеоклипът приключи

Добрата видео маркетингова кампания трябва да казва на зрителите какво точно да правят. Така че, включете ясен призив за действие. Това може да е бутон, който да ги отведе до продуктова страница или да се абонирате за бюлетин.

Source: Unsplash.com

Не забравяйте да измервате и сравнявате резултатите

След като публикувате видеоклип, проверете колко хора са го гледали, коментирали, запазили или споделили. Ако е възможно, погледнете и броя на кликванията към уебсайта, абонаментите или други действия, които клиентите може да са предприели.

Запишете резултатите и ги сравнете. Вижте дали по невнимание сте направили грешка някъде и какво бихте могли да направите по различен начин, за да получите повече реализации.

Споделяне на статия
Подобни статии
7 ефективни стратегии за студени обаждания за успех в електронната търговия
5 мин. четене

7 ефективни стратегии за студени обаждания за успех в електронната търговия

Студените обаждания могат да бъдат ценна стратегия за генериране на потенциални клиенти за фирмите за електронна търговия, позволявайки им да се свързват директно с потенциални клиенти. Имаме за вас няколко ефективни съвета и най-добри практики за прилагане на студени обаждания в електронната търговия.

Прочетете статия
Пазаруването на живо в Германия се възприема бавно
3 мин. четене

Пазаруването на живо в Германия се възприема бавно

Скорошно проучване на ECC Köln разкрива, че пазаруването на живо в Германия, известно още като „пазаруване в потока“, набира признание. Шест от всеки десет германски потребители вече разбират концепцията, удвоявайки нивото на осведоменост от преди три години. Въпреки това степента на приемане на пазаруването на живо в Германия остава ниска.

Прочетете статия
Приходите на OpenAI нарастват със 1700% на фона на набирането на средства от 7 милиарда долара
4 мин. четене

Приходите на OpenAI нарастват със 1700% на фона на набирането на средства от 7 милиарда долара

Със 1700% увеличение на месечните си приходи от началото на 2023 г., OpenAI може да се похвали, че е истинска история на успеха. Умело яхвайки вълната на генеративния AI, калифорнийският стартъп уверява, че финансите му са в отлично състояние и подготвя почвата за осигуряване на значителен кръг за набиране на средства. OpenAI се готви да […]

Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+